KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..

KTM 350, GOED OF SLECHT?

Peiling eindigde op Vr 09 Nov 2012, 16:16

GOED
77
87%
SLECHT
12
13%
 
Totaal aantal stemmen: 89
Gebruikersavatar
Christophe Ronse
mx1 wk rookie
Berichten: 335
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 08:29
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: Wachtebeke

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Christophe Ronse Ma 15 Feb 2010, 15:39

Cairoli zijne yamaha was ook gene 450 :!:
0 x


Supporter Keeno!!!!!!! Suz mx team Nieuweling mx1/3 open #30
Ni
Nic Vanrobaeys
125cc junior EK
Berichten: 62
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 11:51
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Nic Vanrobaeys Ma 15 Feb 2010, 15:40

Nope, idd christophe... was 390cc van cairoli (stond in motoverte)
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 15 Feb 2010, 19:29

'k Heb hier nog ne film liggen van de cross in Mol Gompel, de voorganger van de Keiheuvel, in 1946, achter de kerk (de kerkdreef was zelfs een deel van de omloop!!) en toen reden ze met de "lichte cilinders 350cc en de zware cilinders 500cc"... we zijn bijna terug bij 't begin!!
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 15 Feb 2010, 19:46

persberichtje KTM

Bestel nu al uw 350 SX-F en ontmoet Stefan Everts
Als u zeker wil zijn om een 350 SX-F te kunnen bemachtigen, kan u vanaf nu al een reservatie maken bij uw KTM-verdeler.
Voor de eerste 72 kopers hebben wij een uitnodiging voor de MX1 / MX2 WK-wedstrijd in Lommel klaarliggen, waar ze door Stefan Everts in hoogsteigenpersoon zullen verwelkomt worden en nog een speciaal aandenken meekrijgen !
De briefing die 10-voudig Wereldkampioen Stefan Everts aan de KTM-ingenieurs gaf, was kort maar krachtig :

"Bouw een motorfiets met de stuurkwaliteiten van een 250, geef hem een pro-lever linksysteem voor de allerbeste tractie op zelfs de meest slopende parcours van de GP kalender en combineer dat tenslotte met de typische KTM-power."

In 2010 presenteert KTM het resultaat van deze uitdaging : de 350 SX-F ! Een volledig nieuw ontwikkelde 4-takt crosser die met zijn komst een nieuw motorcross tijdperk inluidt.
Het nieuwe motorconcept met voor het eerst injectie en het revolutioniare frameontwerp dat nu ook gebruik maakt van een linksysteem, draagt onmiskenbaar de stempel van Stefan Everts, de bezieler en projectleider van de 350 SX-F.

De 350 SX-F staat helemaal op punt om voor de titel te strijden in het WK MX1, en naar goed e gewoonte wordt bij KTM alles wat de hardste test in de competitie heeft doorstaan, ook in serieproductie gebracht. Op die manier wordt dit staaltje van toptechnologie al beschikbaar bij de KTM-dealers
vanaf juni 2010.

Meet & Greet met Stefan Everts

Als u zeker wil zijn om er eentje te kunnen bemachtigen, kan u vanaf nu al een reservering maken bij uw KTM-verdeler.
Voor de eerste 72 kopers hebben wij een uitnodiging voor de MX1 / MX2 WK-wedstrijd in Lommel klaarliggen, waar ze door Stefan Everts in hoogsteigenpersoon zullen verwelkomt worden en nog een speciaal aandenken meekrijgen.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Je
Jeffrey Ronsmans
125cc rookie
Berichten: 114
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:37
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Jeffrey Ronsmans Ma 15 Feb 2010, 19:56

vind dit een goed idee, die 350.
zoals voor velen is zo'n 450 gwn te zwaar/bruut, en die 350 gaat het beste van de 2 combineren.
beetje lichter/handelbaarder zoals een 250 maar toch iets meer power...
dat er gang in zit is al bewezen, ik kijk uit naar tests als hij uitkomt.
0 x


Pe
Peter Wynants2
125cc rookie
Berichten: 125
Lid geworden op: Za 22 Aug 2009, 08:00
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Peter Wynants2 Ma 15 Feb 2010, 19:57

Boyd Veraart schreef:
Peter Wynants2 schreef:Laat ze van de MX1 klasse maar een 350 maken... en van de MX2 klasse dan een 2takt klasse :D


En dan? een grote hobbysport er van maken en alles maar een beetje lala zonder volgorde dat kan toch niet!

Hoezo en dan ? In mijn ogen is de cross een pak minder mooi geworden toen de 4 takten hun opkomst gemaakt hebben. Saaier en gevaarlijker. Van mij mag de MX2 klasse, die uiteindelijk toch nog altijd de opstapklasse is volgens de FIM, best een 2 takt klasse worden. De races zullen spannender worden en de piloten zullen harder moeten werken, wat niet slecht is voor die opkomende talenten.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Werner Castelyns Di 16 Feb 2010, 07:52

Christophe Ronse schreef:Cairoli zijne yamaha was ook gene 450 :!:


Christophe, heb jij dat zelf gezien?
Er wordt al genoeg gezeverd in deze wereld!

