RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?
- Marvin Maes
- european champ mx2
- Berichten: 213
- Lid geworden op: Zo 24 Jul 2011, 17:18
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Locatie: Leopoldsburg
RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?
RMZ 450 2010
Piston steekt er 2uur in en op de bl was geen speling of zo op
starte hem deze morgen en maakte raar lawaai en ik dee olie filter ope en filter er uit en zat koper in de filter dus da zal de bl wel zijn ??
kan de koper stukjes celinder beschadigen of piston ??
Piston steekt er 2uur in en op de bl was geen speling of zo op
starte hem deze morgen en maakte raar lawaai en ik dee olie filter ope en filter er uit en zat koper in de filter dus da zal de bl wel zijn ??
kan de koper stukjes celinder beschadigen of piston ??
0 x
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?
hoeveel uur heb je er in totaal mee gereden?
heb al enkele rmz eigenaars met 50uur en kapot geweten
heb al enkele rmz eigenaars met 50uur en kapot geweten
0 x
- Marvin Maes
- european champ mx2
- Berichten: 213
- Lid geworden op: Zo 24 Jul 2011, 17:18
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Locatie: Leopoldsburg
Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?
BL zit er 32uur in
Hoop da het me celinder en piston nie heeft geraakt
Hoop da het me celinder en piston nie heeft geraakt
0 x
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?
pfieuw is ook nie om mee te stoefen 32uur amai,is niet gezegd dat ze schade hebben.
0 x
-
Joliens AlessandroJo
- 125cc rookie
- Berichten: 138
- Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 19:23
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
- Marvin Maes
- european champ mx2
- Berichten: 213
- Lid geworden op: Zo 24 Jul 2011, 17:18
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Locatie: Leopoldsburg
Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?
maar hij maakte al eve zo een geschuurde geluid , en heb er nog Vlm helechtere mee gereden
Motul V300 factory gebruik is is tog de beste olie ik bij v-mac staat
Motul V300 factory gebruik is is tog de beste olie ik bij v-mac staat
0 x
- Carlo Briers
- mx1 wk rookie
- Berichten: 333
- Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011, 12:35
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Houthalen
Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?
Als ge geluk hebt kunt ge uw cilinder nog zuiver honen. Maar de piston is voor de vuilbak. Als uw drijfstanglager kapot gaat kort na het vervangen van uw piston dan had de piston waarschijnlijk te weinig speling in de cilinder. Te snel vervangen van de zuiger door een B-piston zonder honen van de cilinder en ge hebt prijs. Ge zijt niet de eerste.
0 x
-
Eddie BootEd
- ama sx 250 champ
- Berichten: 733
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?
zie inderdaad vaker dat het drijfstanglager eruit loopt na vervanging van zuiger , zowel bij 2 als 4 t. nu komt dit mijn inziens niet door de verkeerde maat zuiger maar meer doodat het lager meestal toch al een tig uur oud is en al iets gesleten . door nu een nieuwe zuiger te plaatsen heeft de motor meestal weer het volle vermogen terug en daar kan het lager dan net niet meer tegen . is eigenlijk net zo als met overstappen op een ander merk olie in een motor die al een serieus aantal uur weg heeft . heel vaak ligt dan ook na een aantal uur de drijfstang eruit .
0 x
supporting mark boot
-
Joliens AlessandroJo
- 125cc rookie
- Berichten: 138
- Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 19:23
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?
kgebruikte dezelfde olie :s
@eddy zou hij dan al geen speling gevoeld hebben op de bl toen i de nieuwe piston stak?
@eddy zou hij dan al geen speling gevoeld hebben op de bl toen i de nieuwe piston stak?
0 x
- Tony Hermans
- mx3 wk champ
- Berichten: 573
- Lid geworden op: Ma 03 Aug 2009, 20:11
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?
Joliens Alessandro schreef:welke olie gebruik jij?
ik deed 100 uren me 1 bl was wel nen 250
Alessandro, ik ben blij dat jij dat eens zegt, want blijkbaar ben ik de enige die op een Honda of een Yamaha een BL moet steken op 40 of 50 uren (maar bij die merken mag dat).
0 x
MX Planet
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
-
Joliens AlessandroJo
- 125cc rookie
- Berichten: 138
- Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 19:23
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?
@tony
ik rij nu wel me nen yamaha( da heeft zo zen redenen)
ma ge gaat van mij nooit horen da nen suzuki nen slechte motor is integendeel. alsek ooit terug veranderd danzijde hij den eerste die van mij telefoon krijgt.
ik rij nu wel me nen yamaha( da heeft zo zen redenen)
ma ge gaat van mij nooit horen da nen suzuki nen slechte motor is integendeel. alsek ooit terug veranderd danzijde hij den eerste die van mij telefoon krijgt.
0 x
- Marvin Maes
- european champ mx2
- Berichten: 213
- Lid geworden op: Zo 24 Jul 2011, 17:18
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Locatie: Leopoldsburg
Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?
Geluk gehad
er is niks aan de celinder op piston !
heb het terjuist zelf even bekenen en snap nie van waar het kwam de winkel zee da er schilvers van de bl waren af gekomen en via een kanaal zijn weg gegaan ,
maar word tog eve vervangen bl en alles
en dan gaat de suzuki de deur uit
tijd voor een Yamaha
heb het terjuist zelf even bekenen en snap nie van waar het kwam de winkel zee da er schilvers van de bl waren af gekomen en via een kanaal zijn weg gegaan ,
maar word tog eve vervangen bl en alles
tijd voor een Yamaha
0 x
-
Kim VandevoordtKi
- 50cc rider
- Berichten: 21
- Lid geworden op: Do 02 Dec 2010, 21:26
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?
Dus als ik het goed begrijp, kan je best bij het vervangen van de zuiger, ook de bl en lagerschalen vervangen ?
0 x
-
Eddie BootEd
- ama sx 250 champ
- Berichten: 733
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?
dat ligt eraan hoeveel uur het er al inzit . en natuurlijk ook aan je rijstijl en kapaciteit ,wij vervangen bij onze motor de drijfstangset meestal zo rond de 15 uur , gaat bij ons geen 20 uur mee . en dit ligt niet aan het merk motor en ook niet aan de olie . dus iemand die zegt dat zijn merk motor beter is (250 4t ) moet hem maar eens 20 uur aan ons geven
0 x
supporting mark boot
- Tony Hermans
- mx3 wk champ
- Berichten: 573
- Lid geworden op: Ma 03 Aug 2009, 20:11
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?
Eddie Boot schreef:dat ligt eraan hoeveel uur het er al inzit . en natuurlijk ook aan je rijstijl en kapaciteit ,wij vervangen bij onze motor de drijfstangset meestal zo rond de 15 uur , gaat bij ons geen 20 uur mee . en dit ligt niet aan het merk motor en ook niet aan de olie . dus iemand die zegt dat zijn merk motor beter is (250 4t ) moet hem maar eens 20 uur aan ons geven
Dat vind ik straf
0 x
MX Planet
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
- Carlo Briers
- mx1 wk rookie
- Berichten: 333
- Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011, 12:35
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Houthalen
Re: RMZ MOTOR PROBLEEM BL ?
20 uur voor een bielle lijkt me ook straf. Maar ik veronderstel dat hij ook niet rijdt met een standaard blok. Een hogere compressie, scherpere nokkenassen, vervroegde ontsteking en verlenging van de begrenzer zijn allemaal dingen die de betrouwbaarheid van een blok achteruit doen gaan. Zeker als er dan iemand opzit die serieus aan de kraan draait.
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten