nieuwe tandwielen
-
Serneels TonySe
- peewee pilot
- Berichten: 7
- Lid geworden op: Di 29 Jun 2010, 21:57
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
nieuwe tandwielen
moet men bepaalde verhouding houden als men andere tandwielen steekt,(voorste tandwiel tegenover het achterste)ik zou voorste kleiner gaan en achterste groter,wat zou het resultaat zijn,grt
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: nieuwe tandwielen
Meer trekkracht en minder snelheid.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Eddie BootEd
- ama sx 250 champ
- Berichten: 733
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Re: nieuwe tandwielen
altijd het aantal tanden van het achterwiel delen door die van van voren . hoe hoger het getal hoe meer trekkracht en dus een lagere eindsnelheid (theoretisch dantoch ) en kortere versnellingen dus eerder schakelen , bijvoorbeeld 45 /15 = 3.00 daartegen 43/15 = 2,86666
0 x
supporting mark boot
- Brian Antonissen
- wk mister 875cc
- Berichten: 2020
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: nieuwe tandwielen
Ik zou vanvoor op 13 blijven, en alleen vanachter veranderen.
als je bijvoorbeeld standaard 13/49 hebt:
-Kan je om meer trekkracht te bekomen naar 13/50 of zelfs 13/51 gaan.
-Kan je om meer topsnelheid te krijgen naar 13/48 of 13/47 gaan.
als je bijvoorbeeld standaard 13/49 hebt:
-Kan je om meer trekkracht te bekomen naar 13/50 of zelfs 13/51 gaan.
-Kan je om meer topsnelheid te krijgen naar 13/48 of 13/47 gaan.
0 x
"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
-
Luc SmoldersLu
- mx2 wk rookie
- Berichten: 278
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 09:47
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: nieuwe tandwielen
Theoretisch is dat zeker waar Luc.
Langs de andere kant, één cross in de modder is veel slijtiger dan 10 in de Walen op de harde...
Langs de andere kant, één cross in de modder is veel slijtiger dan 10 in de Walen op de harde...
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Serneels TonySe
- peewee pilot
- Berichten: 7
- Lid geworden op: Di 29 Jun 2010, 21:57
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: nieuwe tandwielen
nu staat er voor 14op en achter 42,ik ben nog een leek in verband met motertechniek,het is welmaar een enduro klx250 van 2009,ik ben beetje van alles aan het proberen te veranderen,t is maar voor hobby en zondagse ritjes mee te doen,groeten
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: nieuwe tandwielen
Als het voor korte ritjes is en veelal op landwegen ben je beter af met een tandwiel met een tand of drie méér achteraan.
Je boet dan wel wat snelheid in maar als je op geen grote wegen rijd is dat niet zo erg.
Je boet dan wel wat snelheid in maar als je op geen grote wegen rijd is dat niet zo erg.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Joeri Grandjean
- mx2 wk champ
- Berichten: 634
- Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 11:13
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Locatie: Houtvenne
Re: nieuwe tandwielen
topic ff omhoog stampen:
ik rij op mijne 450 nu 13/50, maar das veel te brut. Zou ik nu beter naar ne 14/50 gaan of naar ne 13/47, en wat is het verschil?
zaterdag in rijkevorsel was het wat zwaarder, en vond ik dieje 14/50 precies wat plattekes
ik rij op mijne 450 nu 13/50, maar das veel te brut. Zou ik nu beter naar ne 14/50 gaan of naar ne 13/47, en wat is het verschil?
zaterdag in rijkevorsel was het wat zwaarder, en vond ik dieje 14/50 precies wat plattekes
0 x
*AKA* Schicht
- Jan Meert
- mxdn winner
- Berichten: 992
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:13
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: nieuwe tandwielen
Joerie,met veel te brut wil je zeggen dat em te schietig is of maw rapper optrekken.
dus zoals Eddie boot al zei ..
50/14 = 3.57 en 47/13 = 3,61
dus met 47-13 heb je iets meer trekkracht en dus minder eindsnelheid
50/13 heb je nu = 3.84 , de 13 heb je al steken, dus mssn de 47 es opzetten.
grtz
dus zoals Eddie boot al zei ..
50/14 = 3.57 en 47/13 = 3,61
dus met 47-13 heb je iets meer trekkracht en dus minder eindsnelheid
50/13 heb je nu = 3.84 , de 13 heb je al steken, dus mssn de 47 es opzetten.
grtz
0 x
SuzMxTeam #97 -MCLB Amateurs Open - Jan Meert Services * Service grasrobots * http://www.janmeertservices.be -
- Pieter Teirlynck
- 50cc rider
- Berichten: 13
- Lid geworden op: Ma 16 Nov 2009, 19:40
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Meulebeke
- Contact:
Re: nieuwe tandwielen
Zou dat ook verschil maken op een pitbike met 50cc?
De mijne rijdt tot boven 70km/u en ik heb geen zin om die te begrenzen met vermogensverlies, dus zou dat helpen met andere tandwielen?
Lagere topsnelheid, maar veel meer vermogen om op te trekken?
De mijne rijdt tot boven 70km/u en ik heb geen zin om die te begrenzen met vermogensverlies, dus zou dat helpen met andere tandwielen?
Lagere topsnelheid, maar veel meer vermogen om op te trekken?
0 x
This is the life
- Jan Meert
- mxdn winner
- Berichten: 992
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:13
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: nieuwe tandwielen
ja dat zal ook verschil maken,waarom niet Pieter?
0 x
SuzMxTeam #97 -MCLB Amateurs Open - Jan Meert Services * Service grasrobots * http://www.janmeertservices.be -
- Brian Antonissen
- wk mister 875cc
- Berichten: 2020
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: nieuwe tandwielen
joeri, steek een 51, vanachter dan krijg je 3,64 ietsje bruter dan 13/47, dan moet je alleen vanachter vervangen.
0 x
"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
- Jens Jacobs
- 125cc rookie
- Berichten: 148
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:28
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Contact:
Re: nieuwe tandwielen
ik rij momenteel met een 13-52 veeel te brut naar mijn goesting 
ik kom niet rap genoeg op snelheid vind ik
welke zouden jullie steken? 13-48?
ik heb hier nog een 50 liggen zou dat veel verschil maken ?
Grtzz Jens
ik kom niet rap genoeg op snelheid vind ik
welke zouden jullie steken? 13-48?
ik heb hier nog een 50 liggen zou dat veel verschil maken ?
Grtzz Jens
0 x
The Jenster
WWW.JEJDESIGN.BE
WWW.JEJDESIGN.BE
- Matthias Vermeersch
- world THQ sx champ
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:49
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Locatie: West vlaanderen
- Contact:
Re: nieuwe tandwielen
13/50 zit meestal wel goed op een mx2 motor..
0 x
MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
- Jens Jacobs
- 125cc rookie
- Berichten: 148
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:28
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Contact:
Re: nieuwe tandwielen
thx matthias ligt erop.
denk eigenlijk dat ik het verschil niet ga voelen
denk eigenlijk dat ik het verschil niet ga voelen
0 x
The Jenster
WWW.JEJDESIGN.BE
WWW.JEJDESIGN.BE
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten