Toeschouwers op het parcour..

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Ja
Jamie Vandenberghe
50cc rider
Berichten: 20
Lid geworden op: Di 08 Mar 2011, 20:36
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Jamie Vandenberghe Ma 23 Mei 2011, 19:43

ik versta soms toch niet dat er zoveel mensen op het parcour zelf gaan staan.. ik rijd nog maar net dus word soms nog eens gedubbeld..maar bijna elke keer kan ik niet uit de kant kan gaan omdat in elke bocht 20 mensen staan met hun voeten tot aan de geulen...dit zou toch niet mogen?!moet je ze dan gewoon omver rijden ofzo?->vorige week in de reeks zijspannen.. zijspan#81 gaat gedubbeld worden door zijspan#1, #81 gaat aan de zijkanten gaan rijden om #1 te laten voorbijgaan maar in de eerstvolgende bocht staan 10-15 man op het parcour..en ze blijven gvd gewoon staan!! ipv aan de kant te gaan,blijven die mannen staan waardoor #81 over een berm heeft moeten rijden en ten val kwam.en nadien gaan dan nog een paar van die mannen komen zagen dat #81 in de weg staat.. komaan zeg!! :o
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Vermeersch
world THQ sx champ
Berichten: 1524
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:49
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: West vlaanderen
Contact:

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Matthias Vermeersch Ma 23 Mei 2011, 19:59

blijft een probleem die ze blijkbaar nie kunnen oplossen(bij de mclb), op bmb crossen staat er geen 1 op het circuit..

met om te roepen door de micro dat je achter de omheining moet staan gaan het niet helpen denk ik..
0 x


MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 23 Mei 2011, 20:05

Een dubbele omheining, da maakt veel goed... ;) :D
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Matthias Vermeersch
world THQ sx champ
Berichten: 1524
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:49
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: West vlaanderen
Contact:

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Matthias Vermeersch Ma 23 Mei 2011, 20:09

mclb is altijd dubbele omheining..
0 x


MCLB - Juniors MX1/3 - Yamaha YZ250 - #26
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 23 Mei 2011, 20:22

Misschien daarom è Matthias. ;)

Pas op, ik heb helemaal niets tegen MCLB, zomin als tegen andere bonden!
Iedereen die zich in België op gelijk welke manier inzet voor de cross geniet mijn respect.
Het valt me echter wel op dat er doorgaans geklaagd wordt over toeschouwers op de omloop waar er dubbele omheiningen gebruikt worden.
Bij VLM bijvoorbeeld is dit ook regelmatige kost.
Bij VMCF gebruiken ze één omheinig en is de "overlast" doorgaans minder...
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Pe
Petrus De Winter
mx all time winner
Berichten: 1275
Lid geworden op: Wo 29 Jul 2009, 20:28
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Petrus De Winter Ma 23 Mei 2011, 20:22

Is in elke bond hetzelfde , roepen af achter omheining maar dan doen ze het zeker , vroeger was er bij BLM ene aangesteld met een fluitje , die mens was s'avonds stik kapot van den hele dag te blazen en kreeg dan nog een neen hoop naar zijne kop geslingerd en soms zelfs verbaal geweld.
Zondag in Olmen ook afgeroepen , ook niet afspuiten , niet rijden int rennerspark maar noppes .
Geen mens die dat doet .
0 x


Ge
Geert Hofman
european champ mx2
Berichten: 229
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 15:30
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Geert Hofman Ma 23 Mei 2011, 20:36

gewoon de cross stilleggen en nie herstarten zolang er volk op t parcour staat . Klein beetje discipline kan geen kwaad zeker ;)
0 x


Gebruikersavatar
Mario Van Den Broeck
mx3 wk champ
Berichten: 595
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Mario Van Den Broeck Ma 23 Mei 2011, 20:47

gisteren in zwevezele stonden ze voor het "recht" stuk ook heel dicht ze als ge de buitenkant nam ... heel irritant
0 x


MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
Gebruikersavatar
Auke Theuninck
mx2 wk rookie
Berichten: 281
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:12
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Auke Theuninck Ma 23 Mei 2011, 21:01

Idd Geert, niet starten als ze op het parcours staan. Staan ze er tijdens de reeks en willen ze vb niet achter de omheining staan als de mannen met de vlaggen het vragen, gewoon de reeks stopzetten. Dat zal volgens mij geen 3keer meer gebeuren..
0 x


Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Frank Janssen Ma 23 Mei 2011, 21:05

Petrus De Winter schreef:Is in elke bond hetzelfde , roepen af achter omheining maar dan doen ze het zeker , vroeger was er bij BLM ene aangesteld met een fluitje , die mens was s'avonds stik kapot van den hele dag te blazen en kreeg dan nog een neen hoop naar zijne kop geslingerd en soms zelfs verbaal geweld.
Zondag in Olmen ook afgeroepen , ook niet afspuiten , niet rijden int rennerspark maar noppes .
Geen mens die dat doet .

en ik smaandags een zere keel en t heeft idd gene zak uitgehaald
is een reeks aan de kant laten en als straf laten vlaggeman spelen het zal dan mss iets uithalen. vaak zijn het dan nog piloten die het circuit verkennen als andere categorieen aant rijden zijn.
0 x


speaker Frankske
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Etienne Dierckx Ma 23 Mei 2011, 21:10

das gewoon nalatigheid van de federaties ...
Zoals hierboven aangehaald, het spel stilleggen als er toeschouwers op het circuit staan.
Ik herinner me nog vroeger in Lille .... daar deden ze u dood als je het riskeerde van op het circuit te staan ... maar het werkte wel.

Voor de verzekering speelt het ook geen rol ... al wie voor de dubbele omheining staat moeten ze ni uitbetalen bij een ongeval. :roll:
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Dimitri Lamote Ma 23 Mei 2011, 21:30

op de res in axel staat er ook niemand op is ook nie nodig eigenlijk,misschien es een cross inrichten met heras hekkens :mrgreen:
0 x


St
Stijn Pollier
ama lites national champ
Berichten: 456
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 12:45
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: aalter

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Stijn Pollier Di 24 Mei 2011, 07:40

t zal zolang duren tot het eens serieus misgaat en der eens een hele rij omver gemaaid worden dan zal het in t nieuws komen en dan zal er misschien toch iets kunnen aan gedaan worden . gewoon wedstrijd stilleggen tot iedereen eraf is en dan herstarten , opnieuw mensen op t circuit opnieuw stileggen ..... ik denk dat ge dit maar een keer of 3 gaat moeten doen want de toeschouwers en piloten zullen zelf tegen de overtreders beginnen vragen om achter de koorden te komen .Ik heb dit jaar al in vlm , mclb , vmcf , mon ,knmv ,ffm geweest en is toch nergens zo erg als in mclb hoor . Wat misschien ook eens een gedacht is , is om een zone te maken voor de mensen die met een pitbord staan , dit kost niet veel werk maar gewoon enkele nadars en dan heeft niemand nog een excuus om op het plein te gaan staan .
0 x


Wo
Wouter Symons
125cc rookie
Berichten: 128
Lid geworden op: Di 07 Sep 2010, 19:49
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: sint-katelijne-waver

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Wouter Symons Di 24 Mei 2011, 12:19

bij mijn eerste wedstrijd vorig jaar in scherpenheuvel stonden er ook constant mensen op het parcour voor "te supporteren" :roll:


ik weet nog dat ik toen overal serieus aan het kloten was en steeds probeerde om in het buitenste spoor te rijden, awel door die fanatieke supporters ging dat gewoon niet, en da ge daar nu op roept of ni, ne ronde later staan die daar nog :?


toen was ik ook aan het hopen dat er eens iemand gewoon op die mensen inreed :!:


voor de rest wordt er door mensen geklaagd dat parcours te smal zijn..
0 x


Pe
Petrus De Winter
mx all time winner
Berichten: 1275
Lid geworden op: Wo 29 Jul 2009, 20:28
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Petrus De Winter Di 24 Mei 2011, 12:46

Etienne Dierckx schreef:das gewoon nalatigheid van de federaties ...
Zoals hierboven aangehaald, het spel stilleggen als er toeschouwers op het circuit staan.
Ik herinner me nog vroeger in Lille .... daar deden ze u dood als je het riskeerde van op het circuit te staan ... maar het werkte wel.

Voor de verzekering speelt het ook geen rol ... al wie voor de dubbele omheining staat moeten ze ni uitbetalen bij een ongeval. :roll:

@ Etienne , dat is nu nog zo , zelfs als ze tussen de draad staan word er niet gestart en zo hoort het ook .
0 x


Ve
Veronique Smets
mx2 amateur champ
Berichten: 191
Lid geworden op: Do 13 Jan 2011, 18:47
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Veronique Smets Di 24 Mei 2011, 18:40

was van het weekend in olmen vlm jms viel mij ook op overal mensen op de baan ,,,
zelfs toen ze met de grote vlakker op de baan reden gingen er mensen achter deze mega grote machine lopen

en als er iets gebeurd staat het met koeien letters in de gazet en krijgt de cross een nog slechtere naam



moet zeggen bij de knmv is dit stukken strenger !
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Guy Dick Di 24 Mei 2011, 18:58

Geert Hofman schreef:gewoon de cross stilleggen en nie herstarten zolang er volk op t parcour staat . Klein beetje discipline kan geen kwaad zeker ;)


Dus als wij met een man of 5 supporter zijn van een piloot en hij valt gaan we ergens op het parcours staan, de wedstrijd wordt afgevlagd en hij heeft weer alle kansen na een herstart :D :D :D

that's it

Als dat goed betaalt ben ik vrijwilliger :D :D
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Frederik Dhaene
125cc rookie
Berichten: 126
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 20:21
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: oudenaarde
Contact:

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Frederik Dhaene Di 24 Mei 2011, 19:12

ik ben van principe ne keer gestart is het plein van mij.
en beste is er gewoon naartoe rijden of toch redelijk dicht als waarschuwing voor de volgende ronde. als ze u dan zien afkomen zie je al da ze opzij gaan. zo doe ik da en da helpt toch. maar wel de eerste keer voorzichtig zijn bij u waarschuwing :)

maar tis toch verdomme onbetandt voor de rijders ze
0 x


Ve
Veronique Smets
mx2 amateur champ
Berichten: 191
Lid geworden op: Do 13 Jan 2011, 18:47
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Veronique Smets Di 24 Mei 2011, 19:57

pas maar op als je er een aanrijd heeft dit natuurlijk flinke gevolgen denk beter eerst met de organisatie praten
beter voorkomen dan genezen .............
0 x


Lu
Ludwig Ignoul
european champ mx2
Berichten: 206
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 22:06
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Toeschouwers op het parcour..

Berichtdoor Ludwig Ignoul Di 24 Mei 2011, 21:39

Niet waar,indien een toeschouwer OP het PARCOUR wordt aangereden kan hiervoor de piloot nooit aansprakelijk voor worden gesteldt!!
0 x


Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

Aanmelden · Registreer