KTM 350, De ondergang van de motorcross.
- Christophe Ronse
- mx1 wk rookie
- Berichten: 335
- Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 08:29
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Locatie: Wachtebeke
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
Cairoli zijne yamaha was ook gene 450 
0 x
Supporter Keeno!!!!!!! Suz mx team Nieuweling mx1/3 open #30
-
Nic VanrobaeysNi
- 125cc junior EK
- Berichten: 62
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 11:51
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
Nope, idd christophe... was 390cc van cairoli (stond in motoverte)
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
'k Heb hier nog ne film liggen van de cross in Mol Gompel, de voorganger van de Keiheuvel, in 1946, achter de kerk (de kerkdreef was zelfs een deel van de omloop!!) en toen reden ze met de "lichte cilinders 350cc en de zware cilinders 500cc"... we zijn bijna terug bij 't begin!!
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Etienne Dierckx
- the legend!
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
persberichtje KTM
Bestel nu al uw 350 SX-F en ontmoet Stefan Everts
Als u zeker wil zijn om een 350 SX-F te kunnen bemachtigen, kan u vanaf nu al een reservatie maken bij uw KTM-verdeler.
Voor de eerste 72 kopers hebben wij een uitnodiging voor de MX1 / MX2 WK-wedstrijd in Lommel klaarliggen, waar ze door Stefan Everts in hoogsteigenpersoon zullen verwelkomt worden en nog een speciaal aandenken meekrijgen !
De briefing die 10-voudig Wereldkampioen Stefan Everts aan de KTM-ingenieurs gaf, was kort maar krachtig :
"Bouw een motorfiets met de stuurkwaliteiten van een 250, geef hem een pro-lever linksysteem voor de allerbeste tractie op zelfs de meest slopende parcours van de GP kalender en combineer dat tenslotte met de typische KTM-power."
In 2010 presenteert KTM het resultaat van deze uitdaging : de 350 SX-F ! Een volledig nieuw ontwikkelde 4-takt crosser die met zijn komst een nieuw motorcross tijdperk inluidt.
Het nieuwe motorconcept met voor het eerst injectie en het revolutioniare frameontwerp dat nu ook gebruik maakt van een linksysteem, draagt onmiskenbaar de stempel van Stefan Everts, de bezieler en projectleider van de 350 SX-F.
De 350 SX-F staat helemaal op punt om voor de titel te strijden in het WK MX1, en naar goed e gewoonte wordt bij KTM alles wat de hardste test in de competitie heeft doorstaan, ook in serieproductie gebracht. Op die manier wordt dit staaltje van toptechnologie al beschikbaar bij de KTM-dealers
vanaf juni 2010.
Meet & Greet met Stefan Everts
Als u zeker wil zijn om er eentje te kunnen bemachtigen, kan u vanaf nu al een reservering maken bij uw KTM-verdeler.
Voor de eerste 72 kopers hebben wij een uitnodiging voor de MX1 / MX2 WK-wedstrijd in Lommel klaarliggen, waar ze door Stefan Everts in hoogsteigenpersoon zullen verwelkomt worden en nog een speciaal aandenken meekrijgen.
Bestel nu al uw 350 SX-F en ontmoet Stefan Everts
Als u zeker wil zijn om een 350 SX-F te kunnen bemachtigen, kan u vanaf nu al een reservatie maken bij uw KTM-verdeler.
Voor de eerste 72 kopers hebben wij een uitnodiging voor de MX1 / MX2 WK-wedstrijd in Lommel klaarliggen, waar ze door Stefan Everts in hoogsteigenpersoon zullen verwelkomt worden en nog een speciaal aandenken meekrijgen !
De briefing die 10-voudig Wereldkampioen Stefan Everts aan de KTM-ingenieurs gaf, was kort maar krachtig :
"Bouw een motorfiets met de stuurkwaliteiten van een 250, geef hem een pro-lever linksysteem voor de allerbeste tractie op zelfs de meest slopende parcours van de GP kalender en combineer dat tenslotte met de typische KTM-power."
In 2010 presenteert KTM het resultaat van deze uitdaging : de 350 SX-F ! Een volledig nieuw ontwikkelde 4-takt crosser die met zijn komst een nieuw motorcross tijdperk inluidt.
Het nieuwe motorconcept met voor het eerst injectie en het revolutioniare frameontwerp dat nu ook gebruik maakt van een linksysteem, draagt onmiskenbaar de stempel van Stefan Everts, de bezieler en projectleider van de 350 SX-F.
