Pagina 1 van 1
onregelmatige ralentie 2takt
Geplaatst: Di 28 Feb 2012, 18:48
door Gord Achten
Hallo,
Ik heb een exc 250 van 2008 gekocht.
De motor blijft wat 'gaan' als ik het gas toedraai. Bijvoorbeeld in neutraal, gas geven, toedraaien en vervolgens gaat hij nog effe door. Draait dan ook onregelmatig. Ik herinner mij dat m'n eerste (oude) 2taktcrossers dat ook wel eens hadden.
De carburator is volledig zuiver gemaakt (alle sproeiers), klappetjes sluiten mooi aan en heeft een nieuwe bougie. Ik weet niet dadelijk waaraan dit kan liggen...Iemand een idee. Hij is wel veel te rijk gereden denk ik (dampt ongelofelijk).
Grtz
Re: onregelmatige ralentie 2takt
Geplaatst: Di 28 Feb 2012, 19:18
door Dimitri Lamote
misschien is er een scheurtje tussen cilinder en carburator in het rubber waardoor hij valse lucht zuigt!
Re: onregelmatige ralentie 2takt
Geplaatst: Di 28 Feb 2012, 19:44
door Eddie Boot
krukaskeering aan de onstekingkant vervangen .of even wat vet aan smeren
Re: onregelmatige ralentie 2takt
Geplaatst: Di 28 Feb 2012, 20:01
door Werner Castelyns
Neem een spuitbus met remmenreiniger en spuit eens op het inlaatspruitstuk terwijl de motor draait.
Als de motor dan hoger in toeren gaat heb je daar ergens een luchtlek.
Of zoals Eddie schrijft kan het ook aan de keerring liggen aan de kant van de ontsteking.
Ook de onderkant van de cilinder kan lekken. (de voetpakking)
Re: onregelmatige ralentie 2takt
Geplaatst: Di 28 Feb 2012, 20:37
door Gord Achten
Merci voor de tips! Kga het morgen zeker checken.
Re: onregelmatige ralentie 2takt
Geplaatst: Di 28 Feb 2012, 20:43
door Manath Gevaert
Heb dit gehad met daxken, was daar valse lucht..
Doen zoals Werner zei, is handige truuk!
Re: onregelmatige ralentie 2takt
Geplaatst: Di 28 Feb 2012, 23:50
door Mario Van Den Broeck
ontstekingskant durft ook veel lekken. ik weet niet bij ktm, maar normaal kunt ge die vervangen zonder dat het blok open moet
Re: onregelmatige ralentie 2takt
Geplaatst: Di 27 Mar 2012, 00:15
door Gord Achten
Alles gecheckt, keerring en inlaat ok...bleek dat ik m'n ralentiesproeier niet vast had gedraaid in m'n carburator! Schande gemaakt!!! Haha. Nieuw pistonneke besteld, dus volgende week motoke proberen.
Re: onregelmatige ralentie 2takt
Geplaatst: Do 12 Apr 2012, 10:07
door Joost Buntinx
Misschien schande, maar wel niet teveel uit de portefeuille

.
Re: onregelmatige ralentie 2takt
Geplaatst: Zo 15 Apr 2012, 12:07
door Kenny Vanderheyden
kan gebeuren,heb ik ook al voorgehad,liever da em nog los staat dan em over te draaien :p
Re: onregelmatige ralentie 2takt
Geplaatst: Za 19 Mei 2012, 00:13
door Fabjan Ghezzi
om te testen of de moto valse lucht trekt zou u het volgende moeten doen. Spuit met remmenreiniger op plaatsen waarvan u vermoedt dat er valse lucht wordt gezogen(bv: rubber tussen carters en carburator. als het toerental veranderd trekt de moto daar ergens valse lucht