Etienne Dierckx schreef:dat was inderdaad toen opvallend. Eerst reed de helft nog op een Suzuki en een paar jaar later waren de Suzuki's bijna helemaal verdwenen.
Honda heeft daar van geprofiteerd door met een dik fabrieksteam te komen. Maar een paar jaar later was het daar ook al een pak minder.
@ peter goolaerts ... misschien een heel onbeleefde vraag van mij maar ... jij hebt het ook een paar jaar geprobeerd in de Gp's als privé rijder ... hielden jullie daar destijds (halverwege de jaren 80 was dat zeker?) iets aan over op het einde van het jaar ?
Aan over gehouden........
een lege portomonee, veel vrienden, mooie herinneringen, maar geen centen......die zijn er wel gekomen de 2 volgende jaren in de toenmalige BLM waar er op dat moment geen onkosten meer waren en de sponsoring niet moeilijk te vinden.
De deelname aan de GP's zelf waren toen nog gelukkig op andere manier georganiseerd, indien de BMB je een deelname gaf en je reed snel genoeg in de tijdstraining had je als ik het goed voor heb een +- 750€ onkostenvergoeding.
Dit was heel mooi meegenomen maar natuurlijk niet voldoende om centen over te houden dan moest je nog wel een versnellingske hoger trekken in de reeksen en daar heb ik dan weer te weining fisieke training voor verricht ( maar daar heb ik nu nog altijd spijt van!! )....
Natuurlijk was je veel vrijer en kreeg je kansen wat nu niet meer zo blijkt te zijn alhoewel echte talenten zoals Herlings en Rockzen toch ook op jonge leeftijd een plaatsje hebben gekregen.
Maar dat was eigenlijk toen ook al zo met Dave Strijbos en John Van Den Berk, die reden op 15 jarige leeftijd ook al op meer dan standaard machines, het zijn de rijders die iets trager rijden die het nu tov. toen veel moeilijker hebben.
Wat ik nog bedenk is dat er toen wel degelijk een verschil was tussen de motoren/veringen tov. je concurenten en je zelf een goed motorgevoel moest hebben om dit verschil te maken of iemand met kennis naast jou kon gebruiken. Dat maakte toen nog een wereld van verschil terwijl ik nu de indruk heb dat alle motoren in grote lijnen kort bij mekaar zitten of vergis ik mij??