Toeschouwers op het parcour..
-
Jamie VandenbergheJa
- 50cc rider
- Berichten: 20
- Lid geworden op: Di 08 Mar 2011, 20:36
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Toeschouwers op het parcour..
ik versta soms toch niet dat er zoveel mensen op het parcour zelf gaan staan.. ik rijd nog maar net dus word soms nog eens gedubbeld..maar bijna elke keer kan ik niet uit de kant kan gaan omdat in elke bocht 20 mensen staan met hun voeten tot aan de geulen...dit zou toch niet mogen?!moet je ze dan gewoon omver rijden ofzo?->vorige week in de reeks zijspannen.. zijspan#81 gaat gedubbeld worden door zijspan#1, #81 gaat aan de zijkanten gaan rijden om #1 te laten voorbijgaan maar in de eerstvolgende bocht staan 10-15 man op het parcour..en ze blijven gvd gewoon staan!! ipv aan de kant te gaan,blijven die mannen staan waardoor #81 over een berm heeft moeten rijden en ten val kwam.en nadien gaan dan nog een paar van die mannen komen zagen dat #81 in de weg staat.. komaan zeg!! 
0 x
- Matthias Vermeersch
- world THQ sx champ
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:49
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Locatie: West vlaanderen
- Contact:
Re: Toeschouwers op het parcour..
blijft een probleem die ze blijkbaar nie kunnen oplossen(bij de mclb), op bmb crossen staat er geen 1 op het circuit..
met om te roepen door de micro dat je achter de omheining moet staan gaan het niet helpen denk ik..
met om te roepen door de micro dat je achter de omheining moet staan gaan het niet helpen denk ik..
0 x
MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Toeschouwers op het parcour..
Een dubbele omheining, da maakt veel goed...

0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Matthias Vermeersch
- world THQ sx champ
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:49
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Locatie: West vlaanderen
- Contact:
Re: Toeschouwers op het parcour..
mclb is altijd dubbele omheining..
0 x
MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Toeschouwers op het parcour..
Misschien daarom è Matthias.
Pas op, ik heb helemaal niets tegen MCLB, zomin als tegen andere bonden!
Iedereen die zich in België op gelijk welke manier inzet voor de cross geniet mijn respect.
Het valt me echter wel op dat er doorgaans geklaagd wordt over toeschouwers op de omloop waar er dubbele omheiningen gebruikt worden.
Bij VLM bijvoorbeeld is dit ook regelmatige kost.
Bij VMCF gebruiken ze één omheinig en is de "overlast" doorgaans minder...
Pas op, ik heb helemaal niets tegen MCLB, zomin als tegen andere bonden!
Iedereen die zich in België op gelijk welke manier inzet voor de cross geniet mijn respect.
Het valt me echter wel op dat er doorgaans geklaagd wordt over toeschouwers op de omloop waar er dubbele omheiningen gebruikt worden.
Bij VLM bijvoorbeeld is dit ook regelmatige kost.
Bij VMCF gebruiken ze één omheinig en is de "overlast" doorgaans minder...
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Petrus De WinterPe
- mx all time winner
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: Wo 29 Jul 2009, 20:28
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Re: Toeschouwers op het parcour..
Is in elke bond hetzelfde , roepen af achter omheining maar dan doen ze het zeker , vroeger was er bij BLM ene aangesteld met een fluitje , die mens was s'avonds stik kapot van den hele dag te blazen en kreeg dan nog een neen hoop naar zijne kop geslingerd en soms zelfs verbaal geweld.
Zondag in Olmen ook afgeroepen , ook niet afspuiten , niet rijden int rennerspark maar noppes .
Geen mens die dat doet .
Zondag in Olmen ook afgeroepen , ook niet afspuiten , niet rijden int rennerspark maar noppes .
Geen mens die dat doet .
0 x
-
Geert HofmanGe
- european champ mx2
- Berichten: 229
- Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 15:30
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: Toeschouwers op het parcour..
gewoon de cross stilleggen en nie herstarten zolang er volk op t parcour staat . Klein beetje discipline kan geen kwaad zeker 
0 x
- Mario Van Den Broeck
- mx3 wk champ
- Berichten: 595
- Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: Toeschouwers op het parcour..
gisteren in zwevezele stonden ze voor het "recht" stuk ook heel dicht ze als ge de buitenkant nam ... heel irritant
0 x
MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
- Auke Theuninck
- mx2 wk rookie
- Berichten: 281
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:12
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: Toeschouwers op het parcour..
Idd Geert, niet starten als ze op het parcours staan. Staan ze er tijdens de reeks en willen ze vb niet achter de omheining staan als de mannen met de vlaggen het vragen, gewoon de reeks stopzetten. Dat zal volgens mij geen 3keer meer gebeuren..
0 x
-
Frank JanssenFr
- the legend!
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
- Locatie: ARENDONK
Re: Toeschouwers op het parcour..
Petrus De Winter schreef:Is in elke bond hetzelfde , roepen af achter omheining maar dan doen ze het zeker , vroeger was er bij BLM ene aangesteld met een fluitje , die mens was s'avonds stik kapot van den hele dag te blazen en kreeg dan nog een neen hoop naar zijne kop geslingerd en soms zelfs verbaal geweld.
Zondag in Olmen ook afgeroepen , ook niet afspuiten , niet rijden int rennerspark maar noppes .
Geen mens die dat doet .
en ik smaandags een zere keel en t heeft idd gene zak uitgehaald
is een reeks aan de kant laten en als straf laten vlaggeman spelen het zal dan mss iets uithalen. vaak zijn het dan nog piloten die het circuit verkennen als andere categorieen aant rijden zijn.
0 x
speaker Frankske
- Etienne Dierckx
- the legend!
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Toeschouwers op het parcour..
das gewoon nalatigheid van de federaties ...
Zoals hierboven aangehaald, het spel stilleggen als er toeschouwers op het circuit staan.
Ik herinner me nog vroeger in Lille .... daar deden ze u dood als je het riskeerde van op het circuit te staan ... maar het werkte wel.
Voor de verzekering speelt het ook geen rol ... al wie voor de dubbele omheining staat moeten ze ni uitbetalen bij een ongeval.
Zoals hierboven aangehaald, het spel stilleggen als er toeschouwers op het circuit staan.
Ik herinner me nog vroeger in Lille .... daar deden ze u dood als je het riskeerde van op het circuit te staan ... maar het werkte wel.
Voor de verzekering speelt het ook geen rol ... al wie voor de dubbele omheining staat moeten ze ni uitbetalen bij een ongeval.
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
-
Dimitri LamoteDi
- world THQ sx champ
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)
Re: Toeschouwers op het parcour..
op de res in axel staat er ook niemand op is ook nie nodig eigenlijk,misschien es een cross inrichten met heras hekkens 
0 x
-
Stijn PollierSt
- ama lites national champ
- Berichten: 456
- Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 12:45
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: aalter
Re: Toeschouwers op het parcour..
t zal zolang duren tot het eens serieus misgaat en der eens een hele rij omver gemaaid worden dan zal het in t nieuws komen en dan zal er misschien toch iets kunnen aan gedaan worden . gewoon wedstrijd stilleggen tot iedereen eraf is en dan herstarten , opnieuw mensen op t circuit opnieuw stileggen ..... ik denk dat ge dit maar een keer of 3 gaat moeten doen want de toeschouwers en piloten zullen zelf tegen de overtreders beginnen vragen om achter de koorden te komen .Ik heb dit jaar al in vlm , mclb , vmcf , mon ,knmv ,ffm geweest en is toch nergens zo erg als in mclb hoor . Wat misschien ook eens een gedacht is , is om een zone te maken voor de mensen die met een pitbord staan , dit kost niet veel werk maar gewoon enkele nadars en dan heeft niemand nog een excuus om op het plein te gaan staan .
0 x
-
Wouter SymonsWo
- 125cc rookie
- Berichten: 128
- Lid geworden op: Di 07 Sep 2010, 19:49
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
- Locatie: sint-katelijne-waver
Re: Toeschouwers op het parcour..
bij mijn eerste wedstrijd vorig jaar in scherpenheuvel stonden er ook constant mensen op het parcour voor "te supporteren"
ik weet nog dat ik toen overal serieus aan het kloten was en steeds probeerde om in het buitenste spoor te rijden, awel door die fanatieke supporters ging dat gewoon niet, en da ge daar nu op roept of ni, ne ronde later staan die daar nog
toen was ik ook aan het hopen dat er eens iemand gewoon op die mensen inreed
voor de rest wordt er door mensen geklaagd dat parcours te smal zijn..
ik weet nog dat ik toen overal serieus aan het kloten was en steeds probeerde om in het buitenste spoor te rijden, awel door die fanatieke supporters ging dat gewoon niet, en da ge daar nu op roept of ni, ne ronde later staan die daar nog
toen was ik ook aan het hopen dat er eens iemand gewoon op die mensen inreed
voor de rest wordt er door mensen geklaagd dat parcours te smal zijn..
0 x
-
Petrus De WinterPe
- mx all time winner
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: Wo 29 Jul 2009, 20:28
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Re: Toeschouwers op het parcour..
Etienne Dierckx schreef:das gewoon nalatigheid van de federaties ...
Zoals hierboven aangehaald, het spel stilleggen als er toeschouwers op het circuit staan.
Ik herinner me nog vroeger in Lille .... daar deden ze u dood als je het riskeerde van op het circuit te staan ... maar het werkte wel.
Voor de verzekering speelt het ook geen rol ... al wie voor de dubbele omheining staat moeten ze ni uitbetalen bij een ongeval.
@ Etienne , dat is nu nog zo , zelfs als ze tussen de draad staan word er niet gestart en zo hoort het ook .
0 x
-
Veronique SmetsVe
- mx2 amateur champ
- Berichten: 191
- Lid geworden op: Do 13 Jan 2011, 18:47
- Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Toeschouwers op het parcour..
was van het weekend in olmen vlm jms viel mij ook op overal mensen op de baan ,,,
zelfs toen ze met de grote vlakker op de baan reden gingen er mensen achter deze mega grote machine lopen
en als er iets gebeurd staat het met koeien letters in de gazet en krijgt de cross een nog slechtere naam
moet zeggen bij de knmv is dit stukken strenger !
zelfs toen ze met de grote vlakker op de baan reden gingen er mensen achter deze mega grote machine lopen
en als er iets gebeurd staat het met koeien letters in de gazet en krijgt de cross een nog slechtere naam
moet zeggen bij de knmv is dit stukken strenger !
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Galmaarden
Re: Toeschouwers op het parcour..
Geert Hofman schreef:gewoon de cross stilleggen en nie herstarten zolang er volk op t parcour staat . Klein beetje discipline kan geen kwaad zeker
Dus als wij met een man of 5 supporter zijn van een piloot en hij valt gaan we ergens op het parcours staan, de wedstrijd wordt afgevlagd en hij heeft weer alle kansen na een herstart
that's it
Als dat goed betaalt ben ik vrijwilliger
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
- Frederik Dhaene
- 125cc rookie
- Berichten: 126
- Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 20:21
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: oudenaarde
- Contact:
Re: Toeschouwers op het parcour..
ik ben van principe ne keer gestart is het plein van mij.
en beste is er gewoon naartoe rijden of toch redelijk dicht als waarschuwing voor de volgende ronde. als ze u dan zien afkomen zie je al da ze opzij gaan. zo doe ik da en da helpt toch. maar wel de eerste keer voorzichtig zijn bij u waarschuwing
maar tis toch verdomme onbetandt voor de rijders ze
en beste is er gewoon naartoe rijden of toch redelijk dicht als waarschuwing voor de volgende ronde. als ze u dan zien afkomen zie je al da ze opzij gaan. zo doe ik da en da helpt toch. maar wel de eerste keer voorzichtig zijn bij u waarschuwing
maar tis toch verdomme onbetandt voor de rijders ze
0 x
-
Veronique SmetsVe
- mx2 amateur champ
- Berichten: 191
- Lid geworden op: Do 13 Jan 2011, 18:47
- Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Toeschouwers op het parcour..
pas maar op als je er een aanrijd heeft dit natuurlijk flinke gevolgen denk beter eerst met de organisatie praten
beter voorkomen dan genezen .............
beter voorkomen dan genezen .............
0 x
-
Ludwig IgnoulLu
- european champ mx2
- Berichten: 206
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 22:06
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: Toeschouwers op het parcour..
Niet waar,indien een toeschouwer OP het PARCOUR wordt aangereden kan hiervoor de piloot nooit aansprakelijk voor worden gesteldt!!
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten