VHM kop
- Frédéric Demunter
- 125cc junior EK
- Berichten: 82
- Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 13:45
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
VHM kop
Ik zou graag een VHM kop willen steken maar wat zijn de voor en nadelen ervan.
En wat moet er rekening mee worden gehouden.
En wat moet er rekening mee worden gehouden.
0 x
Gemuse
- Brian Antonissen
- wk mister 875cc
- Berichten: 2020
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: VHM kop
Betere koeling, je kan met platte pistons rijden en je kan beter afstellen met verschillende binnenkopjes.
0 x
"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
- Dieter Debaets
- mx all time winner
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:04
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: VHM kop
Hmm , Heeft dat eigenlijk véél nut zo Vhm kop ?
0 x
"Honda Vandevelde By Dirk tanghe "
"SuzMxTeam - Nieuwl.a #37 MX1/3 cr250"
"SuzMxTeam - Nieuwl.a #37 MX1/3 cr250"
-
christof tielensch
- ama lites national champ
- Berichten: 465
- Lid geworden op: Wo 19 Aug 2009, 18:07
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
Re: VHM kop
ik heb er zo ene op mijne tm staan en hij reageert gewoon wat sneller
ma eigenlijk heb ik dat gewoon omdat ik het mooi vind
want op mijne 250t heb je het niet echt nodig
die gaat al hard genoeg zo
ma eigenlijk heb ik dat gewoon omdat ik het mooi vind
die gaat al hard genoeg zo
0 x
- Gunny Michiels
- mx all time winner
- Berichten: 1277
- Lid geworden op: Ma 31 Aug 2009, 21:23
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Locatie: aalst
Re: VHM kop
ik heb er ook juist een gestoken en gaat langer door . Moet wel zeggen heb vhm samen met andere uitlaat gestoken een mooie combinatie . Je kan die ''schelpen'' veranderen . langer doorgaan of meer trekken onderin .
0 x
#66 Nieuwelingen open
- Dieter Debaets
- mx all time winner
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:04
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: VHM kop
ik blijf toch nog tijdje standaart rijden :d
0 x
"Honda Vandevelde By Dirk tanghe "
"SuzMxTeam - Nieuwl.a #37 MX1/3 cr250"
"SuzMxTeam - Nieuwl.a #37 MX1/3 cr250"
-
Ruud Van DuijnhovenRu
- 80cc pilot
- Berichten: 41
- Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 20:01
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: VHM kop
Op mijn Honda CR125 heeft het veel gebracht. Heb wel in 1 keer omgebouwd naar Doma bocht met demper, Vforce 3 membraam en VHM kopje met kleinste binnenkopje. Kan eigenlijk dus niet alleen het kopje beoordelen.
Motor is er wel veel sneller maar vooral soepeler van geworden, aanzienlijk meer vermogen in laag en midden. Hoef aanzienlijk minder de koppeling er bij te houden.
Heb er toen gewoon over gemaild met VHM en die hebben mij aangeraden om bij gebruik van het kleinste binnenkopje te mengen met avgas. Verhouding waar ie bij mij goed op loopt (en dus niet pingelt) is 6L avgas+ 16L super98+ 0.5L 2T olie (Motul800).
Motor is er wel veel sneller maar vooral soepeler van geworden, aanzienlijk meer vermogen in laag en midden. Hoef aanzienlijk minder de koppeling er bij te houden.
Heb er toen gewoon over gemaild met VHM en die hebben mij aangeraden om bij gebruik van het kleinste binnenkopje te mengen met avgas. Verhouding waar ie bij mij goed op loopt (en dus niet pingelt) is 6L avgas+ 16L super98+ 0.5L 2T olie (Motul800).
0 x
250EXC + 250SX
-
Mario VandaeleMa
- ama lites national champ
- Berichten: 454
- Lid geworden op: Vr 02 Okt 2009, 18:24
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Locatie: Middelkerke
Re: VHM kop
Vroeger op men yz250 stond er zo eentje daar was ik heel tevreden over, zo had ik wat een lagere compressie dan de originele en met een andere uitlaat erop ging hij veel langer door, en het is ook goed tegen het pingelen, de motor reed veel soepeler daardoor.
Enkel van men V-force3 was ik niet zo tevreden, reed veel te bruut erdoor.
Enkel van men V-force3 was ik niet zo tevreden, reed veel te bruut erdoor.
0 x
- Rens Dedecker
- mx all time winner
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:56
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Contact:
Re: VHM kop
Ik had ook ene op mijn cr 250.
Maakte hem ook rustiger en ik combi met een complete hgs was hij veel minder agressief en liep hij meer door.
Vhm + andere uitlaatlijn = goeie inverstering
Maakte hem ook rustiger en ik combi met een complete hgs was hij veel minder agressief en liep hij meer door.
Vhm + andere uitlaatlijn = goeie inverstering
0 x
R.I.P Tim .. bon Ride la haut, on pense à toi!
- Frédéric Demunter
- 125cc junior EK
- Berichten: 82
- Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 13:45
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: VHM kop
Ik heb wel een 85cc.
Heb een FMF uitlaat en een V force erop.
Zou dat iets uitmaken?
Heb een FMF uitlaat en een V force erop.
Zou dat iets uitmaken?
0 x
Gemuse
- Frédéric Demunter
- 125cc junior EK
- Berichten: 82
- Lid geworden op: Do 23 Jul 2009, 13:45
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Wietse Brackman
- ama lites national champ
- Berichten: 495
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:32
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Contact:
Re: VHM kop
Met een VHM kop kan je hem maken zoals je wilt eh..
Ofwel iets minder compressie en beter door lopen
Ofwel meer compressie en heel veel onderin en minder doorlopen..
Ofwel iets minder compressie en beter door lopen
Ofwel meer compressie en heel veel onderin en minder doorlopen..
0 x
-
Erik VangoorEr
- mx2 amateur champ
- Berichten: 177
- Lid geworden op: Zo 21 Nov 2010, 12:36
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
Re: VHM kop
je moet een vhm kop zetten
en een binne kamer c 21 steken
en dan een hgs uitlaat met korte demmper en een sproeier 188 en rolentie 55
dan moet je al een goede 450 hebben voor hem bij te houden
en een binne kamer c 21 steken
en dan een hgs uitlaat met korte demmper en een sproeier 188 en rolentie 55
dan moet je al een goede 450 hebben voor hem bij te houden
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: VHM kop
Zoals Wietse het schrijft.
Hogere compressie: heviger in de bochten, zeg maar aanpakken in 't algemeen.
Lagere compressie: verder doorgaan in toeren.
Daar kan nog verder aan gewerkt worden middels, onder andere, het verstellen van de ontsteking en verschillende uitlaatpijpen.
Hogere compressie: heviger in de bochten, zeg maar aanpakken in 't algemeen.
Lagere compressie: verder doorgaan in toeren.
Daar kan nog verder aan gewerkt worden middels, onder andere, het verstellen van de ontsteking en verschillende uitlaatpijpen.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Topangio Verbert
- 80cc pilot
- Berichten: 37
- Lid geworden op: Za 08 Aug 2009, 19:05
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Contact:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast