waar zitten die journalisten?

mx filmpjes, mx fotos, vette pics, enzz
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

waar zitten die journalisten?

Berichtdoor Frank Janssen Di 30 Jul 2013, 19:08

tegenwoordig is het armoe troef met verslagen over de crosswedstrijden,afgelopen zondag de jongerencup in vlm , hier op het forum niks gelezen wie er won , wel een paar regels over de inters , maar verder nul komma nul, terwijl er een massa volk was , ondankt de storm die er even tevoren was geweest.over het wk lees je al eens iets , maar ten tijde van smets en everts was er veel meer te lezen in dag en weekbladen.we gaan er serieus op achteruit jongens!!
0 x


speaker Frankske
Ba
Bart Jacobs
ama lites national champ
Berichten: 520
Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009, 21:38
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Contact:

Re: waar zitten die journalisten?

Berichtdoor Bart Jacobs Do 29 Aug 2013, 23:18

Ik zou daar heel veel over kunnen zeggen maar daar is het hier misschien niet de juist plaats voor. Een terechte opmerking maar die geldt evenzeer voor veel andere auto- en motorsporttakken en zelfs andere sporten. Alleen voetbal en wielrennen lijken de Vlaamse mainstream-media nog kunnen te boeien....
0 x


Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: waar zitten die journalisten?

Berichtdoor Filip Hardis Vr 30 Aug 2013, 00:32

en hockey.....

en nu de rene en de makke ok al gen fotos nimer maken, ist helemaal nor de klote in den amateur mx scene.... Vooral de plaatselijke tent vaart er slecht bij, die zien hunne omzet in de tent dalen me 1/4e vat! :D :D :D
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Sa
Sam Van Tongerloo
mx2 wk rookie
Berichten: 252
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 21:04
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: waar zitten die journalisten?

Berichtdoor Sam Van Tongerloo Vr 30 Aug 2013, 10:39

@Harre : LOL

en persoonlijk .. :

om mij te verplaatsen en ne hele zondag buiten te staan in het zand op een weide voor mensen die het schijnbaar normaal vinden dat de foto's 's avonds al online zouden staan... OF om mij te verplaatsen voor een weekend of ne dag om properkes op de asfalt of binnen te staan en inkom, eten en drinken aangeboden te krijgen + gewaardeerd te worden voor wat ge doet en af en toe ne merci te krijgen..

Ik zeg niet dat ze mijn inkom e.d MOETEN betalen, maar als ik kan kiezen tussen de 2, waarom niet ? Ik zou zot zijn als ik het niet deed, er kruipt al genoeg geld in mijn materiaal. En af en toe krijg ik dan nog eens een foto verkocht.

Over het WK laat ik me niet uit, ik heb onlangs wat rond gehoord om dit eventueel te doen en ge moet eigenlijk beroeps zijn om hier binnen te raken.

Ik denk dat we de voorbije jaren wat verwend geweest zijn met foto's en verslagen en het nu normaal vinden.. (TV buiten beschouwing gelaten).
0 x


585photo :
www.585photo.be
Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: waar zitten die journalisten?

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Za 31 Aug 2013, 14:51

Heel mooi gezegd van Sam.
Ook niet vergeten dat vele cross media héél klein zijn en het aantal prof. websites kun je op één hand tellen. Daardoor maakt het dat een gratis inkom vaak de enige manier is voor deze websites/magazines/... om hun vrijwilligers te belonen voor hun werk. Diezelfde vrijwilligers die vaak in een te kleine container zitten nog lang na de wedstrijden gedaan zijn omdat ze afgejaagd worden door een publiek dat verwacht dat tekst en foto's nog dezelfde dag online staan. En oooo weeeee als er een dt fout in staat!!!
ALS m'n al plaats voorziet voor die mensen. Anders moeten die nog een uurtje naar huis rijden, eten, douchen ... dan is het snel 9uur 's avonds en dan ben je al zo'n 14-16 uur wakker, heb je een hele dag rondgelopen met ~4kg rond je nek + je moet de volgende dag gaan werken.

En wat de grote media betreft als Sporza, kranten ... tja, die worden overstelpt met allerhande persberichten, artikels ... Dan kan je niet verwachten dat die een hele dag naar een evenement gaan zomaar uit zichzelf waar achteraf toch amper iemand in geïnteresseerd is, want je moet eerlijk zijn, motorcross is geen voetbal.

Het wauw effect in de sport is al enkele jaren verdwenen en m'n moet beginnen beseffen dat niks meer van zelf zal gaan. Zowel niet met de media als met de circuits, talenten, interesse, organisaties ...
Dat is iets wat slechts enkele organisaties beseffen en die stijgen dan ook boven eender welke andere organisatie van hun niveau uit. (Balen, Kester, Everts & Friends, bmb Hasselt ...)


Tot daar m'n nederige mening :oops: ;)
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Sa
Sam Van Tongerloo
mx2 wk rookie
Berichten: 252
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 21:04
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: waar zitten die journalisten?

Berichtdoor Sam Van Tongerloo Do 19 Sep 2013, 23:07

mooi voorbeeld check de weinige berichtgeving (zelfs op motor websites) over een belgische wereldkampioen zijspancross..

motocross is gewoon niet meer "hot" in de belgische media.
natuurlijk vinden daar ook geen transfers plaats van 100 miljoen wat iedereen doet dromen of klagen.. maar aandacht krijgen ze.
0 x


585photo :
www.585photo.be
Ma
Mattie Blommaers
125cc junior EK
Berichten: 94
Lid geworden op: Zo 26 Jul 2009, 11:31
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: waar zitten die journalisten?

Berichtdoor Mattie Blommaers Vr 11 Okt 2013, 21:56

draai het of keer het zoals je wilt , motorcross gaat in het algemeen erop achteruit in belgie.
hoe jammer het ook is , toeschouwers die een hele zondag komen kijken zie je ook niet meer.... meestal krijg je te horen , mja zoveel betalen om u 2 keer 20 minuten te zien rijden vind ik wat veel.

en wat die media betreft , sinds everts gestopt is is het wreed achteruit gegaan... ben eens benieuwd hoeveel pagina's er in de gazet zullen staan dat de belgen gewonnen hebben vandaag :s
0 x


Terug naar “mx media”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden · Registreer