RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Gebruikersavatar
Marvin Maes
european champ mx2
Berichten: 213
Lid geworden op: Zo 24 Jul 2011, 17:18
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Leopoldsburg

RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

Berichtdoor Marvin Maes Di 06 Nov 2012, 19:25

RMZ 450 2010
Piston steekt er 2uur in en op de bl was geen speling of zo op
starte hem deze morgen en maakte raar lawaai en ik dee olie filter ope en filter er uit en zat koper in de filter dus da zal de bl wel zijn ??

kan de koper stukjes celinder beschadigen of piston ??
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

Berichtdoor Dimitri Lamote Di 06 Nov 2012, 19:49

hoeveel uur heb je er in totaal mee gereden?
heb al enkele rmz eigenaars met 50uur en kapot geweten
0 x


Gebruikersavatar
Marvin Maes
european champ mx2
Berichten: 213
Lid geworden op: Zo 24 Jul 2011, 17:18
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Leopoldsburg

Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

Berichtdoor Marvin Maes Di 06 Nov 2012, 20:11

BL zit er 32uur in

Hoop da het me celinder en piston nie heeft geraakt
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

Berichtdoor Dimitri Lamote Di 06 Nov 2012, 21:04

pfieuw is ook nie om mee te stoefen 32uur amai,is niet gezegd dat ze schade hebben.
0 x


Jo
Joliens Alessandro
125cc rookie
Berichten: 138
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

Berichtdoor Joliens Alessandro Di 06 Nov 2012, 22:55

welke olie gebruik jij?

ik deed 100 uren me 1 bl was wel nen 250
0 x


Gebruikersavatar
Marvin Maes
european champ mx2
Berichten: 213
Lid geworden op: Zo 24 Jul 2011, 17:18
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Leopoldsburg

Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

Berichtdoor Marvin Maes Di 06 Nov 2012, 23:35

maar hij maakte al eve zo een geschuurde geluid , en heb er nog Vlm helechtere mee gereden
Motul V300 factory gebruik is is tog de beste olie ik bij v-mac staat :)
0 x


Gebruikersavatar
Carlo Briers
mx1 wk rookie
Berichten: 333
Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011, 12:35
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Houthalen

Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

Berichtdoor Carlo Briers Wo 07 Nov 2012, 05:36

Als ge geluk hebt kunt ge uw cilinder nog zuiver honen. Maar de piston is voor de vuilbak. Als uw drijfstanglager kapot gaat kort na het vervangen van uw piston dan had de piston waarschijnlijk te weinig speling in de cilinder. Te snel vervangen van de zuiger door een B-piston zonder honen van de cilinder en ge hebt prijs. Ge zijt niet de eerste.
0 x


Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

Berichtdoor Eddie Boot Wo 07 Nov 2012, 08:37

zie inderdaad vaker dat het drijfstanglager eruit loopt na vervanging van zuiger , zowel bij 2 als 4 t. nu komt dit mijn inziens niet door de verkeerde maat zuiger maar meer doodat het lager meestal toch al een tig uur oud is en al iets gesleten . door nu een nieuwe zuiger te plaatsen heeft de motor meestal weer het volle vermogen terug en daar kan het lager dan net niet meer tegen . is eigenlijk net zo als met overstappen op een ander merk olie in een motor die al een serieus aantal uur weg heeft . heel vaak ligt dan ook na een aantal uur de drijfstang eruit .
0 x


supporting mark boot
Jo
Joliens Alessandro
125cc rookie
Berichten: 138
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

Berichtdoor Joliens Alessandro Wo 07 Nov 2012, 13:46

kgebruikte dezelfde olie :s

@eddy zou hij dan al geen speling gevoeld hebben op de bl toen i de nieuwe piston stak?
0 x


Gebruikersavatar
Tony Hermans
mx3 wk champ
Berichten: 573
Lid geworden op: Ma 03 Aug 2009, 20:11
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

Berichtdoor Tony Hermans Wo 07 Nov 2012, 14:29

Joliens Alessandro schreef:welke olie gebruik jij?

ik deed 100 uren me 1 bl was wel nen 250



Alessandro, ik ben blij dat jij dat eens zegt, want blijkbaar ben ik de enige die op een Honda of een Yamaha een BL moet steken op 40 of 50 uren (maar bij die merken mag dat).
0 x


MX Planet
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
Jo
Joliens Alessandro
125cc rookie
Berichten: 138
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

Berichtdoor Joliens Alessandro Wo 07 Nov 2012, 17:08

@tony
ik rij nu wel me nen yamaha( da heeft zo zen redenen)
ma ge gaat van mij nooit horen da nen suzuki nen slechte motor is integendeel. alsek ooit terug veranderd danzijde hij den eerste die van mij telefoon krijgt.
0 x


Gebruikersavatar
Marvin Maes
european champ mx2
Berichten: 213
Lid geworden op: Zo 24 Jul 2011, 17:18
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Locatie: Leopoldsburg

Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

Berichtdoor Marvin Maes Wo 07 Nov 2012, 17:37

Geluk gehad :) er is niks aan de celinder op piston !
heb het terjuist zelf even bekenen en snap nie van waar het kwam de winkel zee da er schilvers van de bl waren af gekomen en via een kanaal zijn weg gegaan ,
maar word tog eve vervangen bl en alles :) en dan gaat de suzuki de deur uit
tijd voor een Yamaha :)
0 x


Ki
Kim Vandevoordt
50cc rider
Berichten: 21
Lid geworden op: Do 02 Dec 2010, 21:26
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

Berichtdoor Kim Vandevoordt Wo 07 Nov 2012, 20:22

Dus als ik het goed begrijp, kan je best bij het vervangen van de zuiger, ook de bl en lagerschalen vervangen ?
0 x


Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

Berichtdoor Eddie Boot Wo 07 Nov 2012, 20:30

dat ligt eraan hoeveel uur het er al inzit . en natuurlijk ook aan je rijstijl en kapaciteit ,wij vervangen bij onze motor de drijfstangset meestal zo rond de 15 uur , gaat bij ons geen 20 uur mee . en dit ligt niet aan het merk motor en ook niet aan de olie . dus iemand die zegt dat zijn merk motor beter is (250 4t ) moet hem maar eens 20 uur aan ons geven
0 x


supporting mark boot
Gebruikersavatar
Tony Hermans
mx3 wk champ
Berichten: 573
Lid geworden op: Ma 03 Aug 2009, 20:11
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

Berichtdoor Tony Hermans Wo 07 Nov 2012, 22:07

Eddie Boot schreef:dat ligt eraan hoeveel uur het er al inzit . en natuurlijk ook aan je rijstijl en kapaciteit ,wij vervangen bij onze motor de drijfstangset meestal zo rond de 15 uur , gaat bij ons geen 20 uur mee . en dit ligt niet aan het merk motor en ook niet aan de olie . dus iemand die zegt dat zijn merk motor beter is (250 4t ) moet hem maar eens 20 uur aan ons geven


Dat vind ik straf :shock: Jurgen Wybo zat in 2008 en 2009 bij ons en dat heeft hij zelfs niet gekund, zelfs niet op 40 u, en ik denk dat hij toch ook wel gas geeft
0 x


MX Planet
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
Gebruikersavatar
Carlo Briers
mx1 wk rookie
Berichten: 333
Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011, 12:35
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Houthalen

Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?

Berichtdoor Carlo Briers Do 08 Nov 2012, 09:32

20 uur voor een bielle lijkt me ook straf. Maar ik veronderstel dat hij ook niet rijdt met een standaard blok. Een hogere compressie, scherpere nokkenassen, vervroegde ontsteking en verlenging van de begrenzer zijn allemaal dingen die de betrouwbaarheid van een blok achteruit doen gaan. Zeker als er dan iemand opzit die serieus aan de kraan draait.
0 x


Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden · Registreer