De 350 SX-F staat helemaal op punt om voor de titel te strijden in het WK MX1, en naar goed e gewoonte wordt bij KTM alles wat de hardste test in de competitie heeft doorstaan, ook in serieproductie gebracht. Op die manier wordt dit staaltje van toptechnologie al beschikbaar bij de KTM-dealers
vanaf juni 2010.
Meet & Greet met Stefan Everts
Als u zeker wil zijn om er eentje te kunnen bemachtigen, kan u vanaf nu al een reservering maken bij uw KTM-verdeler.
Voor de eerste 72 kopers hebben wij een uitnodiging voor de MX1 / MX2 WK-wedstrijd in Lommel klaarliggen, waar ze door Stefan Everts in hoogsteigenpersoon zullen verwelkomt worden en nog een speciaal aandenken meekrijgen.
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
-
Jeffrey RonsmansJe
- 125cc rookie
- Berichten: 114
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:37
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
vind dit een goed idee, die 350.
zoals voor velen is zo'n 450 gwn te zwaar/bruut, en die 350 gaat het beste van de 2 combineren.
beetje lichter/handelbaarder zoals een 250 maar toch iets meer power...
dat er gang in zit is al bewezen, ik kijk uit naar tests als hij uitkomt.
zoals voor velen is zo'n 450 gwn te zwaar/bruut, en die 350 gaat het beste van de 2 combineren.
beetje lichter/handelbaarder zoals een 250 maar toch iets meer power...
dat er gang in zit is al bewezen, ik kijk uit naar tests als hij uitkomt.
0 x
-
Peter Wynants2Pe
- 125cc rookie
- Berichten: 125
- Lid geworden op: Za 22 Aug 2009, 08:00
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
Boyd Veraart schreef:Peter Wynants2 schreef:Laat ze van de MX1 klasse maar een 350 maken... en van de MX2 klasse dan een 2takt klasse
En dan? een grote hobbysport er van maken en alles maar een beetje lala zonder volgorde dat kan toch niet!
Hoezo en dan ? In mijn ogen is de cross een pak minder mooi geworden toen de 4 takten hun opkomst gemaakt hebben. Saaier en gevaarlijker. Van mij mag de MX2 klasse, die uiteindelijk toch nog altijd de opstapklasse is volgens de FIM, best een 2 takt klasse worden. De races zullen spannender worden en de piloten zullen harder moeten werken, wat niet slecht is voor die opkomende talenten.
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
Christophe Ronse schreef:Cairoli zijne yamaha was ook gene 450
Christophe, heb jij dat zelf gezien?
Er wordt al genoeg gezeverd in deze wereld!
Langs de ene kant gingen ze zoveel jaren geleden met een 19" achterwiel rijden omdat bewezen was dat de rondetijden met enkele tienden seconden naar beneden gingen.
En nu zal een rijder zomaar een deel van zijn cilinderinhoud "te grabbel" gooien...
Ik dacht dat de MX1 competitiever was!
Laatst gewijzigd door Werner Castelyns op Di 16 Feb 2010, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Hendrickx WesHe
- 125cc junior EK
- Berichten: 64
- Lid geworden op: Wo 09 Dec 2009, 14:40
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
voor mij is de ideale crossmoto voor amateurs
nog altijd de 250cc 2T
nog altijd de 250cc 2T
0 x
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
Werner bartolini reed een 12jaar geleden ook opeens rond met een
400 tussen die dikzakskes en won de wereldtitel ook!
400 tussen die dikzakskes en won de wereldtitel ook!
0 x
-
Mark FrijtersMa
- european champ mx2
- Berichten: 201
- Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 12:00
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
Dimitri Lamote schreef:Werner bartolini reed een 12jaar geleden ook opeens rond met een
400 tussen die dikzakskes en won de wereldtitel ook!
Dat werd gezegd ja, en de eerste moderne Yamaha viertakt die op de markt kwam had 400 cc cilinderinhoud waarna ze het jaar nadien al naar 426 gingen, zoals Mark hierboven aanhaalt, omdat je met een 400 in een liefhebbersbond nog niet kon volgen...
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Boyd Veraart
- 50cc rider
- Berichten: 29
- Lid geworden op: Zo 14 Feb 2010, 16:04
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Contact:
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
Schroyen Pierre schreef:Ik denk zelfs als je terug een echt mx-circuit maakt,zonder al die kunstmatige gebouwde hindernissen,dat het zelfs mogelijk is om terug met meer dan 450cc te rijden is,maar ja ik ben dan ook van de oude generatie
daar heb je wel gelijk ik denk ik, zou wel mooi zijn 500 250 en 125
0 x
[size=200]boyd-mx.hyves.nl[/size]
PUSH THE LIMIT
PUSH THE LIMIT
- Boyd Veraart
- 50cc rider
- Berichten: 29
- Lid geworden op: Zo 14 Feb 2010, 16:04
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Contact:
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
Jeffrey Ronsmans schreef:vind dit een goed idee, die 350.
zoals voor velen is zo'n 450 gwn te zwaar/bruut, en die 350 gaat het beste van de 2 combineren.
beetje lichter/handelbaarder zoals een 250 maar toch iets meer power...
dat er gang in zit is al bewezen, ik kijk uit naar tests als hij uitkomt.
dan moet je een nieuwe honda kopen, dan heb je daar geen last van
0 x
[size=200]boyd-mx.hyves.nl[/size]
PUSH THE LIMIT
PUSH THE LIMIT
-
Jeffrey RonsmansJe
- 125cc rookie
- Berichten: 114
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:37
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
Boyd Veraart schreef:Jeffrey Ronsmans schreef:vind dit een goed idee, die 350.
zoals voor velen is zo'n 450 gwn te zwaar/bruut, en die 350 gaat het beste van de 2 combineren.
beetje lichter/handelbaarder zoals een 250 maar toch iets meer power...
dat er gang in zit is al bewezen, ik kijk uit naar tests als hij uitkomt.
dan moet je een nieuwe honda kopen, dan heb je daar geen last van
heb er geen last van, rm250... het is maar voor als ik overstap.
0 x
-
John VeraartJo
- 125cc junior EK
- Berichten: 51
- Lid geworden op: Vr 27 Nov 2009, 14:49
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
Ik ben ook bang dat de fabrikanten 1 motor gaan produceren en that's it. (kostenbesparing op niet rendabele tak)
De 450 te bruut en te hevig is grote onzin, als je op een moderne 450 geen andere uitlaat monteert krijg je hem in het zand maar amper van zijn plek af.
Een standaard Honda 450 trekt in het zand nog geen Fricandel (of Curryworst) van de tafel!
Wat Pierre zegt over de banen daar wringt de schoen ook wel een beetje,de mooie natuurlijke omlopen zijn volledig aan het verdwijnen.
Het is meer en meer springen en timing waar het op aankomt.
De 450 te bruut en te hevig is grote onzin, als je op een moderne 450 geen andere uitlaat monteert krijg je hem in het zand maar amper van zijn plek af.
Een standaard Honda 450 trekt in het zand nog geen Fricandel (of Curryworst) van de tafel!
Wat Pierre zegt over de banen daar wringt de schoen ook wel een beetje,de mooie natuurlijke omlopen zijn volledig aan het verdwijnen.
Het is meer en meer springen en timing waar het op aankomt.
0 x
-
Andy PariesAn
- 125cc rookie
- Berichten: 126
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:30
- Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
John Veraart schreef:De 450 te bruut en te hevig is grote onzin, als je op een moderne 450 geen andere uitlaat monteert krijg je hem in het zand maar amper van zijn plek af.
Een standaard Honda 450 trekt in het zand nog geen Fricandel (of Curryworst) van de tafel.
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
ne 450 viertakt te "bruut"?
Waar is de tijd van de "500" tweetakten?
En wij waren toch ook zo'n supermannen niet?
Waar is de tijd van de "500" tweetakten?
En wij waren toch ook zo'n supermannen niet?
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Guy DickGu
- the legend!
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Galmaarden
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
ook daar heeft KTM voor de ommekeer gezorgd met de 360, niemand die er in geloofde tot Shayne King met de wereldtitel ging lopen... De Jappen staakten de ontwikkeling van de 500cc's, enkel Yamaha ging nieuwe wegen in met de 400cc's. De Europeanen gingen voor groter en zwaarder en daar is niets meer van over.
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
- Hendrik Lejeune
- ama lites national champ
- Berichten: 496
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:30
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
Werner Castelyns schreef:ne 450 viertakt te "bruut"?
Waar is de tijd van de "500" tweetakten?
En wij waren toch ook zo'n supermannen niet?
de 500cc 2t van toen had +- evenveel vermogen als ne 450cc 4t van nu.Enkel vering en dergelijke zijn wreed verbetert.
0 x
www.purepassion.eu
alles voor de beginnende en ervaren trialist.
alles voor de beginnende en ervaren trialist.
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.
En bij een viertakt komt het koppel op een veel aangenamere manier en lager toerental.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast