MTB Onderhoudtips na het rijden.

alle dingen die nix te maken hebben met mx kan je hier kwijt
Gebruikersavatar
Charly De Clercq
ama lites national champ
Berichten: 459
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:39
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: Lokeren
Contact:

MTB Onderhoudtips na het rijden.

Berichtdoor Charly De Clercq Wo 04 Aug 2010, 14:35

Sinds ik mijn MTB heb weet ik niet goed wat ik moet doen na elke rit, ( veringen , ketting , kuiswerk ) ik heb al in het boekje gekeken maar staat er niet in. heeft iemand wat tips voor mij ?
( en zeg nu niet dat ik met wat water en een vod moet opkuisen want dat weet ik ook ) maar bedoel de mechanisch smeer/kuispunten;
Ook tips welke onderhoudsproducten ( behalve BRUNOX ) kwalitatief en van toepassing zijn.

Hoop op antwoord

Mvg
Charly.
0 x


BRUNOX, De 5 functiespray met Turboline
Info ? ---> http://www.patricksoors.be/brunox_pagina.htm
Bestelling ? ---> jorisstilten@skynet.be
---> www.charlydeclercq-mx.tk <---
Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MTB Onderhoudtips na het rijden.

Berichtdoor Brian Antonissen Wo 04 Aug 2010, 15:14

ketting uitspuiten met compresseur en/of afwassen in naft en inspuiten met WD40 of gelijkaardig.

als je remschijven hebt, remklauwen uitblazen en/of met brake cleaner uitblazen.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Gebruikersavatar
Charly De Clercq
ama lites national champ
Berichten: 459
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:39
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: Lokeren
Contact:

Re: MTB Onderhoudtips na het rijden.

Berichtdoor Charly De Clercq Wo 04 Aug 2010, 16:20

en afstomen ?
0 x


BRUNOX, De 5 functiespray met Turboline
Info ? ---> http://www.patricksoors.be/brunox_pagina.htm
Bestelling ? ---> jorisstilten@skynet.be
---> www.charlydeclercq-mx.tk <---
Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MTB Onderhoudtips na het rijden.

Berichtdoor Brian Antonissen Wo 04 Aug 2010, 17:17

Zo veel mogelijk vermijden, of echt met weinig druk doen en van rollementen wegblijven. alleen bij echt modder doen.
Eerder een gewone waterslang en een spons gebruiken.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Gebruikersavatar
Charly De Clercq
ama lites national champ
Berichten: 459
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:39
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Locatie: Lokeren
Contact:

Re: MTB Onderhoudtips na het rijden.

Berichtdoor Charly De Clercq Wo 04 Aug 2010, 17:27

Ok. thanks

nog iemand tips ?
0 x


BRUNOX, De 5 functiespray met Turboline
Info ? ---> http://www.patricksoors.be/brunox_pagina.htm
Bestelling ? ---> jorisstilten@skynet.be
---> www.charlydeclercq-mx.tk <---
Gebruikersavatar
Rob Indemans
mxdn winner
Berichten: 886
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:44
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MTB Onderhoudtips na het rijden.

Berichtdoor Rob Indemans Wo 04 Aug 2010, 19:48

Misschien af en toe u kabels eens doorsmeren als ge veel in de modder hebt gezeten...
Verder heeft Brian denk ik al veel duidelijk gemaakt!
Afspuiten met hogedruk zou ik zeker vermijden...

Brian,nog geen problemen gehad met de rubbertjes in u schijfrem,want die kunnen blijkbaar soms gevoelig zijn aan remmenreiniger???
0 x


Th
Thomas Van Laer
80cc pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 16:21
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Locatie: borchtlombeek

Re: MTB Onderhoudtips na het rijden.

Berichtdoor Thomas Van Laer Wo 04 Aug 2010, 21:01

zeker uw ketting ni met naft of ontvetter steeds kuisen!
daardoor haalt ge ook het vet uit den binnekant van u ketting en zal ze wel blinken maar ook zeer snel uitrekken.
best gewoon met een droge vot afkuisen elke keer als ge gereden hebt.het smeren gebeurd ook best min.1dag voor de rit,anders blijft er veel vuil aan de ketting plakken.en dees zulde denk ik ni graag horen maar elke keer alsge em gewassen hebt het inschuivende deel van de vering beetje forkdeo(brunox)opspuiten en een paar keer inveren.dit houd de bouragen soepel en bevorderd de werking ervan.
Groeten,
Thomas
0 x


Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: MTB Onderhoudtips na het rijden.

Berichtdoor Brian Antonissen Do 05 Aug 2010, 03:11

Rob, nog niks van gehoord, anders alleen op de schijf zelf doen.

Thomas, alleen alst echt modder is he, en daarna in een badje met vuile motorolie leggen, dan trekt er olie in je schakels, doe ik ook met mx-kettingen.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."

Terug naar “non mx talk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden · Registreer