IMBA DAMES BOCKHOLTZ 3 jULI

Alles over de mx-girls, WMX Championship, zowel amateur als pro, post het hier!
Be
Betty Vanlommel
ama lites rookie
Berichten: 355
Lid geworden op: Zo 30 Aug 2009, 17:13
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

IMBA DAMES BOCKHOLTZ 3 jULI

Berichtdoor Betty Vanlommel Vr 01 Jul 2011, 22:45

Aanstaande zondag te Bockholtz-Goesdorf 2e proef Europees kampioenschap dames amateurs. Een prachtig circuit met vele natuurlijke hellingen!

Er wordt gestreden tussen dames uit: België, Nederland, Duitsland, Groot-Brittanië, Zwitserland, Denemarken.

Voorlopige stand na 1ste proef:

1 Nicky van Wordragen MON Nederland 120 p
2 Brenda Wagemans VMCF België 108 p
3 Catja Rasmussen DMCV Denemarken 97 p
4 Kelly Van Oossanen Mon Nederland 97 p
5 Jessica Steiniger DAM Duitsland 88 p
6 Ramona Schwitz SAM Zwitserland 82 p
7 Britt Van der Werft MON Nederland 82 p
8 Fiona Lauwen MON Nederland 76 p
9 Leonie Smith AMCA Groot-Brittanië 71 p
10 Jaqueline Hanegraaf MON Nederland 68 p

Met nog 2 proeven te gaan zijn er nog vele kanshebbers op de titel.

Bij onze Belgische ploeg van VMCF krijgt Brenda Wagemans het gezelschap van Jolien Vlemincks en Vicky Balcaen. Het is voor deze dames een eerste deelname maar zij zullen zeker hun "mannetje" staan!

Veel succes aan al de Mx Ladies !
0 x


Be
Betty Vanlommel
ama lites rookie
Berichten: 355
Lid geworden op: Zo 30 Aug 2009, 17:13
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: IMBA DAMES BOCKHOLTZ 3 jULI

Berichtdoor Betty Vanlommel Di 05 Jul 2011, 21:34

Een klein verslag van de Ladies Cup te Bockholtz.

Onder een stralende zon gingen er 26 dames uit verscheidene amateursfederaties en 1 dame uit het WMX van start.

De eerste reeks werd gewonnen door de nederlandse Nicky vanWordragen voor Shirley Verkade en de deense Catja Rasmussen.

Door het prachtige weer was er ontzettend veel stof, ondanks het harde werken van de organiserende club. Voor de 2e manche werd er dan ook wijselijk besloten om het ergste stuk (stof) uit het circuit te laten.

Toch waren er de 2e reeks heel wat valpartijen, waarbij ook onze belgische Jolien Vleminck betrokken was.
Onze noorderbuur Nicky vanWordragen zette alweer de puntjes op de i en won glanseijk de 2e reeks. Voor de 2 plaats was het tot op de eindstreep een spannend duel tussen Catja Rasmussen en Brenda Wagemans. Catja werd 2e voor Brenda. Brit Vanderwerff reed zich ook in de kijker.

De belgische UMC dames:
Vicky Balcaen, onze jongste dame, schakelde van haar 85 cc over naar een 125cc. Zij kwam in de eerste reeks ten val waardoor zij net geen top 20 haalde. Maar in de 2e reeks was zij de 125 al wat meer gewoon en vond het goede tempo. Eerste EK punten met een prachtige 19 plaats. (totaal 23)

Jolien Vleminckx had de smaak te pakken op dit prachtige circuit en kwam de eerste reeks als 12e over de "meet'. Spijtig genoeg was zij de 2e reeks betrokken bij een valpartij. Maar zij vocht als een tijger met als resultaat nog een mooie 16e plaats. De reeks was te kort voor haar :-)) (totaal 14)

Brenda Wagemans had een zeer slechte start in de eerste reeks (motor kwam niet weg bij het hek) maar na 3 ronden zat ze al bij de top 10. Jammer genoeg viel ze daarna uit met motorpech. Dus werd de 2takt van broer Dennis ingeschakeld. Brenda had nog veel adrenaline door de tegenslag en ging de hele 2ereeks het gevecht aan voor de 2e plaats. Met een haarlengte verschil werd ze 3e. (totaal 17)

Eindstand Bockholtz
1 Nicky vanWordragen
2 Catja Rasmussen
3 Britt VanderWerff


Tussenstand EK
1 Nicky van Wordragen 240
2 Catja Rasmussen 201
3 Brit Vanderwerff 176
4 Kelly van Oossanen 167
5 Ramona Schwitz 164
6 Leonie Smith 159
7 Brenda Wagemans 158
8 Jessica Steiniger 145
9 Fiona Lauwen 134
10 Jacqueline Hanegraaf 128

In de nevenreeksen werd Dennis Wagemans 3e met zijn 125cc tussen de juniors open.
0 x


Be
Betty Vanlommel
ama lites rookie
Berichten: 355
Lid geworden op: Zo 30 Aug 2009, 17:13
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: IMBA DAMES BOCKHOLTZ 3 jULI

Berichtdoor Betty Vanlommel Wo 06 Jul 2011, 14:12

Even een reactie op al de PB"s die ik ontvangen heb.

Op het dagklassement in Bockholtz stond vermeld:

Shirley Verkade federatie VMCF DAY

Dit was idd FOUT !!!

Shirley Verkade is nederlandse WMX piloot die meedeed met een daglicentie MON.

Foutje van het secretariaat in Bockholtz.
0 x


Terug naar “mx dames”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden · Registreer