GP#01 - Bulgarije, Sevlievo

Archief van de GP's 2010 + MXDN - Read Only!
Gebruikersavatar
Dave Smeets
125cc junior EK
Berichten: 51
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:58
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Dave Smeets Ma 05 Apr 2010, 21:44

5 GPS wachten.
Dan kom je op einde wel enkele punten te kort, denk ik, weet ik wel zekers.
0 x


Da
Davy Dousselaere
50cc rider
Berichten: 29
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 17:15
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Davy Dousselaere Ma 05 Apr 2010, 22:01

Weet er iemand wat er met Tanel Leok aan de hand was?Had hem toch meer vooraan verwacht
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Ma 05 Apr 2010, 22:02

Hersenschudding opgelopen in de eerste reeks.
0 x


Gebruikersavatar
Peter Rillaert
european champ mx2
Berichten: 233
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 06:48
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Ronse

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Peter Rillaert Ma 05 Apr 2010, 22:04

Heb juist de MX2 reeksen opnieuw bekeken. Het was een geweldige GP. Sevlievo is een buitengewone omloop. Musquin en Roczen zijn alletwee van een andere planeet, die mannen hebben echt meesterschap. Ik moet toegeven dat Herlings mij verrast heeft, die komt maar een heeel klein beetje tekort tgo de eerste twee. Nog geen zestien en aan de top van een GP meedraaien, dat zal S72 wel aan zijn eigen start hebben doen denken.
KTM doet hier publicitair een goede zaak mee, volgens mij zijn zij twee derde van de tijd in beeld geweest.
Ben echt benieuwd of Herlings volgende GP's ook mee vooraan zal strijden met de twee supermannen Musquin en Roczen. Na wat hij dit weekend heeft laten zien is dat heel aannemelijk.
Bij CLS had ik Jerre voor zijn teammaat verwacht. Volgende keer ? Het aantal toprijders is eigenlijk enorm hoog dit jaar, alleen is dat een beetje minder opgevallen doordat Musquin en Roczen zoveel overmacht hebben laten zien.
0 x


X men
Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Dimitri Lamote Ma 05 Apr 2010, 22:08

inderdaad fenomenaal die herlings ,dan nog tweemaal kopstart er wordt hier trouwens weinig over verteld.
Wacht tot in de zandbak daar zie ik hem helemaal niet onderdoen of een overmoedig foutje kan ook.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 05 Apr 2010, 22:26

ow das ni simpel ... hopelijk komt het snel goed voor Manuel ... een Bulgaars ziekenhuis lijkt me inderdaad niet meteen de leukste plaats om in terecht te komen ...

over die conclusies na 1 Gp ... ik heb heel wat piloten gezien die gewoon de lijn van het voorjaar doortrokken ...
dat is geen conclusie na 1 gp ... die piloten staan er gewoon.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Brian Antonissen Ma 05 Apr 2010, 22:43

Van Charlier had ik beter verwacht, Herlings, echt schitterend wat die in zijn 1ste GP laat zien.

JvH had ik ook beter verwacht (gehoopt), maar een 5de plek is niet slecht om mee te beginnen. Trouwens veel beter dan de Fonz die vorig jaar een veel beter seizoen had en nu er niet veel van bakt.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Gebruikersavatar
Gunther Smeys
mx all time winner
Berichten: 1258
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:20
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Gunther Smeys Di 06 Apr 2010, 08:42

David Philippaerts tied on points for 3rd position and had to accept 4th overall on the 2010 YZ450FM at the Grand Prix of Bulgaria at Sevlievo for the first round of fifteen in the FIM MX1-GP World Championship. The Yamaha Monster Energy MX Team rider was 2nd and 7th across a difficult circuit in two hot motos.

Rain early on Saturday caused the soft track to become even rougher and the ruts to carve deeper. The terrain mixed slippery hard-pack sections with heavy bumps and was a real test of concentration and physical endurance.

