Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Werner Castelyns Di 01 Dec 2009, 06:44

Lille heeft een vergunning tot 2022 of 2023 Danny.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Suz Haeck
mx all time winner
Berichten: 1483
Lid geworden op: Di 15 Sep 2009, 21:22
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Suz Haeck Di 01 Dec 2009, 09:10

Er zijn plaatsen genoeg in oost en west vlaanderen, alleen ze moeten willen he,
0 x


Suz-mx Team

Liever gehaat om rechtuit men mening te zeggen, dan geliefd door schijnheilig te doen !
De
De Groote Mario
european champ mx2
Berichten: 223
Lid geworden op: Ma 24 Aug 2009, 12:15
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor De Groote Mario Di 01 Dec 2009, 09:21

In Oombergen (Zottegem) is er een vliegveld geweest voor sport en zweefvliegers , mss daar een mogelijke lokatie van maken ,het dichste huis staat op meer dan 350 meter ?
De landings baan was zo een 700 meter lang en 100 meter breed .
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Di 01 Dec 2009, 09:43

Davy Brouwers schreef:Kevin,

Spreken we dan over Jean-Paul Peuskens die er niet op zit te wachten ?
Ik heb met hem al meermaals gesproken, ook met Erik Vanmierlo (schepen sport) heb ik meermaals gesproken.
Ze geven aan (aan mij dan toch) dat ze er zeker aan willen meewerken om Kaulille in orde te krijgen.

De gemeente zou zelfs bereid zijn om alle nutsvoorzieningen tot aan de piste te brengen alsook de weg te verharden.
Het zou volgens hen de provincie zijn die eerst moet meewerken en daar zou er eerst werk gemaakt worden van Neeroeteren en daarna Kaulille.

Kaulille is een uitstekende locatie (en niet alleen omdat het bijna in mijn tuin ligt) maar met het vliegveld van Kleine Brogel in het verlengde kan je toch spreken dat een aantal obstakels in een ander daglicht komen te staan.

Maar goed, Laten we eerst Neeroeteren al eens ondersteunen en daarna of daarnaast wil ik zeker meewerken om Kaulille in orde te krijgen !

Davy



Over die man heb ik het inderdaad. In het belang van Limburg van woensdag 23 september 2009 stelt Jean-Paul Peuskens onomwonden dat er wat betreft Kaulille geen kans op regularisatie is voor het terrein. In Kaulille is er volgens hem ook geen ruimte meer voor motorcross. Ofwel wordt hij hier fout geciteerd door de krant? In ieder geval dacht ik ook dat er in Kaulille een politiek draagvlak was... tot die uitspraak in de krant en wat enkele provincieraadsleden mij daaromtrent vertelden...

Probleem van Kaulille is eigenlijk vergelijkbaar aan Neeroeteren: Natuurgebied. Als ik Vlaams volksvertegenwoordiger Ceyssens mag geloven is dit louter op provinciaal niveau niet aanpasbaar. Misschien dus, althans dus wat ik hoop, dat er eveneens een regeling voor Kaulille kan uitgedokterd worden in het verlengde van Neeroeteren daar de problemen gelijkaardig zijn. Op 15 december weten we meer.
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Di 01 Dec 2009, 10:42

Werner Castelyns schreef:
Ik geloof je voor 100% wanneer je zegt dat ze je dit vertelt (wijsgemaakt??) hebben. Maar om van diezelfde militaire domeinen natuurgebied te maken en van de kazerne's opvangcentra zijn er die problemen blijkbaar niet... om nog niet te spreken van een sociaal draagvlak...
Als "de politiek" dan toch beweert mee te gaan werken in het dossier "crossterreinen", dat ze dan maar eens laten zien wat ze waard zijn...


Opvangcentra e.d. is een federale materie, geleid door de PS. Die kunnen sowieso al wat meer dan ons ;)

Een probleem daar is effectief wel dat al de domeinen en gebouwen eigendom zijn van de federale overheid. Maar met politieke wil kunnen die zeker en vast overgedragen worden aan de lokale overheden of verkocht worden aan de privé. Herbestemming via BPA of gewestplanwijzigingen zouden tot de mogelijkheden moeten behoren. Nodeloos aan toe te voegen dat België in een constante bevoegdheden crisis zit.

Voorbeeld uit de provincie Antwerpen: http://www.milieuraad.be/uploads/1772Ad ... meinen.pdf

Slotsom: Er komen heel wat kazernes vrij, dus ergens zal daar toch wel een geschikt terrein uit te halen zijn. Opletten wel met life project DANAH ( DEFENSIE + ANB = NATUURHERSTEL op militaire domeinen). Anders zit je alweer in de groenen hun vaarwater. http://www.danah.be . Groen aast dus op deze terreinen.
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Di 01 Dec 2009, 12:34

Dit waren de locaties in 2005:


Voor de provincie Limburg zijn dat:
- Lommel (terrein Heeserbergen)
- Neeroeteren-Maaseik (terrein Waterloos)
- Kaulillie-Bocholt (terrein Op het Broek)
- Genk (terrein Horensbergdam)
Voor de provincie Antwerpen zijn dat:
- Westerlo (terrein Rooiveld)
- Balen (terrein Hondapark)
- Brecht (terrein Kraaienhorst)
Voor de terreinen in Balen, Brecht en Genk moeten nog enkele bijkomende voorwaarden vervuld worden vooraleer de definitieve erkenning volgt.
In de provincies Vlaams-Brabant, West- en Oost-Vlaanderen is de Vlaamse regering van mening dat er op dit moment voor de locaties, die door de provincies zijn voorgesteld, geen lokaal maatschappelijk draagvlak aanwezig is om terreinen te kunnen erkennen. Dit betekent ook dat er meteen heel wat onzekerheid kan weggenomen worden in een aantal Vlaamse gemeenten.
Voor de provincie Vlaams-Brabant zijn dat:
- Leuven (terrein Egenhoven)
- Oud-Heverlee (terrein Haasrode)
- Halle (terrein Halle)
Voor de provincie Oost-Vlaanderen zijn dat:
- Lochristi (terrein Beervelde)
- Assenede
- Maldegem
- Oosterzele
- Gent (terrein Arcelor)
- Beveren (terrein Verrebroek)
Voor de provincie West-Vlaanderen zijn dat:
- Pittem (terrein Egem)
- Poperinge
- Jabbeke
- Ieper
Ook het terrein in Koksijde, dat buiten de procedure voor de provincie West-Vlaanderen is ingediend, komt niet in aanmerking voor erkenning.
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Di 01 Dec 2009, 13:47

Tom Van Loon schreef:In de provincie Antwerpen moeten we gaan voor St.Lenaerts!!!! uniek parkoer die we in de omgeving niet veel gaan vinden, ligt in een kuil wat met nog wat extra werk de geluidshinder moet kunnen beperken, mogelijkheid om meerdere gemotoriseerde sporten te bundelen is daar ook te doen, da's toch net wat ze willen.... naar maatschappelijk draagvlak hoeven ze nergens te zoeken, er zijn altijd mensen tegen. De democratie is daarin ver te zoeken als er al 300 mensen tegen zijn in een gemeente van 3000 dan zijn er volgens mij 2700 die er niet tegen zijn dus democratisch gezien is er dus wél een maatschappelijk draagvlak of ben ik de enige die dat zo ziet? :roll:


Die uitleg gaat bij de poco (politiek correcte) politici alleen op als het over het Vlaams Belang gaat Tom. 20% stemt er voor dus 80% is er tegen. In andere gevallen moet de meerderheid gesensibiliseerd worden dat ze fout zijn.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Di 01 Dec 2009, 14:03

De Groote Mario schreef:In Oombergen (Zottegem) is er een vliegveld geweest voor sport en zweefvliegers , mss daar een mogelijke lokatie van maken ,het dichste huis staat op meer dan 350 meter ?
De landings baan was zo een 700 meter lang en 100 meter breed .

idd, VMCF heeft daar ooit geprobeerd een cross op te geven maar dat is toen afgeschoten. Als je daar in de buurt komt staat de voorzitter van "Scheurbroek neen" op zijn achterpoten. Lees ook maar houbi.com/blog en het toenmalige artikel in het Nieuwsblad wat opduikt als je "scheurbroek neen" googelt. De laatste cross van de oude vmcf is de politie 7 (!!!!!) x langs geweest door iedere keer een andere klacht van dat figuur, die 100m verder stond met de GSM in de aanslag...
Beveren zit je in de achtertuin van SPa-er Freddy Willockx die ieder jaar knarsetandend de vergunning voor de cross in zijn gemeente af gaf maar er alles aan deed om dit te saboteren door extra regels en controles met als gevolg dat er daar ook al 2 jaar geen meer is...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Di 01 Dec 2009, 14:12

Iemand die ik ook gemist heb is SPa-parlemenslid (en zoon van de burgemeester van Zottegem) Kurt de Loor, die was in de vorige regering samen met Joel Smets aktief betrokken bij het dossier oefenterreinen (stelde ook een paar vragen in het parlement aan toenmalig minister van sport Bertje over de problematiek). Kaarsje uitgedoofd?
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Di 01 Dec 2009, 14:28

Verrebroek (Beveren mijn gemeente) kan iemand daar het dossier van mailen? Kan ik dat eens doornemen na de Examens.
0 x


De
De Groote Mario
european champ mx2
Berichten: 223
Lid geworden op: Ma 24 Aug 2009, 12:15
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor De Groote Mario Di 01 Dec 2009, 14:44

Guy Dick schreef:
De Groote Mario schreef:In Oombergen (Zottegem) is er een vliegveld geweest voor sport en zweefvliegers , mss daar een mogelijke lokatie van maken ,het dichste huis staat op meer dan 350 meter ?
De landings baan was zo een 700 meter lang en 100 meter breed .

idd, VMCF heeft daar ooit geprobeerd een cross op te geven maar dat is toen afgeschoten. Als je daar in de buurt komt staat de voorzitter van "Scheurbroek neen" op zijn achterpoten. Lees ook maar houbi.com/blog en het toenmalige artikel in het Nieuwsblad wat opduikt als je "scheurbroek neen" googelt. De laatste cross van de oude vmcf is de politie 7 (!!!!!) x langs geweest door iedere keer een andere klacht van dat figuur, die 100m verder stond met de GSM in de aanslag...
Beveren zit je in de achtertuin van SPa-er Freddy Willockx die ieder jaar knarsetandend de vergunning voor de cross in zijn gemeente af gaf maar er alles aan deed om dit te saboteren door extra regels en controles met als gevolg dat er daar ook al 2 jaar geen meer is...

Guy , waar de vmcf cross heeft is de overkant van de Europaweg en heeft elk jaar al doorgegaan !!!
0 x


Ni
Nikolas Dejonckheere
mx2 amateur champ
Berichten: 154
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:45
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Nikolas Dejonckheere Di 01 Dec 2009, 20:03

0 x


W-tec race ready quads : www.planetquadracing.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
Gebruikersavatar
Katty Devos
mx1 wk rookie
Berichten: 312
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:06
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Katty Devos Di 01 Dec 2009, 21:45

Zoals ik reeds heb aangegeven, heb ik een mail gestuurd naar de gouverneur van Oost- Vlaanderen, een week voor de samenkomst van alle gouverneurs. Hierop heb ik een antwoord gekregen (interne mails staan erbij :o Ann, wat zou ik hier op antwoorden? Ik zou hier zeer voorzichtig mee omspringen.. :? :?: :?: ) . Ik zal hier de volledige mail op zetten.

-----Oorspronkelijk bericht-----Van: katty5be2000@hotmail.com [mailto:katty5be2000@hotmail.com]Verzonden: donderdag 19 november 2009 17:38Aan: Steenbrugghe AnnOnderwerp: Website: Vragen aan de gouverneur Katty De Vos, , e-mail : katty5be2000@hotmail.com, heeft volgende vraag en/of opmerking

Geachte, Op donderdag 26 November bent u samen met uw 4 andere collega's uitgenodigd bij Vlaams minister van Sport Philippe Muyters. Dit zal gaan over eventuele voorstellen voor een motorcross terrein. Ik weet dat U een groot sportliefhebber bent en ben dan ook ten zeerste geschrokken dat zelfs u of uw voorgangers nooit zelfs maar een voorstel hebt ingediend voor een eventueel crossterrein!!! Ik ben sinds een jaar hevige fan van motorcross, ik ben een vrouw van 48 dus zeker al geen hooligan of ander zot geweld, ik ben een huisvrouw die 2 dochters heeft en die beiden verloofd zijn met een jongen die in z'n vrije tijd aan motorcross doet. Deze jongens doen niet enkel elk weekend wa zotte toertjes op hun moto, zij gaan lopen, zwemmen en fietsen om in conditie te blijven. U ziet deze jongens gaan liever elke week gaan crossen dan op cafe te zitten, ze roken niet leven gezond en betalen heel veel geld voor hun hobby. Ik wil maar zeggen dat ik ondertussen heel wat jongens ken van oost- en West -Vlaanderen die deze sport beoefenen en graag een plekje zouden hebben om te trainen, zodat ze niet moeten uitwijken naar Limburg of nederland of Frankrijk. Onze vraag is dan ook waarom er van jullie kant geen enkel initiatief word genomen? Ik zou hier toch wel heel graag een antwoord op hebben. Hopend op uw medewerking
Groet ik U de Vos katty

-----Oorspronkelijk bericht-----Van: Steenbrugghe Ann Verzonden: maandag 23 november 2009 14:15Aan: Gabriël MarleenOnderwerp: RE: Website: Vragen aan de gouverneur
Misschien horen we beter even bij de gouverneur.
Ann SteenbruggheKabinetschef gouverneurProvincie Oost-Vlaanderen Gouvernementstraat 19000 GentT : 09/267.80.26F : 09/225.23.38www.gouverneurdenys.be

-----Oorspronkelijk bericht-----Van: Gabriël MarleenVerzonden: maandag 23 november 2009 14:07Aan: Steenbrugghe AnnOnderwerp:
RE: Website: Vragen aan de gouverneur Ann, wat zou ik hier op antwoorden? Ik zou hier zeer voorzichtig mee omspringen.. :o :shock: :?:

Geachte mevrouw De gouverneur heeft met aandacht kennis genomen van uw mail. Zoals u zelf vermeldt heeft hij inderdaad samen met zijn collega-gouverneurs een gesprek gehad met minister Muyters over deze problematiek. U zult begrijpen dat de gouverneur momenteel over dit vertrouwelijk gesprek geen informatie kan verstrekken. HoogachtendNamens de gouverneurMarleen GabriëlKabinetsmedewerker gouverneur André Denystel 09 267 83 13marleen.gabriel@oost-vlaanderen.bewww ... urdenys.be
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Dimitri Lamote Di 01 Dec 2009, 21:55

Oostvlaanderen je gaat toch niet zeggen dat er helemaal geen plaats is in Gent zeehaven of het kluizendok amai,wie heeft er daar nu last van enkele crossers op een stuk grond.
Idem voor westvlaanderen waar het opnieuw akelig stil is geworden Zeebrugge afgevoerd wegens maar tijdelijk... En de nieuwe locatie ramskappelle die net voor de verkiezingen gevonden was is al lang weer begraven :roll:
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Guy Dick Di 01 Dec 2009, 23:25

@Mario: er is niet ieder jaar cross geweest in Oombergen, het jaar dat het aan de overkant ging zijn is het afgelast (was nog in de tijd van Appelmans). Ook kan er daar maar om 9u aangevangen worden met de training bvb.

Wat wel een lichtpuntje is: de Vlaamse burgemeester, die zijn nek het verst uitgestoken heeft om de cross in zijn gemeente door te laten gaan en fel ten strijde is getrokken tegen de groenen en al degenen die meenden last te hebben van het lawaai (en dat waren er nogal wat), Michel Doomst uit Gooik, staat op een 3e plaats in de peiling van de meest populaire burgemeesters van Vlaanderen en stijgt in de waardering bij zijn dorpsgenoten van 7,7 naar 8,1 op 10!
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Wo 02 Dec 2009, 13:17

Nikolas Dejonckheere schreef:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=DMF20091201_076



Er komt inderdaad beweging in het dossier. Maar de Werchterse weide is absoluut geen oplossing. Sorry, maar dit is gebakken lucht. Het terrein is formeel erkend als natuurgebied, en via een recentelijke aanpassing via een rup werd het concreet een wandel- en landschapspark.

De nodige werken voor wandelbanken en wegen zijn trouwens al ingepland en de budgetten voorzien voor 2012... Alles is opgezet om het terrein slechts 15 dagen per jaar open te stellen voor activiteiten. De vorige partij van deze ldd'er met deze ldd'er was daar trouwens eerstelijns getuige van ... :roll:

Kijk, dit is nu typische gebakken lucht van ldd. Hier probeerden ze exact hetzelfde te doen: Verhuizen richting Maas. Dat eveneens daar de gemeente al plannen had met deze terreinen wisten ze blijkbaar niet... Een provincieraadslid zou beter moeten weten.

Dit is dus net het simplisme waarvoor ik al heel de tijd probeer te waarschuwen.
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Wo 02 Dec 2009, 13:26

Katty Devos schreef:Zoals ik reeds heb aangegeven, heb ik een mail gestuurd naar de gouverneur van Oost- Vlaanderen, een week voor de samenkomst van alle gouverneurs. Hierop heb ik een antwoord gekregen (interne mails staan erbij :o Ann, wat zou ik hier op antwoorden? Ik zou hier zeer voorzichtig mee omspringen.. :? :?: :?: ) . Ik zal hier de volledige mail op zetten.

-----Oorspronkelijk bericht-----Van: katty5be2000@hotmail.com [mailto:katty5be2000@hotmail.com]Verzonden: donderdag 19 november 2009 17:38Aan: Steenbrugghe AnnOnderwerp: Website: Vragen aan de gouverneur Katty De Vos, , e-mail : katty5be2000@hotmail.com, heeft volgende vraag en/of opmerking

Geachte, Op donderdag 26 November bent u samen met uw 4 andere collega's uitgenodigd bij Vlaams minister van Sport Philippe Muyters. Dit zal gaan over eventuele voorstellen voor een motorcross terrein. Ik weet dat U een groot sportliefhebber bent en ben dan ook ten zeerste geschrokken dat zelfs u of uw voorgangers nooit zelfs maar een voorstel hebt ingediend voor een eventueel crossterrein!!! Ik ben sinds een jaar hevige fan van motorcross, ik ben een vrouw van 48 dus zeker al geen hooligan of ander zot geweld, ik ben een huisvrouw die 2 dochters heeft en die beiden verloofd zijn met een jongen die in z'n vrije tijd aan motorcross doet. Deze jongens doen niet enkel elk weekend wa zotte toertjes op hun moto, zij gaan lopen, zwemmen en fietsen om in conditie te blijven. U ziet deze jongens gaan liever elke week gaan crossen dan op cafe te zitten, ze roken niet leven gezond en betalen heel veel geld voor hun hobby. Ik wil maar zeggen dat ik ondertussen heel wat jongens ken van oost- en West -Vlaanderen die deze sport beoefenen en graag een plekje zouden hebben om te trainen, zodat ze niet moeten uitwijken naar Limburg of nederland of Frankrijk. Onze vraag is dan ook waarom er van jullie kant geen enkel initiatief word genomen? Ik zou hier toch wel heel graag een antwoord op hebben. Hopend op uw medewerking
Groet ik U de Vos katty

-----Oorspronkelijk bericht-----Van: Steenbrugghe Ann Verzonden: maandag 23 november 2009 14:15Aan: Gabriël MarleenOnderwerp: RE: Website: Vragen aan de gouverneur
Misschien horen we beter even bij de gouverneur.
Ann SteenbruggheKabinetschef gouverneurProvincie Oost-Vlaanderen Gouvernementstraat 19000 GentT : 09/267.80.26F : 09/225.23.38www.gouverneurdenys.be

-----Oorspronkelijk bericht-----Van: Gabriël MarleenVerzonden: maandag 23 november 2009 14:07Aan: Steenbrugghe AnnOnderwerp:
RE: Website: Vragen aan de gouverneur Ann, wat zou ik hier op antwoorden? Ik zou hier zeer voorzichtig mee omspringen.. :o :shock: :?:

Geachte mevrouw De gouverneur heeft met aandacht kennis genomen van uw mail. Zoals u zelf vermeldt heeft hij inderdaad samen met zijn collega-gouverneurs een gesprek gehad met minister Muyters over deze problematiek. U zult begrijpen dat de gouverneur momenteel over dit vertrouwelijk gesprek geen informatie kan verstrekken. HoogachtendNamens de gouverneurMarleen GabriëlKabinetsmedewerker gouverneur André Denystel 09 267 83 13marleen.gabriel@oost-vlaanderen.bewww ... urdenys.be


Oost-Vlaanderen is echt wel een moeilijke provincie als ik dat zo allemaal lees... :?
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Kevin Moonen Wo 02 Dec 2009, 13:34

Kevin Moonen schreef:
Nikolas Dejonckheere schreef:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=DMF20091201_076



Er komt inderdaad beweging in het dossier. Maar de Werchterse weide is absoluut geen oplossing. Sorry, maar dit is gebakken lucht. Het terrein is formeel erkend als natuurgebied, en via een recentelijke aanpassing via een rup werd het concreet een wandel- en landschapspark.

De nodige werken voor wandelbanken en wegen zijn trouwens al ingepland en de budgetten voorzien voor 2012... Alles is opgezet om het terrein slechts 15 dagen per jaar open te stellen voor activiteiten. De vorige partij van deze ldd'er met deze ldd'er was daar trouwens eerstelijns getuige van ... :roll:

Kijk, dit is nu typische gebakken lucht van ldd. Hier probeerden ze exact hetzelfde te doen: Verhuizen richting Maas. Dat eveneens daar de gemeente al plannen had met deze terreinen wisten ze blijkbaar niet... Een provincieraadslid zou beter moeten weten.

Dit is dus net het simplisme waarvoor ik al heel de tijd probeer te waarschuwen.


Zie hier het PRUP: http://www.vlaamsbrabant.be/binaries/pr ... 5-2939.pdf
0 x


Da
Davy Brouwers
50cc rider
Berichten: 28
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 22:17
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kaulille

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Davy Brouwers Wo 02 Dec 2009, 19:32

Nikolas Dejonckheere schreef:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=DMF20091201_076

reactie op dit artikel :?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1036998/2009/12/02/Rotselaar-tegen-motorcross-op-festivalweide-Werchter.dhtml
0 x


Br
Brecht Debackere
125cc rookie
Berichten: 107
Lid geworden op: Vr 17 Jul 2009, 14:29
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: jabbeke

Re: Werkgroep voor zoektocht naar motorcross locaties

Berichtdoor Brecht Debackere Wo 02 Dec 2009, 20:38

voor west vlaanderen is er genoeg plaats langs de A10 richting oostende vind ik
bijna geen huizen in de omgeving.
0 x


Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden · Registreer