Sinds ik mijn MTB heb weet ik niet goed wat ik moet doen na elke rit, ( veringen , ketting , kuiswerk ) ik heb al in het boekje gekeken maar staat er niet in. heeft iemand wat tips voor mij ?
( en zeg nu niet dat ik met wat water en een vod moet opkuisen want dat weet ik ook ) maar bedoel de mechanisch smeer/kuispunten;
Ook tips welke onderhoudsproducten ( behalve BRUNOX ) kwalitatief en van toepassing zijn.
Hoop op antwoord
Mvg
Charly.
MTB Onderhoudtips na het rijden.
- Charly De Clercq
- ama lites national champ
- Berichten: 459
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:39
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
- Locatie: Lokeren
- Contact:
MTB Onderhoudtips na het rijden.
0 x
BRUNOX, De 5 functiespray met Turboline
Info ? ---> http://www.patricksoors.be/brunox_pagina.htm
Bestelling ? ---> jorisstilten@skynet.be
---> www.charlydeclercq-mx.tk <---
Info ? ---> http://www.patricksoors.be/brunox_pagina.htm
Bestelling ? ---> jorisstilten@skynet.be
---> www.charlydeclercq-mx.tk <---
- Brian Antonissen
- wk mister 875cc
- Berichten: 2020
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: MTB Onderhoudtips na het rijden.
ketting uitspuiten met compresseur en/of afwassen in naft en inspuiten met WD40 of gelijkaardig.
als je remschijven hebt, remklauwen uitblazen en/of met brake cleaner uitblazen.
als je remschijven hebt, remklauwen uitblazen en/of met brake cleaner uitblazen.
0 x
"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
- Charly De Clercq
- ama lites national champ
- Berichten: 459
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:39
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
- Locatie: Lokeren
- Contact:
Re: MTB Onderhoudtips na het rijden.
en afstomen ?
0 x
BRUNOX, De 5 functiespray met Turboline
Info ? ---> http://www.patricksoors.be/brunox_pagina.htm
Bestelling ? ---> jorisstilten@skynet.be
---> www.charlydeclercq-mx.tk <---
Info ? ---> http://www.patricksoors.be/brunox_pagina.htm
Bestelling ? ---> jorisstilten@skynet.be
---> www.charlydeclercq-mx.tk <---
- Brian Antonissen
- wk mister 875cc
- Berichten: 2020
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: MTB Onderhoudtips na het rijden.
Zo veel mogelijk vermijden, of echt met weinig druk doen en van rollementen wegblijven. alleen bij echt modder doen.
Eerder een gewone waterslang en een spons gebruiken.
Eerder een gewone waterslang en een spons gebruiken.
0 x
"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
- Charly De Clercq
- ama lites national champ
- Berichten: 459
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:39
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
- Locatie: Lokeren
- Contact:
Re: MTB Onderhoudtips na het rijden.
Ok. thanks
nog iemand tips ?
nog iemand tips ?
0 x
BRUNOX, De 5 functiespray met Turboline
Info ? ---> http://www.patricksoors.be/brunox_pagina.htm
Bestelling ? ---> jorisstilten@skynet.be
---> www.charlydeclercq-mx.tk <---
Info ? ---> http://www.patricksoors.be/brunox_pagina.htm
Bestelling ? ---> jorisstilten@skynet.be
---> www.charlydeclercq-mx.tk <---
- Rob Indemans
- mxdn winner
- Berichten: 886
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:44
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: MTB Onderhoudtips na het rijden.
Misschien af en toe u kabels eens doorsmeren als ge veel in de modder hebt gezeten...
Verder heeft Brian denk ik al veel duidelijk gemaakt!
Afspuiten met hogedruk zou ik zeker vermijden...
Brian,nog geen problemen gehad met de rubbertjes in u schijfrem,want die kunnen blijkbaar soms gevoelig zijn aan remmenreiniger???
Verder heeft Brian denk ik al veel duidelijk gemaakt!
Afspuiten met hogedruk zou ik zeker vermijden...
Brian,nog geen problemen gehad met de rubbertjes in u schijfrem,want die kunnen blijkbaar soms gevoelig zijn aan remmenreiniger???
0 x
-
Thomas Van LaerTh
- 80cc pilot
- Berichten: 32
- Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 16:21
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Locatie: borchtlombeek
Re: MTB Onderhoudtips na het rijden.
zeker uw ketting ni met naft of ontvetter steeds kuisen!
daardoor haalt ge ook het vet uit den binnekant van u ketting en zal ze wel blinken maar ook zeer snel uitrekken.
best gewoon met een droge vot afkuisen elke keer als ge gereden hebt.het smeren gebeurd ook best min.1dag voor de rit,anders blijft er veel vuil aan de ketting plakken.en dees zulde denk ik ni graag horen maar elke keer alsge em gewassen hebt het inschuivende deel van de vering beetje forkdeo(brunox)opspuiten en een paar keer inveren.dit houd de bouragen soepel en bevorderd de werking ervan.
Groeten,
Thomas
daardoor haalt ge ook het vet uit den binnekant van u ketting en zal ze wel blinken maar ook zeer snel uitrekken.
best gewoon met een droge vot afkuisen elke keer als ge gereden hebt.het smeren gebeurd ook best min.1dag voor de rit,anders blijft er veel vuil aan de ketting plakken.en dees zulde denk ik ni graag horen maar elke keer alsge em gewassen hebt het inschuivende deel van de vering beetje forkdeo(brunox)opspuiten en een paar keer inveren.dit houd de bouragen soepel en bevorderd de werking ervan.
Groeten,
Thomas
0 x
- Brian Antonissen
- wk mister 875cc
- Berichten: 2020
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: MTB Onderhoudtips na het rijden.
Rob, nog niks van gehoord, anders alleen op de schijf zelf doen.
Thomas, alleen alst echt modder is he, en daarna in een badje met vuile motorolie leggen, dan trekt er olie in je schakels, doe ik ook met mx-kettingen.
Thomas, alleen alst echt modder is he, en daarna in een badje met vuile motorolie leggen, dan trekt er olie in je schakels, doe ik ook met mx-kettingen.
0 x
"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast