Protest tegen trainingsdagen in Lille
-
Petrus De WinterPe
- mx all time winner
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: Wo 29 Jul 2009, 20:28
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Protest tegen trainingsdagen in Lille
In het nieuwsblad stond vandaag een artikel dat de buurtbewoners een petitie gestart waren tegen het vele verkeer in ondermeer de Broekzijstraat en dat er in de vakantiedagen ALLE dagen? gecrost werd .Hebben reeds 350 handtekeningen verzamelt van omwonenden ?
Maar ge ziet daar geen huizen in de wijde omtrek .
Ze stellen voor nog 3 dagen trainen per week en alleen een zondag cross ( max 10 x ) per jaar .
Dan hebt ge nog 2 trainingsparcoer in de provincie Antwerpen en dan hebt ge dit weer .
Maar ge ziet daar geen huizen in de wijde omtrek .
Ze stellen voor nog 3 dagen trainen per week en alleen een zondag cross ( max 10 x ) per jaar .
Dan hebt ge nog 2 trainingsparcoer in de provincie Antwerpen en dan hebt ge dit weer .
0 x
- Gunny Michiels
- mx all time winner
- Berichten: 1277
- Lid geworden op: Ma 31 Aug 2009, 21:23
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Locatie: aalst
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
Was te denken dat ze daar ook eens gingen beginnen . En daar is nu idd toch geen huis te zien in de directe omgeving ...
0 x
#66 Nieuwelingen open
-
Dirk Van De PerreDi
- mx2 amateur champ
- Berichten: 150
- Lid geworden op: Do 12 Nov 2009, 17:26
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Oud Turnhout
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
Daar knelt juist het probleem 2 parcours in Antwerpen . Men centraliseert momenteel alles en als je dan helemaal niets van motorcross moet hebben dan is het geluid van een crossmotor al rap storend en zoals bekent draagt een 4 takt veel verder dan een 2 takt . ik weet uit ingelichte bron dat men het nogal vrij ver hoort wanneer de wind verkeerd zit . Ik train zelf ook regelmatig in Lille dus hoop ik dat het niet zoals Neeroeteren de verkeerde kant uit gaat . Dus hoop ik dat het langs 2 kanten (voor en tegenstanders)als grootte mensen opgelost kan worden.
0 x
- Roy Cloot
- ama lites eastcoast champ
- Berichten: 412
- Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 00:49
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
Misschien eens een protest tegen een protest beginnen? Hoeveel leden zijn er? En hoeveel crossers zouden graag in de toekomst nog eens willen rijden in Lille? Denk dat je meer handtekeningen van crossers gaat krijgen, dan dat er huizen staan in de broekzijstraat.
Laterz RC
Laterz RC
0 x
RC
it ain't fast without mixed gas !!!
Maybe I should leave well enough alone
I might not be perfect but I'm me to the bone
it ain't fast without mixed gas !!!
Maybe I should leave well enough alone
I might not be perfect but I'm me to the bone
- Frederik Van Eeckhoven
- mx all time winner
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Contact:
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
Ze en wij zouden beter een petitie houden voor geluidsmuren of een dijk. Want na 10 jaar zijn die 3dagen per week ook al te veel hoor en dan is de volgende stap enkel wedstrijden meer.
Dat wordt dan ook teveel na 5 jaar en na 15 jaar is er van Lille geen spraken meer, als het al zo lang duurt.
Trouwens als je het alleen maar hoort als de wind verkeerd zit kun je op nogal veel liggen kefferen eh. Dan wordt het hier in Beveren hoog tijd dat de haven van Antwerpen sluit. Want als de wind verkeerd zit hoor je ook de containers kletteren, de boten toeteren en de vlam van de esso branden en sjeezes kwist niet dat vuur zo veel lawaai kon maken
.
Dat wordt dan ook teveel na 5 jaar en na 15 jaar is er van Lille geen spraken meer, als het al zo lang duurt.
