veldrijders inbeeld

alle dingen die nix te maken hebben met mx kan je hier kwijt
Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Alex Geukens Za 11 Jan 2014, 19:19

Veel succes aan Laura bij het verdedigen van haar titel :!:

De samenvattende beelden van vandaag net eens bekeken,het parcours bestudeerd:Rechte stukken rond de vijver,1 zware loopstrook,één lange zandbak,veel bruggen,dan gaan we eens een pronostiek maken voor de profs morgen: 1.Albert 2.Nys 3.Peeters
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Frank Janssen Zo 12 Jan 2014, 12:11

intussen heeft laura haar titel hernieuwd.proficiat laura!
0 x


speaker Frankske
Gi
Gino Goovaerts
ama lites national champ
Berichten: 480
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 18:35
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Gino Goovaerts Zo 12 Jan 2014, 21:00

dikke proficiat laura
0 x


i am dogger
Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Ma 13 Jan 2014, 16:40

Zo titel nr drie is ook in haar bezit :shock: :shock:

Afbeelding
0 x


paladin
Gi
Gino Goovaerts
ama lites national champ
Berichten: 480
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 18:35
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Gino Goovaerts Ma 13 Jan 2014, 19:09

hahaha ik staan net ni op de foto
0 x


i am dogger
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 13 Jan 2014, 21:18

http://www.veldritkrant.be/nieuws/2014- ... aangekaart

Pas volgende week maandag maakt bondscoach Rudy De Bie zijn WK-selecties bekend. Maar De Bie is duidelijk al bezig met wat huiswerk te maken. 'Zo wordt deze week al de kwestie Verdonschot aangekaart', weet hij. 'Als het van mij afhangt...'

Ze maakt zich zorgen, Laura Verdonschot. Het Lommelse veldrittalent wordt beschouwd als een toppertje-in-spe en hoopt dan ook op een WK-selectie. "Ook al moet ik in Hoogerheide straks aan de slag bij de dames elite (voor de dames-jeugd is er geen WK, red), ik kan er een pak extra ervaring in functie van de toekomst opdoen", vertelde Laura ons vorige week. Ook zondag na haar derde opeenvolgende Belgische titel kaartte ze het probleem nog eens tijdens de obligate persconferentie. "Er wordt wel eens gezegd dat het damesveldrijden niet veel voorstelt, maar waarom investeert de wielerbond dan niet ietsje méér in de dames?"

Bondscoach De Bie lichtte ons ondertussen toe dat hij 'de kwestie Verdonschot' deze week al zal aankaarten bij de Belgische Wielerbond. "Ik weet dat Laura graag naar het WK wil. En eerlijk gezegd, dat wil ik ook. Als het van mij afhangt, zal ze begin februari haar eerste WK rijden. Daarom zal ik deze week al mijn motivatie overmaken aan de mensen van de Wielerbond. Dan kan de zaak vooraf al eens bekeken worden. Maar definitief uitsluitsel is er echter pas begin volgende week, als alle selecties bekendgemaakt worden." De Bie wil trouwens met een complete damesselectie naar Hoogerheide. Alleen lijkt de KBWB niet graag renners uit te sturen die niet onmiddellijk kans maken op een dichte ereplaats.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Di 14 Jan 2014, 16:51

Zaterdag rond 15.00 uur rustig vertrokken richting waregem Daar aangekomen bleek dat er geen enkele wagen mocht overnachten op het rennerspark !!! (begrijpen wie het kan ) Dan maar geparkeerd naast de dame van kleur op maat karen. Rustig het parkoers verkend ,en daarna opgehaald door braam ,om daar lekker te gaan eten Na een rustige nacht richting inschrijving ,alle nodige papieren opgehaald en richting parkoers . Laura was klaar voor de verkenning ,en de banden onder de juiste druk gezet en richting parkoers,dit was op plekken zeer hard bevroren !! Vooral de kanten in de bochten .Na de nodige rondjes en banden geprobeerd te hebben konden we beginnen om te gaan poetsen . Dit was de moeilijkste opdracht van de dag ,want door de vriestemperaturen vroor het meteen aan .Uit zekerheid maar zo weinig mogelijk water gebruikt ,en meteen met perslucht alles droog geblazen .Alles stond in gereedheid ,toen de bende er in trossen aankwamen .De sfeer zat er al goed in .Even nadien kwam de bende uit meerhout eraan en ja hoor het feeeeeeestje kon beginnen .Dan begon het ernstige werk met de opwarming ,na deze te hebben gedaan zoals andere weken ,op naar de start ,op dit moment nog steeds stressvrij !! .Dan begon het appael voor de dames en er werd ondertussen omgeroepen nog 3 minuten tot de start .Dan hoorde we het startsein en bij de eerste momenten dat we laura zagen zat ze in 4 de positie, door oponthoud aan de brug door een elite renster .Bij doorkomst aan de matriaalpost zat ze op een 8 tal seconden van femke .Na doorkomst in de zandbak ,liep laura in een ruk naar femke en ging erover .In ronde twee nam ze geleidelijk meer en meer afstand ,en reed laura al rond plaast 15 .In ronde 3 was het gat al meet dan 40 seconden op de eerstvolgende dame jeugd joyce hens ,en de zeer bedrijvige jara noél .De laatste ronde ging laura met een voorsprong van meer dan 50 seconden in ,We hebben haar nog toegeroepen om het rustig aan te doen ,en geen fouten te maken .Bij de laatste doortocht in de matriaalpost ,alle matrialen bij elkaar genomen en als een haas naar de finish. Bam titel nr 3 is een feit .Dan naar het podium ,waar het drummen was om een mooie plaats te bekomen .Daar kwam de bende aan ,het feestje kon beginnen .Na de huldiging nog een intervieuw,en op naar de dopingcontrole.Ondertussen waren alle supporters op post ,en het waren er veel .De cava vloeide rijkelijk en er waren er zelfs die een fles nodig hadden . Na een half uurtje komt laura dan al naar de camper ,waar ze onder luid applaus en geroep opgevangen word . Het feestje kan beginnen . Maar ik wil hier toch wel een paar mensen bedanken die ons de hele winter al hebben bijgestaan Craeghs MaartenMelissa VerdonschotEddy TimmersPatrick de LaatEddy Bouwmans,en op het laatste ook Geert WellensArne Daelmans Frank HannesChris Jeurissen BoveloFietsstickers Hans BogaertsEddy PonetJelle Vanhoof en filip dirx.Bedankt voor de inzet

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Paul Verdonschot op Di 14 Jan 2014, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


paladin
Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Alex Geukens Di 14 Jan 2014, 19:57

Mooi 'achter de schermen'-verslag van Paul.Proficiat aan Laura,familie en begeleiding! :)
0 x


Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Alex Geukens Ma 20 Jan 2014, 19:35

De jeugd krijgt weer geen kans. :( Dan heb je bijna geen verplaatsingsonkosten en dan krijg je nog geen kans,spijtig,met de besparing kan er weer een bobo meer naar de vip-tent gaan zeker.

Veldritkrant.be
Bij de dames tot slot kiest De Bie voor Sanne Cant, Ellen Van Loy, Loes Sels en Githa Michiels. Geen Laura Verdonschot dus. De voorbije weken werd geopperd om het jonge talent al wat ervaring te laten opdoen, maar in dat verhaal gaat de KBWB dus niet mee.
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Di 21 Jan 2014, 11:33

0 x


paladin
Gebruikersavatar
Roy Cloot
ama lites eastcoast champ
Berichten: 412
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 00:49
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Roy Cloot Za 25 Jan 2014, 12:00

Hallo Paladin,

dikke chapeau voor Laura en u. Super om te zien hoe goed het allemaal gaat na het harde werken en trainen. Jammer van het WK, maar dit komt er in toekomst zeker nog wel.

Ik zag een filmpje op youtube en dacht dat het hier wel zou passen www.youtube.com/watch?v=o0oGMix5X44
0 x


RC

it ain't fast without mixed gas !!!

Maybe I should leave well enough alone
I might not be perfect but I'm me to the bone
Ja
Janneke Luyten
mx1 wk rookie
Berichten: 325
Lid geworden op: Ma 26 Dec 2011, 17:39
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Janneke Luyten Vr 16 Mei 2014, 18:14

Lander Vanderstraeten schreef:Knap Paul.

By the way... Ex motocrosser en forumlid Jan Denuwelaere haakt zijne fiets aan de kapstok na de koppenberg.. Is de passie voor het veldrijden verloren.


Heeft zijn cross-fiets van de kapstok terug afgehaald en zal ploegmaat worden van o.a. Rob Peeters bij Vastgoedservice.
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Vr 20 Jun 2014, 11:12

En met veel trots :D kan ik u mededelen dat laura ons land mag vertegenwoordigen :!: :!: op de YOG in nanjing (jeugd olympische spelen ) voor ons belgenlandje

http://www.olympic.be/Spelen/DeJeugdOly ... fault.aspx

http://www.olympic.be/.../399/language/ ... fault.aspx
0 x


paladin
Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Alex Geukens Ma 11 Aug 2014, 19:02

@Paladin. Ik zie bij de timing van de wedstrijden van de Jeugd Olympische Spelen dat Laura naast de wegrit ook de tijdrit en zelfs op de....BMX gaat aantreden! :o

Komen de wedstrijden op Canvas,Eurosport of zo dat je weet? :?:
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Zo 17 Aug 2014, 09:39

Alex Geukens schreef:@Paladin. Ik zie bij de timing van de wedstrijden van de Jeugd Olympische Spelen dat Laura naast de wegrit ook de tijdrit en zelfs op de....BMX gaat aantreden! :o

Komen de wedstrijden op Canvas,Eurosport of zo dat je weet? :?:


Je kan de wedstrijden volgen op www.olympic.tv

www.youtube/olympics.com

wat betreft bmx ,dit zal op een laag pitje zijn hoor :D ,geen risico's :?: :?: .Maar 4 jaar geleden hadden ze 2 goede bmxers bij ,en die hadden het goed gedaan hoor .Maar op de weg konden die geen ptn pakken ,en daar zijn juist de ptn te verdienen ;)

Het is een belevenis die ze heel haar leven zal kunnen meedragen ,als je de foto's ziet die ze doorstuurd ,waar de mensen 3 tot 4 rijen dik staan om te supporteren :lol: (die chinezen zijn gek :lol: ) daar kan je hier alleen maar van dromen :lol: :P
0 x


paladin
Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Alex Geukens Zo 17 Aug 2014, 11:44

Goede beelden op olympic.tv. Openingsceremonie was al indrukwekkend, het zal inderdaad een hele belevenis zijn voor Laura.

Morgenvoormiddag tijdrit voor Laura zie ik op schema,maar blijkbaar geen beelden op olympic.tv

MTB parcous zit er ook wel tof uit,Gianni Van Donink uit Herentals heeft gisteren al gefietst met de MTB.13e.
0 x


Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Alex Geukens Vr 22 Aug 2014, 17:36

Mooie 7e plaats voor Laura!

Laura VERDONSCHOT
22-08-2014 Road Race Women 7 1:12.36
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Zo 07 Sep 2014, 08:51

Zo het nieuwe seizoen komt in rasse schreden naderbij ,gisteren ploegenvoorstelling van het nieuwe team van laura verdonschot - Het AA-DRINK -B.R.I.S Cyclingteam van Geert Wellens .Dit is een dames team dat door geert en in samenspraak met laura is samengesteld .

Afbeelding


Afbeelding
0 x


paladin
Al
Alex Geukens
mx all time winner
Berichten: 1343
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Turnhout

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Alex Geukens Zo 28 Sep 2014, 00:01

Vandaag de eerste TV-cross in Neerpelt,die ik eens live ging volgen,een spannende wedstrijd waarin oude krijger Sven Nys de jeugd toch weer te vlug af was.

Bij de Dames een knappe 6e plaats voor Laura Verdonschot,voor eigen volk en blinkend in haar nieuwe outfit en fiets van het AA Drink-B.R.I.S Cycling team!
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: veldrijders inbeeld

Berichtdoor Paul Verdonschot Ma 06 Okt 2014, 08:55

Supperprestige in gieten ,wederom een mooie 6 de plaats voor laura achter de internationale toppers ;)

Afbeelding
0 x


paladin

Terug naar “non mx talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden · Registreer