2008 world champion Philippaerts made two impressive launches from the start gate on the new rear-slanting fuel-injected YZ450F and held second position from start-to-finish of the first moto. In the second race the Italian was again maintaining a consistent pace in 3rd place until he lost traction on a downhill section and briefly hit the floor. Remounting he had lost ground but embarked on a brave charge and was crawling over the rear wheel of Clement Desalle for 5th on the final lap. The Belgian held firm and Spaniard Jonathan Barragan caught Philippaerts unaware on the last charge down to the finish line, relegating the 25 year old to 7th mere metres from the flag.

Despite the late surprise and misfortune of missing the podium, Philippaerts could gather 36 points and is just 11 behind winner and series leader Max Nagl.



Yamaha Monster Energy Ricci MX Team’s Ken De Dycker made his world championship debut for the Italian team and although the Belgian made mistakes and could not find his desired rhythm across the course was able to take 6th overall, with his finish of 4th in Moto1 beating his run to 8th in Moto2.

Round two will take place next weekend for the Grand Prix of Lombardia at Mantova, Italy. The event will be the home meeting for the team and the scene of victory for them in 2007.

David Philippaerts, 4th Yamaha Monster Energy MX Team:
“It was not a bad weekend and we have a lot of points but I am disappointed with how it finished. I just misjudged the last lap and did not know Barragan was so close. This is only the first race and we have fourteen more to go. It was a hard weekend; the track was fast with a lot of bumps but I liked it. In the first moto my riding was good but I made a stupid crash in the second. Without that mistake for sure I would have had the podium. The bike was great and the Ohlins suspension worked so well; I really like what they have given us. The difference in the points with the leaders is small so we will look ahead to the next GP and we only have a few days before Mantova.”

Ken De Dycker, 6th Yamaha Monster Energy Ricci MX Team:
“It was a difficult day. The first moto was OK. I had a pretty decent start but was caught in the backmarkers and made mistakes. The track was very different to past years. It was good but demanding. I had a bad start in the second moto. I could not find good lines and was making a lot of mistakes. I don’t have any excuses, I train really hard but I could not get going for the second moto.”


http://www.yamaha-racing.com/Racing/mx1/reports/
0 x


http://twitter.com/#!/SmeysG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.keenomx.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Filip Hardis Di 06 Apr 2010, 12:04

Peter Rillaert schreef:men mag mij misschien te kritisch noemen, maar ben ik de enige die teleurstelling voelt bij de uitslag van the Jerre ? Vijfde binnen komen op meer dan een minuut is toch gewoon slecht ? Zoiets moet je toch gewoon onder ogen zien, en niet negeren ?...... De minuut achterstand is echt erg... veeel erger dan de vijfde plaats die op zich niet zoveel zegt.


Ik denk gewoon dat de top 3(musquin, roczen, herlings binnen enkele GP) nog net een klasse beter zijn dan Jerre, Frossard, Tonus.... Binnen enkele weken komt Paulin ook nog terug, het is af te wachten waar die geplaatst kan worden na zijn blessure.
Maar ik vind dus niet dat Jerre een mindere GP verreden heeft.


Peter Rillaert schreef: Ik moet toegeven dat Herlings mij verrast heeft, die komt maar een heeel klein beetje tekort tgo de eerste twee. Nog geen zestien en aan de top van een GP meedraaien, dat zal S72 wel aan zijn eigen start hebben doen denken.


Hij word dan ook BEGELEID door S72 he! Tussen de reeksen zie je hen samen rondgaan en SE hem aanwijzingen geven.
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Brian Antonissen Di 06 Apr 2010, 13:26

Andy, denk da ge mij verkeerd begrijpt.

Ik zou niet liever hebben dan dat Roelants wint of wereldkampioen wordt, want iedereen weet dat hij er alles voor doet en laat.

Maar voor Roelants is een 9de plaats en een DNF toch teleurstellend vind ik.

Hopelijk zien we hem de volgende gp's meer vooraan.

Verder, heb ik schijt aan wat gij van mij denkt en als je denkt dat het voor Roczen, Carmichael en consoorten vanzelf gaat dan is het tijd dat uwe wekker afgaat, want ge zijt dan zwaar aan het dromen.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Di 06 Apr 2010, 13:41

stil jongens, een discutie moet kunnen maar we moeten hier nu niet persoonlijk beginnen worden hé.

@Brian, Charlier heeft mss niet het resultaat gereden dat hij wou of wij verwachten. Maar de eerste ronde's kwam hij telkens als 30e over de finish. Dus ik vind dat hij zijn eigen goed naar voor heeft geknokt.
Kvind het een beetje een Roczen verhaal. Toen hij in Agueda zijn debuut maakte was het ook zoiets in den aard.
Hopelijk voor Charlier kan hij er ook zo'n einde aan knopen :D.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Gebruikersavatar
Gunther Smeys
mx all time winner
Berichten: 1258
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:20
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Gunther Smeys Di 06 Apr 2010, 14:53

@ Frederik,

Charlier kwam de eerste reeks in de eerste ronde door als 8ste en is de 2de ronde weggezakt naar de 32ste plaats...... en terug gekomen naar 14 in ronde 12....

tweede reeks kwam hij als 25ste door in ronde 1 en eindigde 10 de

Wie mij toch enorm tegen viel zijn Teillet en Aubin in de mx2 en in de mx1 swordie....
0 x


http://twitter.com/#!/SmeysG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.keenomx.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Etienne Dierckx Di 06 Apr 2010, 15:21

Teillet heeft nog heel weinig gereden ... komt ook nog maar net uit blessure, was nog lang twijfelachtig of hij wel kon rijden in Sevlievo.

Valentin Teillet : "Le moins qu'on puisse dire ce week-end, c'est que je n'ai pas été chanceux. J'ai roulé sous infiltration à cause de ma fracture à la main droite mais cela ne m'a pas trop gêné. En première manche je prends un bon départ. Je roulais en 6ème position lorsque le pilote devant moi a touché une botte de paille à la réception du saut et l'a envoyée au milieu de la piste. J'étais en l'air lorsque ça s'est produit et je n'ai pas pu l'éviter. Je suis passé par dessus la moto et j'ai du abandonner. En deuxième manche, je suis un peu moins bien parti mais j'étais quand même dans les 10. Le pilote devant moi s'est mis par terre à la réception d'un saut et j'ai atterri sur sa moto. Je suis à nouveau passé par l'avant et je me suis bien sonné. Je suis forcément déçu par ces abandons, mais au regard des deux énormes volumes que j'ai pris, je peux m'estimer heureux de ne pas m'être fait mal. Quoiqu'il en soit, j'aurais à cœur de me refaire dans 8 jours en Italie lors du prochain grand prix.

Aubin was inderdaad een dikke tegenvaller.

Sword heeft een virus ... zal een tijdje geen Gp's meer doen. Brits kampioenschap lukt nog net ... twee dagen vollen bak tijdens een Gp kan hij momenteel niet.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Wo 07 Apr 2010, 10:39

Musquin en Roczen,dat wordt het gevecht Everts-Tortelli in '98 denk ik, met de rest op ruime achterstand. Frossard haalde wel aan dat hij wat veel foutjes maakte, maar een minuut verliezen met foutjes lijkt me wel heel veel. Herlings sterk, die gaat nog wel podia halen dit seizoen. Tonus mooi, reed zeer constant en ook kandidaat voor een podium binnenkort. De Jerre was goed, maar moet eigenlijk nog beter als je ziet dat hij vorig jaar een GP kon winnen en nu op een veel betere motor zit volgens hemzelf. Triest heel mooi, vlot. Roelants en Verbruggen te weinig gescoord, al dan niet door omstandigheden.

Teillet reed wel goed hoor, rond de 8ste plek, maar kende pech met ondermeer een crash samen met Schiffer waarbij Teillet een dikke 2 ronden is blijven liggen, nadien zelf weggereden.

Charlier was best goed, kende ook pech met z'n valpartijen. Kullas mooie verrassing, had hem niet zo goed verwacht.