Trouwens als je het alleen maar hoort als de wind verkeerd zit kun je op nogal veel liggen kefferen eh. Dan wordt het hier in Beveren hoog tijd dat de haven van Antwerpen sluit. Want als de wind verkeerd zit hoor je ook de containers kletteren, de boten toeteren en de vlam van de esso branden en sjeezes kwist niet dat vuur zo veel lawaai kon maken
0 x
"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
-
Alex GeukensAl
- mx all time winner
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 22:37
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Turnhout
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
Dat is weer geen goed nieuws,als er al een verzoekschrift is ingediend.
Als je de afslag van de autostrade neemt en de weg langs de autostrade naar het circuit neemt kom je echt geen enkel huis tegen!
(Verkeersoverlast?)
Het artikel uit de Gazet Van Antwerpen.

Als je de afslag van de autostrade neemt en de weg langs de autostrade naar het circuit neemt kom je echt geen enkel huis tegen!
Het artikel uit de Gazet Van Antwerpen.

0 x
- Rolly Geerkens
- mx2 wk champ
- Berichten: 655
- Lid geworden op: Vr 14 Aug 2009, 03:41
- Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
Het word hoog tijd dat de crossers eens gaan inzien dat hun uitlaat meer gedempt moet worden (minder db).
Anders zal er in de toekomst nog veel gaan veranderen.
Als ik soms hoor van toeschouwers die zelden naar de cross gaan dat het echt oorverdovend is ,dan is de db-verlaging toch een eerste must vind ik .
Daarna een volgende stap enz.
greetz rolly.
Anders zal er in de toekomst nog veel gaan veranderen.
Als ik soms hoor van toeschouwers die zelden naar de cross gaan dat het echt oorverdovend is ,dan is de db-verlaging toch een eerste must vind ik .
Daarna een volgende stap enz.
greetz rolly.
0 x
-
Jörg CoomansJö
- mx2 amateur champ
- Berichten: 177
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 11:33
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
Man man wa ne zever allemaal, de autostrade ligt er toch ook ne scheet vanaf.
Grts
Grts
0 x
-
Laurent CreffierLa
- 125cc junior EK
- Berichten: 67
- Lid geworden op: Do 27 Aug 2009, 20:47
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
100% tegen die petitie.
Maar mijn vriendin woont daar 4a5km vanaf, maar soms hoor je het daar toch goed! UIteraard stoort mij dit niet...
350 andere blijkbaar wel.
Oplossing met geluidsmuren zoals hélécine is beste volgens mij.
Maar mijn vriendin woont daar 4a5km vanaf, maar soms hoor je het daar toch goed! UIteraard stoort mij dit niet...
350 andere blijkbaar wel.
Oplossing met geluidsmuren zoals hélécine is beste volgens mij.
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
Geluidsmuren?
100% akkoord...
En denken jullie dat de club daarvoor een vergunning gaat krijgen?
Nee dus...
100% akkoord...
En denken jullie dat de club daarvoor een vergunning gaat krijgen?
Nee dus...
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Sven Van MieghemSv
- mx1 wk rookie
- Berichten: 320
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
Ze hebben nu goede voorbeelden, neeroeteren dicht , naar het schijnt is daar één persoon de hoofdoorzaak van. Westerlo weg door petities en onlangs st lenaarts, enkele mensen starten een petitie en als je dan ziet dat er heel weinig nodig is om een circuit te sluiten, denken mensen al snel we zullen tegen lille ook is gaan klagen.
Nog enkele jaren en er is niks meer in belgie.
Geluidsmuren zou een oplossing zijn , maar in lille is er echt wel niet veel volk dat vlakbij woont, ook de decibels van de motors kunnen naar omlaag. En dan heb je nog de electro motors, maar dan kun je volgens mij evengoed gaan crossen op de playstation.
Lille is wo namiddag open, donderdag namiddag en za en zon. Vind dat niet overdreven. Wo en do moeten normale mensen toch werken, kunnen er dan niet veel last van hebben.
Was er niet bij de laatste keer tijdens de protestmars, maar denk dat je met zo een brave mars niet veel vool elkaar krijgt.
Echt triest allemaal
Nog enkele jaren en er is niks meer in belgie.
