Hallo,
Ik heb een exc 250 van 2008 gekocht.
De motor blijft wat 'gaan' als ik het gas toedraai. Bijvoorbeeld in neutraal, gas geven, toedraaien en vervolgens gaat hij nog effe door. Draait dan ook onregelmatig. Ik herinner mij dat m'n eerste (oude) 2taktcrossers dat ook wel eens hadden.
De carburator is volledig zuiver gemaakt (alle sproeiers), klappetjes sluiten mooi aan en heeft een nieuwe bougie. Ik weet niet dadelijk waaraan dit kan liggen...Iemand een idee. Hij is wel veel te rijk gereden denk ik (dampt ongelofelijk).
Grtz
onregelmatige ralentie 2takt
- Gord Achten
- 125cc junior EK
- Berichten: 64
- Lid geworden op: Vr 14 Aug 2009, 12:06
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Re: onregelmatige ralentie 2takt
misschien is er een scheurtje tussen cilinder en carburator in het rubber waardoor hij valse lucht zuigt!
0 x
-
Eddie BootEd
- ama sx 250 champ
- Berichten: 733
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Re: onregelmatige ralentie 2takt
krukaskeering aan de onstekingkant vervangen .of even wat vet aan smeren
0 x
supporting mark boot
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: onregelmatige ralentie 2takt
Neem een spuitbus met remmenreiniger en spuit eens op het inlaatspruitstuk terwijl de motor draait.
Als de motor dan hoger in toeren gaat heb je daar ergens een luchtlek.
Of zoals Eddie schrijft kan het ook aan de keerring liggen aan de kant van de ontsteking.
Ook de onderkant van de cilinder kan lekken. (de voetpakking)
Als de motor dan hoger in toeren gaat heb je daar ergens een luchtlek.
Of zoals Eddie schrijft kan het ook aan de keerring liggen aan de kant van de ontsteking.
Ook de onderkant van de cilinder kan lekken. (de voetpakking)
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Gord Achten
- 125cc junior EK
- Berichten: 64
- Lid geworden op: Vr 14 Aug 2009, 12:06
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
-
Manath GevaertMa
- mx1 wk rookie
- Berichten: 330
- Lid geworden op: Di 05 Okt 2010, 18:04
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Re: onregelmatige ralentie 2takt
Heb dit gehad met daxken, was daar valse lucht..
Doen zoals Werner zei, is handige truuk!
Doen zoals Werner zei, is handige truuk!
0 x
- Mario Van Den Broeck
- mx3 wk champ
- Berichten: 595
- Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: onregelmatige ralentie 2takt
ontstekingskant durft ook veel lekken. ik weet niet bij ktm, maar normaal kunt ge die vervangen zonder dat het blok open moet
0 x
MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
- Gord Achten
- 125cc junior EK
- Berichten: 64
- Lid geworden op: Vr 14 Aug 2009, 12:06
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: onregelmatige ralentie 2takt
Alles gecheckt, keerring en inlaat ok...bleek dat ik m'n ralentiesproeier niet vast had gedraaid in m'n carburator! Schande gemaakt!!! Haha. Nieuw pistonneke besteld, dus volgende week motoke proberen.
0 x
-
Joost BuntinxJo
- 125cc rookie
- Berichten: 140
- Lid geworden op: Wo 09 Jun 2010, 17:23
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Kenny Vanderheyden
- mx2 wk champ
- Berichten: 686
- Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
- Locatie: betekom
- Contact:
Re: onregelmatige ralentie 2takt
kan gebeuren,heb ik ook al voorgehad,liever da em nog los staat dan em over te draaien :p
0 x
Pain is temporary..... Pride lasts forever
-
Fabjan GhezziFa
- peewee pilot
- Berichten: 6
- Lid geworden op: Za 19 Mei 2012, 00:02
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
Re: onregelmatige ralentie 2takt
om te testen of de moto valse lucht trekt zou u het volgende moeten doen. Spuit met remmenreiniger op plaatsen waarvan u vermoedt dat er valse lucht wordt gezogen(bv: rubber tussen carters en carburator. als het toerental veranderd trekt de moto daar ergens valse lucht
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten