VHM kop

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Gebruikersavatar
Frédéric Demunter
125cc junior EK
Berichten: 82
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 13:45
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

VHM kop

Berichtdoor Frédéric Demunter Do 25 Feb 2010, 14:05

Ik zou graag een VHM kop willen steken maar wat zijn de voor en nadelen ervan.
En wat moet er rekening mee worden gehouden.
0 x


Gemuse
Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: VHM kop

Berichtdoor Brian Antonissen Do 25 Feb 2010, 15:52

Betere koeling, je kan met platte pistons rijden en je kan beter afstellen met verschillende binnenkopjes.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Gebruikersavatar
Dieter Debaets
mx all time winner
Berichten: 1024
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: VHM kop

Berichtdoor Dieter Debaets Do 25 Feb 2010, 17:39

Hmm , Heeft dat eigenlijk véél nut zo Vhm kop ?
0 x


"Honda Vandevelde By Dirk tanghe "
"SuzMxTeam - Nieuwl.a #37 MX1/3 cr250"
ch
christof tielens
ama lites national champ
Berichten: 465
Lid geworden op: Wo 19 Aug 2009, 18:07
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: VHM kop

Berichtdoor christof tielens Do 25 Feb 2010, 17:52

ik heb er zo ene op mijne tm staan en hij reageert gewoon wat sneller
ma eigenlijk heb ik dat gewoon omdat ik het mooi vind :D want op mijne 250t heb je het niet echt nodig
die gaat al hard genoeg zo ;)
0 x


Gebruikersavatar
Gunny Michiels
mx all time winner
Berichten: 1277
Lid geworden op: Ma 31 Aug 2009, 21:23
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: aalst

Re: VHM kop

Berichtdoor Gunny Michiels Do 25 Feb 2010, 19:40

ik heb er ook juist een gestoken en gaat langer door . Moet wel zeggen heb vhm samen met andere uitlaat gestoken een mooie combinatie . Je kan die ''schelpen'' veranderen . langer doorgaan of meer trekken onderin .
0 x


#66 Nieuwelingen open
Gebruikersavatar
Dieter Debaets
mx all time winner
Berichten: 1024
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: VHM kop

Berichtdoor Dieter Debaets Do 25 Feb 2010, 19:51

ik blijf toch nog tijdje standaart rijden :d
0 x


"Honda Vandevelde By Dirk tanghe "
"SuzMxTeam - Nieuwl.a #37 MX1/3 cr250"
Ru
Ruud Van Duijnhoven
80cc pilot
Berichten: 41
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 20:01
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: VHM kop

Berichtdoor Ruud Van Duijnhoven Do 25 Feb 2010, 21:10

Op mijn Honda CR125 heeft het veel gebracht. Heb wel in 1 keer omgebouwd naar Doma bocht met demper, Vforce 3 membraam en VHM kopje met kleinste binnenkopje. Kan eigenlijk dus niet alleen het kopje beoordelen.
Motor is er wel veel sneller maar vooral soepeler van geworden, aanzienlijk meer vermogen in laag en midden. Hoef aanzienlijk minder de koppeling er bij te houden.
Heb er toen gewoon over gemaild met VHM en die hebben mij aangeraden om bij gebruik van het kleinste binnenkopje te mengen met avgas. Verhouding waar ie bij mij goed op loopt (en dus niet pingelt) is 6L avgas+ 16L super98+ 0.5L 2T olie (Motul800).
0 x


250EXC + 250SX
Ma
Mario Vandaele
ama lites national champ
Berichten: 454
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2009, 18:24
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: Middelkerke

Re: VHM kop

Berichtdoor Mario Vandaele Do 25 Feb 2010, 21:41

Vroeger op men yz250 stond er zo eentje daar was ik heel tevreden over, zo had ik wat een lagere compressie dan de originele en met een andere uitlaat erop ging hij veel langer door, en het is ook goed tegen het pingelen, de motor reed veel soepeler daardoor.
Enkel van men V-force3 was ik niet zo tevreden, reed veel te bruut erdoor. ;)
0 x


Gebruikersavatar
Rens Dedecker
mx all time winner
Berichten: 1130
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:56
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: VHM kop

Berichtdoor Rens Dedecker Vr 26 Feb 2010, 00:04

Ik had ook ene op mijn cr 250.
Maakte hem ook rustiger en ik combi met een complete hgs was hij veel minder agressief en liep hij meer door.

Vhm + andere uitlaatlijn = goeie inverstering 8-)
0 x


R.I.P Tim .. bon Ride la haut, on pense à toi!
Gebruikersavatar
Frédéric Demunter
125cc junior EK
Berichten: 82
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 13:45
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: VHM kop

Berichtdoor Frédéric Demunter Ma 01 Mar 2010, 12:23

Ik heb wel een 85cc.
Heb een FMF uitlaat en een V force erop.
Zou dat iets uitmaken?
0 x


Gemuse
Gebruikersavatar
Frédéric Demunter
125cc junior EK
Berichten: 82
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 13:45
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: VHM kop

Berichtdoor Frédéric Demunter Za 13 Mar 2010, 19:26

Wat is de prijs voor een een kop, met plaatsing erbij?

Thx
0 x


Gemuse
Gebruikersavatar
Wietse Brackman
ama lites national champ
Berichten: 495
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:32
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Contact:

Re: VHM kop

Berichtdoor Wietse Brackman Za 13 Mar 2010, 20:33

Met een VHM kop kan je hem maken zoals je wilt eh..
Ofwel iets minder compressie en beter door lopen
Ofwel meer compressie en heel veel onderin en minder doorlopen..
0 x


Er
Erik Vangoor
mx2 amateur champ
Berichten: 177
Lid geworden op: Zo 21 Nov 2010, 12:36
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: VHM kop

Berichtdoor Erik Vangoor Do 30 Dec 2010, 11:35

je moet een vhm kop zetten
en een binne kamer c 21 steken
en dan een hgs uitlaat met korte demmper en een sproeier 188 en rolentie 55
dan moet je al een goede 450 hebben voor hem bij te houden
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: VHM kop

Berichtdoor Werner Castelyns Do 30 Dec 2010, 12:28

Zoals Wietse het schrijft.


Hogere compressie: heviger in de bochten, zeg maar aanpakken in 't algemeen.

Lagere compressie: verder doorgaan in toeren.

Daar kan nog verder aan gewerkt worden middels, onder andere, het verstellen van de ontsteking en verschillende uitlaatpijpen.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Topangio Verbert
80cc pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: Za 08 Aug 2009, 19:05
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Contact:

Re: VHM kop

Berichtdoor Topangio Verbert Vr 31 Dec 2010, 09:07

kijk eens op de site van mb tuning dat is de top voor de 85cc motors

http://www.mbtuning.nl
0 x


Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden · Registreer