poging tot WEDERGEBOORTE circuit in WELDEN

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

poging tot WEDERGEBOORTE circuit in WELDEN

Berichtdoor Manath Gevaert Ma 23 Apr 2012, 17:23

Dag crossers en liefhebbers,

Ik ben te weten gekomen dat er in Welden een crossparcours ligt en hier bomen over liggen om wildcrossen te vermijden. Daar ik vind dat IEDEREEN moet bijdragen om meer circuits te hebben, wil dus ook ik iets doen en wel het volgende; contact opnemen met gemeente Oudenaarde, en daar zoeken naar mogelijkheden om het terug te openen.

Daar dit circuit van voor mijn tijd is zou ik graag wat geïnformeerd zijn eer ik actie onderneem, daarom zou ik graag volgende punten weten, en ik hoop dat ik hier op het forum een antwoord op enkele van deze vragen krijg:

- wanneer werd het circuit geopend en wanneer gesloten

- waardoor gesloten (tzal wel iets groen zijn, maar iets concreet)

- hoeveel crossers zouden er ongeveer zijn voor wie dat parcours dichter is dan andere omlopen (ik veronderstel dan komen/ westdorpe dat het dichtst is) dus anders gesteld; hoeveel crossers zouden er ongeveer zijn in de omstreken van oudenaarde/ een straal van 40-50km), want voor velen is toch 40-50km de afstand die moet worden afgelegd om een omloop te vinden

- wie gaat er na het crossen nog iets drinken/eten in locale horeca / iets anders doen in de stad

- opties om geluids'hinder' te verminderen/ elimineren (geluidsmuren etc) en wat zou dit ongeveer kosten

- wie is in het bezit van het crossparcours, is dit stad Oudenaarde of particulier?

Algemene informatie omtrent Welden of gestaafde argumenten waarom het terug open moet gaan / alles dat kan nuttig zijn, hoor ik ook graag

Groeten,
Manath
Laatst gewijzigd door Manath Gevaert op Ma 23 Apr 2012, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Glenn Cordier
ama lites rookie
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: poging tot WEDERGEBOORTE circuit in WELDEN

Berichtdoor Glenn Cordier Ma 23 Apr 2012, 18:50

Voor mij zou het zeker dichter zijn en ik ben zeker niet de enige! Volk zou het zeker trekken. Als ik denk waar het ligt, ligt het nog redelijk afgelegen,maar probeer die groene maar eens aan onze kant te krijgen he
0 x

Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie

Berichtdoor Manath Gevaert Ma 23 Apr 2012, 18:52

Alles draait altijd om geld, dus als ik ze kan overtuigen dat het geld in de kas kan brengen, en dan nog eens linken aan motorcrossco2bos, dan hoop ik iets teweeg te brengen.
0 x

Glenn Cordier
ama lites rookie

Berichtdoor Glenn Cordier Ma 23 Apr 2012, 18:56

Als ik het goed voor heb, lag het daarboven in het midden? Ik kan mis zijn ook
Afbeelding
0 x

Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie

Berichtdoor Manath Gevaert Ma 23 Apr 2012, 18:58

Dat is ook wat ik denk ja idd
0 x

Glenn Cordier
ama lites rookie

Berichtdoor Glenn Cordier Ma 23 Apr 2012, 19:07

Het is eigendom van het Agentschap voor Natuur en Bos (ANB) van de Vlaamse overheid, is toch wat ik op de site van Oudenaarde kan lezen. Daar stond het volgende : "De afdeling Natuur wil hier werk maken van een brok genietbare natuur, zowel voor mensen uit de buurt als voor de inwoners van Oudenaarde om er een frisse neus te halen.http://www.oudenaarde.be/nl/inwoners/Le ... ersen.html
0 x

Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie

Berichtdoor Manath Gevaert Ma 23 Apr 2012, 19:32

Dat vermoeilijkt de zaak natuurlijk een stuk..
Maar niet erg dit weekend ga ik er mij aan zetten
0 x

Jo
Joost Buntinx
125cc rookie

Berichtdoor Joost Buntinx Ma 23 Apr 2012, 19:35

Kennsi van me woont naast de autostrade, die heeft een dealke kunnen maken met een bedrijf dat overtollige grond had om een geluidswal langs zijn huis op te laten trekken. Bedrijf blij hij gesteld voor een appe en een ei. Ging hem wel al redelijk vlug om 1500 kuub...
0 x

Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie

Berichtdoor Manath Gevaert Ma 23 Apr 2012, 19:43

En vlak bij mij zijn ze een tunnel aan het bouwen dus.. :p bedankt!
0 x

Gu
Guy Dick
the legend!
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Berichtdoor Guy Dick Ma 23 Apr 2012, 23:28

Je moet eens kontakt opnemen met Kurt Vandekerckhove (VMCF)

Voeger was het privé, eigendom van een boer (door de week liepen er koeien op, enkel de woensdag namiddag niet). 2x per jaar had BVM er een wedstrijd.

Het terrein is dicht gegaan door toedoen van de groenen (meer bepaald de Stichting Omer Wattez als ik mij nog goed herinner), ergens half jaren 90 omdat er in het aanpalende bos een vogelsoort op de grond broedde en deze niet gestoord mocht worden (vogelrichtlijn).
Toen er niet meer gecrosst werd waren de vossen daar heer en meester en die hebben de vogels gewoon uitgeroeid.
0 x

The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Kj
Kjell Geiregat
125cc rookie
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Berichtdoor Kjell Geiregat Di 24 Apr 2012, 17:45

ik ben van de buurt ( meerse kluisbergen) en dit is voor mij een pak dichter in plaats van 45 minuten te moeten rijden doe ik er dan maar 10 over.
mijn pa heeft daar vroeger nog gereden en naar horen was het nog een tof parcour.
en we zouden beter eens bij houden hoeveel mensen daar gaan gaan wandelen of genieten van de natuur. want als daar niemand komt ligt het daar toch maar. er kunnen desnoods ook eens foto's genomen worden van hoe het eraan toe is om dan te bewijzen dat daar nooit mensen komen omdat er geen " wandelpaden " zijn.
en ik denk persoonlijk dat een auto meer co2 uitstoot geeft dan een crossmoto dus al de tijd dat de mensen niet meer moeten rijden naar parcours is minder co2 ook. plus zo een parcour is financieel ook beter voor het stad.plus heel veel geluidsoverlast zullen ze niet hebben want zoals vermeld erwoont niemand plus er liggen bomen rond en bomen zijn geluid dempent.
ik wou nog wat zeggen maar ben het vergeten ik kom namelijk nogal kwaad als ik denk dat er hier in de omgeving oudenaarde zoveel parcours waren waaronder welden, ronse hotond ( nu veldcross parcour) oudenaarde zandparcour waar nu de nieuwe industrie is. en we kunnen zo blijven doorgaan.
0 x

Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie

Berichtdoor Manath Gevaert Di 24 Apr 2012, 20:01

ja dat vind ik ook allemaal, maar het is het stad dat moet overtuigd worden he! maar ben er met bezig, dit weekend zeker werk van maken ook!
0 x

Kj
Kjell Geiregat
125cc rookie

Berichtdoor Kjell Geiregat Di 24 Apr 2012, 20:15

als ik iets kan doen laat het mij weten ik wil zeker helpen met de wedergeboorte van een parcour hier in de buurt
plus niet te vergeten motocross heeft ons klein landje op de kaart gezet op gebied van sport!
gebroeders geboer stefan everts steve ramon joel smets kevin strijbos desalle ... je kan blijven doorgaan met toppers
0 x

Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie

Berichtdoor Manath Gevaert Di 24 Apr 2012, 20:20

idd. Wel ga eerst zelf proberen concreet wat te bekomen, en hier posten, en kijken of het effectief mogelijk is.
MAAR
waar een wil is, is een weg
0 x

Va
Van Overmeiren Jelle
peewee pilot

Berichtdoor Van Overmeiren Jelle Di 24 Apr 2012, 20:43

Yo,
ik woon sinds 5 jaar in Welden, op 500 meter vh parcours. Vroeger ging ik samen met mijn buren, MC De Voskes, veel kijken naar trainingen in Welden. Ik zou het als crosser fantastisch vinden om een parcours in mijn achtertuin te hebben maar...
Er is een jaar geleden door het stadsbestuur van Oudenaarde en de provincie een plan ingediend om vd Reytmeersen een klei- ontginningsgebied te maken van 35 hectare groot( vd 70 hectare). Hiertegen werd door de groenen en de buurtcomité's geprotesteerd ( protestmarsen). Wel belangrijk is dat de plannen nog niet zijn goedgekeurd dus is er misschien nog een kans om deze 2 partijen te overtuigen dat een crossparcours voor minder overlast zou zorgen dan een ontginningsgebied.
Wat ik ook weet is dat er nooit iemand te zien is id Reytmeersen, zelfs geen groene goeroe, want ik loop regelmatig en passeer dan wel eens op het oude parcours( sommige bochten zie je nog liggen!)en er is zeker geen sprake van een wandel - en fietspad dus een recreatie gebied is het ook niet.
Ik zou het de max vinden mocht dit parcours terug geopend zou worden want er zijn al veel te veel parcours vedwenen in onze streek! Ik wil alleszins meehelpen om te proberen het parcours terug te openen. Hoop doet leven...
0 x

Kj
Kjell Geiregat
125cc rookie

Berichtdoor Kjell Geiregat Di 24 Apr 2012, 21:10

ik wil zelfs komen het parcour opruimen de bomen weg doen en onkruid terwijl ik geen groene vingers heb !
0 x

Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie

Berichtdoor Manath Gevaert Di 24 Apr 2012, 21:26

Bedankt voor de info Jelle!
En ja zal wel nog laten weten dat de mensen die willen concreet ook iets doen/bespreken iets kunnen doen, maar zal allemaal nog niet voor direct zijn. Ik zeg het eerst zelf alles een beetje uitdokteren en al een eerste keer contact opnemen met de gemeente, hopelijk met wat handtekeningen.
0 x

Jo
Johan Bruyland
125cc junior EK

Berichtdoor Johan Bruyland Di 24 Apr 2012, 21:40

ben vroeger nog gaan crossen in welden.superparkoer met hard en zand stukken en toch een mooie lengte.indertijd kwam er toch een pak volk rijden en was er ook een cantine aan.
naast crosparkoer lag er ook een club voor telegeleide vliegertjes.
of dat die er nog is weet ik niet.
het parkoer is moeten sluiten ivm vogels en broedplaatsen zoals hier al geschreven is en ik d8 ook doordat er een andere burgemeester kwam die niet cross minded was.
moest welden kunnen heropenen is dit zeker een voltreffer qua opbrengst want oost vlaanderen zit vol met crossers die veel te ver moeten rijden voor een oefencircuit.
moesten de stadbesturen zelf terreinen uitbaten verdienen ze er goed aan.
0 x

Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie

Berichtdoor Manath Gevaert Di 24 Apr 2012, 22:07

ja dacht ik ook.

Net formuliertjes voor handtekeningen in te zamelen afgedrukt, met onderscheid tussen crossend Oost-Vlaanderen en de rest die ik kan overhalen hun handtekening te zetten. Ga ook proberen naar zo veel mogelijk crossen te geraken met fiets / openbaar vervoer en daar rond te vragen, en indien mogelijk ook wat mensen formulieren meegeven.
0 x

Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie

Berichtdoor Manath Gevaert Di 24 Apr 2012, 22:27

Ook nog gezocht:
crossende journalist of sympathisant die journalist is, mensen die bij radio/tv werken of contacten hebben binnen deze kringen of mensen kennen die hier iets te zeggen hebben. Gewoonweg algemeen iemand die in de media kan komen of contacten in de media heeft
0 x

Terug naar “mx algemeen”