Dacht gezien te hebben dat ze CKK ook afgevoerd hadden na de crash met Coldenhoff en Roelants, geen verder nieuws over?


In de MX1 kan het alle kanten op, na de KTM's... Die twee zijn gewoon outstanding, dat ziet een blinde. Desalle op het podium maar kon mij niet overtuigen, heeft blijkbaar wat van zijn vlotte rijstijl achtergelaten bij Honda. Ramon was goed, 2de reeks toch. Philippaerts nog niet in bloedvorm denk ik, maar die is nu al beter als gans vorig jaar. Het Kawa-trio kan mij ook wel bekoren, al had Pourcel veel chance (met Cairoli blijkbaar, heb de beelden nog niet gezien). Barragan was niet wauw, maar kwam telkens van ver terug. Boog mooi resultaat.

Het was een vet weekend, leuk verbrand op zondag :D Verder alles spotgoedkoop en mooie vrouwen bij de vleet, een aanrader dus ;) Enkel de putten in de weg van Sofia tot Sevlievo was wat minder :P
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com
Jo
Joeri Lambrecht
125cc rookie
Berichten: 142
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:14
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Joeri Lambrecht Wo 07 Apr 2010, 11:49

wat mij opviel is dat buiten nagl en cairoli,de rest vrij onregelmatig is,de kloof met die 2 en de rest zou wel eens snel (te?) groot kunnen worden op die manier.
soit,tis nog vroeg maar toch...
0 x


Pe
Peter Moons
european champ mx2
Berichten: 248
Lid geworden op: Di 08 Sep 2009, 15:55
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Hulshout

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Peter Moons Wo 07 Apr 2010, 12:36

Als Nagl blessure vrij blijft is het nen hele grote concurent voor de wk titel,want hij kan zowel op een harde als zandbaan goed uit de voeten.
0 x


" TEAM GREEN KAWASAKI "
Gebruikersavatar
Gunther Smeys
mx all time winner
Berichten: 1258
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:20
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Gunther Smeys Wo 07 Apr 2010, 12:45

Dan moet hij wel elke keer ne kopstart hebben, dan haal je hem niet of bijna niet terug. Als hij een slechte start heeft, dan zie je hem niet in top 5..... maar 7 van de 10 is hij in de start bij de eerste 3 weg....
0 x


http://twitter.com/#!/SmeysG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.keenomx.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Mi
Michael De Kerk
mx2 wk rookie
Berichten: 267
Lid geworden op: Vr 21 Aug 2009, 18:46
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Michael De Kerk Wo 07 Apr 2010, 12:49

CKK heeft een lichte hersenschudding. verder hier en daar een beetje blauw, maar als alles mee zit start die gewoon in Mantova..
0 x


Ol
Olivier Goetstouwers
mx all time winner
Berichten: 1054
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 17:53
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Pre-Talk GP Bulgarije, Sevlievo

Berichtdoor Olivier Goetstouwers Wo 07 Apr 2010, 14:23

Etienne Dierckx schreef:in de kantlijn ... gelezen op mx pure over 1 van de Engelse dames in Sevlievo ... dit is ook wereldkampioenschap ...

Sophia Paull was a brave 17th in race two riding a YZ stroker: "I blew up my four stroke last year and it cost me well into four figures to repair it. I can't afford to ride one again

En als je zag hoe Sophia daar was.. Gans alleen met een personenwagen waar ze in at en sliep en zich moest omkleden... Jaja, het WK in volle glorie.
0 x


rocketpichon

check http://www.nth108.com
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP Bulgarije, Sevlievo (pre talk + raceweekend + aftertalk)

Berichtdoor Etienne Dierckx Wo 07 Apr 2010, 15:35

respect voor zo iemand ... dat is dus blijkbaar iemand die geen papa heeft die alles voor haar betaald ...

gewoon een droom hebben ... en daar alles voor doen om die te beleven.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....

Terug naar “FIM 2010”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden · Registreer