Langs de ene kant gingen ze zoveel jaren geleden met een 19" achterwiel rijden omdat bewezen was dat de rondetijden met enkele tienden seconden naar beneden gingen.
En nu zal een rijder zomaar een deel van zijn cilinderinhoud "te grabbel" gooien...
Ik dacht dat de MX1 competitiever was!
Laatst gewijzigd door Werner Castelyns op Di 16 Feb 2010, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
He
Hendrickx Wes
125cc junior EK
Berichten: 64
Lid geworden op: Wo 09 Dec 2009, 14:40
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Hendrickx Wes Di 16 Feb 2010, 09:55

voor mij is de ideale crossmoto voor amateurs
nog altijd de 250cc 2T :mrgreen:
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Dimitri Lamote Di 16 Feb 2010, 21:00

Werner bartolini reed een 12jaar geleden ook opeens rond met een
400 tussen die dikzakskes en won de wereldtitel ook!
0 x


Ma
Mark Frijters
european champ mx2
Berichten: 201
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 12:00
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Mark Frijters Wo 17 Feb 2010, 09:31

Was dat toen al niet een 426?
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Werner Castelyns Wo 17 Feb 2010, 09:41

Dimitri Lamote schreef:Werner bartolini reed een 12jaar geleden ook opeens rond met een
400 tussen die dikzakskes en won de wereldtitel ook!


Dat werd gezegd ja, en de eerste moderne Yamaha viertakt die op de markt kwam had 400 cc cilinderinhoud waarna ze het jaar nadien al naar 426 gingen, zoals Mark hierboven aanhaalt, omdat je met een 400 in een liefhebbersbond nog niet kon volgen...
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Boyd Veraart
50cc rider
Berichten: 29
Lid geworden op: Zo 14 Feb 2010, 16:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Boyd Veraart Wo 17 Feb 2010, 18:09

Schroyen Pierre schreef:Ik denk zelfs als je terug een echt mx-circuit maakt,zonder al die kunstmatige gebouwde hindernissen,dat het zelfs mogelijk is om terug met meer dan 450cc te rijden is,maar ja ik ben dan ook van de oude generatie

daar heb je wel gelijk ik denk ik, zou wel mooi zijn 500 250 en 125
0 x


[size=200]boyd-mx.hyves.nl[/size]
PUSH THE LIMIT
Gebruikersavatar
Boyd Veraart
50cc rider
Berichten: 29
Lid geworden op: Zo 14 Feb 2010, 16:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Boyd Veraart Wo 17 Feb 2010, 18:12

Jeffrey Ronsmans schreef:vind dit een goed idee, die 350.
zoals voor velen is zo'n 450 gwn te zwaar/bruut, en die 350 gaat het beste van de 2 combineren.
beetje lichter/handelbaarder zoals een 250 maar toch iets meer power...
dat er gang in zit is al bewezen, ik kijk uit naar tests als hij uitkomt.

dan moet je een nieuwe honda kopen, dan heb je daar geen last van 8-)
0 x


[size=200]boyd-mx.hyves.nl[/size]
PUSH THE LIMIT
Je
Jeffrey Ronsmans
125cc rookie
Berichten: 114
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:37
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Jeffrey Ronsmans Wo 17 Feb 2010, 18:22

Boyd Veraart schreef:
Jeffrey Ronsmans schreef:vind dit een goed idee, die 350.
zoals voor velen is zo'n 450 gwn te zwaar/bruut, en die 350 gaat het beste van de 2 combineren.
beetje lichter/handelbaarder zoals een 250 maar toch iets meer power...
dat er gang in zit is al bewezen, ik kijk uit naar tests als hij uitkomt.

dan moet je een nieuwe honda kopen, dan heb je daar geen last van 8-)


heb er geen last van, rm250... het is maar voor als ik overstap.
0 x


Jo
John Veraart
125cc junior EK
Berichten: 51
Lid geworden op: Vr 27 Nov 2009, 14:49
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor John Veraart Di 23 Feb 2010, 09:46

Ik ben ook bang dat de fabrikanten 1 motor gaan produceren en that's it. (kostenbesparing op niet rendabele tak)
De 450 te bruut en te hevig is grote onzin, als je op een moderne 450 geen andere uitlaat monteert krijg je hem in het zand maar amper van zijn plek af.
Een standaard Honda 450 trekt in het zand nog geen Fricandel (of Curryworst) van de tafel!

Wat Pierre zegt over de banen daar wringt de schoen ook wel een beetje,de mooie natuurlijke omlopen zijn volledig aan het verdwijnen.
Het is meer en meer springen en timing waar het op aankomt.
0 x


An
Andy Paries
125cc rookie
Berichten: 126
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:30
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Andy Paries Di 23 Feb 2010, 10:48

John Veraart schreef:De 450 te bruut en te hevig is grote onzin, als je op een moderne 450 geen andere uitlaat monteert krijg je hem in het zand maar amper van zijn plek af.
Een standaard Honda 450 trekt in het zand nog geen Fricandel (of Curryworst) van de tafel.



:roll:
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Werner Castelyns Di 23 Feb 2010, 11:38

ne 450 viertakt te "bruut"?

Waar is de tijd van de "500" tweetakten?
En wij waren toch ook zo'n supermannen niet?
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Guy Dick Di 23 Feb 2010, 12:07

ook daar heeft KTM voor de ommekeer gezorgd met de 360, niemand die er in geloofde tot Shayne King met de wereldtitel ging lopen... De Jappen staakten de ontwikkeling van de 500cc's, enkel Yamaha ging nieuwe wegen in met de 400cc's. De Europeanen gingen voor groter en zwaarder en daar is niets meer van over.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Hendrik Lejeune
ama lites national champ
Berichten: 496
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:30
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Hendrik Lejeune Di 23 Feb 2010, 12:23

Werner Castelyns schreef:ne 450 viertakt te "bruut"?

Waar is de tijd van de "500" tweetakten?
En wij waren toch ook zo'n supermannen niet?



de 500cc 2t van toen had +- evenveel vermogen als ne 450cc 4t van nu.Enkel vering en dergelijke zijn wreed verbetert.
0 x


www.purepassion.eu
alles voor de beginnende en ervaren trialist.
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Werner Castelyns Di 23 Feb 2010, 13:53

En bij een viertakt komt het koppel op een veel aangenamere manier en lager toerental.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be

Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden · Registreer