Geluidsmuren zou een oplossing zijn , maar in lille is er echt wel niet veel volk dat vlakbij woont, ook de decibels van de motors kunnen naar omlaag. En dan heb je nog de electro motors, maar dan kun je volgens mij evengoed gaan crossen op de playstation.
Lille is wo namiddag open, donderdag namiddag en za en zon. Vind dat niet overdreven. Wo en do moeten normale mensen toch werken, kunnen er dan niet veel last van hebben.
Was er niet bij de laatste keer tijdens de protestmars, maar denk dat je met zo een brave mars niet veel vool elkaar krijgt.
Echt triest allemaal
0 x
- Etienne Dierckx
- the legend!
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
Rolly Geerkens schreef:Het word hoog tijd dat de crossers eens gaan inzien dat hun uitlaat meer gedempt moet worden (minder db).
Anders zal er in de toekomst nog veel gaan veranderen.
Als ik soms hoor van toeschouwers die zelden naar de cross gaan dat het echt oorverdovend is ,dan is de db-verlaging toch een eerste must vind ik .
Daarna een volgende stap enz.
greetz rolly.
Groot gelijk Rolly ...
motorcrossers en ook de industrie er omheen, moeten eens leren van het niet steeds op anderen te steken. Ontneem de mensen die zulke petities opstarten gewoon alle wapens. Zorg met andere woorden dat er veel minder geluidshinder is.
Kijk naar Nederland waar de KNMV het geluid wil terugbrengen op 94db in 2011. Je moet maar eens op het forum van mxplanet gaan kijken om te zien hoe de doorsnee crosser daar op reageert ...
Zolang dat niet verandert, zal er ook niets veranderen in het aantal oefencircuits ... of ja toch wel ... het worden er nog minder.
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
-
Fons Van LoonFo
- mxdn winner
- Berichten: 859
- Lid geworden op: Di 22 Sep 2009, 20:33
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
De uitbaters van Lille moeten gewoon zelf ingrijpen, geluid flink naar beneden onder de norm die is bijlangena niet streng genoeg. Is men hiermee niet akkoort niet meer rijden ,dat is de enige manier om binnen enkele jaren noch te crossen.
0 x
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
Inderdaad het geluid moet omlaag,mochten ze nu al es beginnen met controle te houden op de huidige waarden want er zijn velen die over de limiet gaan en dan beginnen met een dbkiller erin te plaatsen.
Maar ettiene die 94 db volgas op 7,5 meter is wel extreem stil en er is geen enkele fabrikant die zen demper(lees type enduro) durft te garanderen op die norm.
Origineel zit je nu rond de 102db als je het leest dus nog werk aan de winkel
Maar ettiene die 94 db volgas op 7,5 meter is wel extreem stil en er is geen enkele fabrikant die zen demper(lees type enduro) durft te garanderen op die norm.
Origineel zit je nu rond de 102db als je het leest dus nog werk aan de winkel
0 x
-
Petrus De WinterPe
- mx all time winner
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: Wo 29 Jul 2009, 20:28
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
Etienne , heb ook gelezen op motocrossplanet dat 94 db niet haalbaar was ( volgens akrapovic ).
Over hoe het aantal db gemeten word zijn er de nodige twijfels .
Zie geluidsmeting op motocrossplanet .
En waarom niet rijden met een db killer ? ( allemaal dan )
Over hoe het aantal db gemeten word zijn er de nodige twijfels .
Zie geluidsmeting op motocrossplanet .
En waarom niet rijden met een db killer ? ( allemaal dan )
0 x
- Matthias Van Eeckhoven
- ama mister 875cc
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Contact:
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
Ik hoor steeds van motorcrossers als ik over het geluid begin dat minder DB's zorgt voor verlies van power. Ik lach dan eens. Elk jaar breken mensen hun rug, nek, armen en alles wat in hun lichaam zit door het teveel aan vermogen dat toch wel in die 450cc 4takt zit, zeker voor een amateur, daar gebruikt bijna niemand het volledige vermogen van die motor. Elk jaar word de discussie luider gevoerd over of de motorcrosser gevaarlijker is geworden en steeds komt het "vermogen" omhoog ...
Dus een beetje minder DB's en het daarbij verlies van vermogen zal niet zo'n ramp zijn denk ik dan. Maar dan moet je elke wedstrijd controleren en voorbeelden stellen als iemand de regels overtreed en daarmee bedoel ik dan een jaar lang geschorst worden in elke Belgische bond. Motorcross red je niet door het steeds weer op een ander te steken maar wel door je hand in eigen boezem te steken...
Word alles hier door opgelost? Neen want ik hoor sommige hier al tegen argumenteren met: mountainbikers worden ook geviseerd in sommige regio's en dat klopt maar hoe minder stokken om met te slaan en hoe beter het motorcross georganiseerd is hoe beter en bij dat laatste kan er ook nog wel wat gesleuteld worden. Als er in Amerika een parcours dreigt gesloten te worden springen motorminded gouverneurs en politici er op en de AMA hun advocaten wat doet de FIM en BMB hier?
Dus een beetje minder DB's en het daarbij verlies van vermogen zal niet zo'n ramp zijn denk ik dan. Maar dan moet je elke wedstrijd controleren en voorbeelden stellen als iemand de regels overtreed en daarmee bedoel ik dan een jaar lang geschorst worden in elke Belgische bond. Motorcross red je niet door het steeds weer op een ander te steken maar wel door je hand in eigen boezem te steken...
Word alles hier door opgelost? Neen want ik hoor sommige hier al tegen argumenteren met: mountainbikers worden ook geviseerd in sommige regio's en dat klopt maar hoe minder stokken om met te slaan en hoe beter het motorcross georganiseerd is hoe beter en bij dat laatste kan er ook nog wel wat gesleuteld worden. Als er in Amerika een parcours dreigt gesloten te worden springen motorminded gouverneurs en politici er op en de AMA hun advocaten wat doet de FIM en BMB hier?
0 x
- Jan Meert
- mxdn winner
- Berichten: 992
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:13
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
db naar een norm ( vb 96db) verplichten is oud zeer maar word gewoon weg niet toegepast, in de fam reglementering word er zelfs gn getal opgezet!
Maar tis toch weer godgeklaagd ze, let erop dat gaat nog verre gevolgen hebben ze!Had al vernomen dat ze de verlenging van de vergunning met veel moeite verkregen hadden.
Maar tis toch weer godgeklaagd ze, let erop dat gaat nog verre gevolgen hebben ze!Had al vernomen dat ze de verlenging van de vergunning met veel moeite verkregen hadden.
0 x
SuzMxTeam #97 -MCLB Amateurs Open - Jan Meert Services * Service grasrobots * http://www.janmeertservices.be -
- Suz Haeck
- mx all time winner
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: Di 15 Sep 2009, 21:22
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
ale daar gaan we weer !!!
das toch echt om de moed op te geven zenne !
das toch echt om de moed op te geven zenne !
0 x
Suz-mx Team
Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
- Etienne Dierckx
- the legend!
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Protest tegen trainingsdagen in Lille
de maatschappij gaat ni meer veranderen, de tollerantie wordt steeds minder.
Dus moet je daar zelf op gaan inspelen.
Ik denk dat er 2 grote problemen zijn .. stof en geluid.
Tegen het stof kan je sproeien dus das geen probleem ...
Het geluid moet ook naar beneden. Hetgeen de KNMV doet is gewoon goed alleen is er blijkbaar een probleem dat er slechts een paar uitlaten voldoen aan de normen die KNMV vastgelegd heeft (94db)
de nieuwe KNMV regels
http://www.mxworld.be/article.php?idtodisplay=1609
Dus moet je daar zelf op gaan inspelen.
Ik denk dat er 2 grote problemen zijn .. stof en geluid.
Tegen het stof kan je sproeien dus das geen probleem ...
Het geluid moet ook naar beneden. Hetgeen de KNMV doet is gewoon goed alleen is er blijkbaar een probleem dat er slechts een paar uitlaten voldoen aan de normen die KNMV vastgelegd heeft (94db)
de nieuwe KNMV regels
http://www.mxworld.be/article.php?idtodisplay=1609
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten