15 april Mont st Aubert

alles over de mclb, vlm, vmcf, vbm, mc lille,..
Tony Hermans
mx3 wk champ
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: 15 april Mont st Aubert

Berichtdoor Tony Hermans Wo 18 Apr 2012, 17:15

Brian en Gustaaf, zoals Meese hierboven zegt, mij maakt het niet uit of iemand, nieuweling, inter of VTR is. Ik ben volledig akkoord met jullie opmerking over de vlaggemannen: er zijn er idd veel te weinig. Maar, Gustaaf: op het moment dat jullie aan de bus doorkwamen, stond er op de springberg aan de bus een toeschouwer die de gele vlag genomen had en er wel heel duidelijk stond mee te zwaaien en ikzelf en nog iemand stonden aan de overkant teken te doen dat er iemand achter de berg lag, maar ik moest echt opzij springen of je reed me omver!!!
Brian: er zijn volgens mij nog heel veel crossers die de betekenis van de vlaggen niet kennen. Zelfs bij de inters, en dit is niet de eerste keer, wordt de blauwe vlag regelmatig genegeerd. En het zijn altijd dezelfde piloten die ze negeren!!!! Zondag weer, en dit ten koste van de jongens die strijden voor kampioenschapspunten (als je gedubbeld wordt en je krijgt blauwe vlag, moet je opzij!!!)
Wat parcours betreft, iedereen heeft idd zijn eigen mening. Ik heb me geamuseerd, enkel de springbergen konden beter. Maar toch chapeau voor de inrichters!!! Ik heb al op veel slechtere parcours gereden, en op slechtere parkings gestaan!! zelfs aan de dealers werd gedacht.. en dat is ook één van de weinige keren!!!
0 x

MX Planet
Officieel Suzuki-dealer
GSM 0032 475 74 61 33
Bezoek onze nieuwe website: http://www.mx-planet.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Officieel Suzuki-dealer MCLB-VJMO
Pe
Peter De Backer
mx all time winner
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Berichtdoor Peter De Backer Wo 18 Apr 2012, 17:19

Peter Smit schreef:@loge gustaaf bedoel je nou mont st aubert of assenede volgens mij haal je ze door elkaar.
dit is topic mont st aubert!! dat was een mooi baantje.

Wat was er mis met circuit te Assenede misschien, je bent de eerste die ik er hoor over klagen?
0 x

Da
Davy Meese
mx3 wk champ
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Berichtdoor Davy Meese Wo 18 Apr 2012, 17:24

Peter De Backer schreef:
Peter Smit schreef:@loge gustaaf bedoel je nou mont st aubert of assenede volgens mij haal je ze door elkaar.
dit is topic mont st aubert!! dat was een mooi baantje.

Wat was er mis met circuit te Assenede misschien, je bent de eerste die ik er hoor over klagen?

te smal volgens ik kan verstaan peter,voor ons was het een perfecte voorjaarscross,en bedankt nog is voor de sleepdienst op het einde van de dag ;)
0 x

Pe
Peter Smit
peewee pilot

Berichtdoor Peter Smit Wo 18 Apr 2012, 18:11

@peter de backer ik klaag over geen 1 parcour!!! het ging er mij om dat ze topics door elkaar aan het halen zijn. heb al grotere drama,s meegemaakt wat parcoursen betreft.
tot nu toe alleen maar lof over de bouwers kan het toch niet iedereen naar de zin maken!
0 x

Da
Davy Polfliet
ama lites rookie

Berichtdoor Davy Polfliet Wo 18 Apr 2012, 18:38

In plaats van commentaar te geven op de vlaggemanne zoude beter blij zijn dan ze er staan .. ok er zijn er te weinig maar sorry oe dan de piloten en supporters soms doen tegen die mense ge zou voormindere voor dat nog te willen doen en zeker voor wat ze maar krijge en daar ne hele dag te staan in de kou.
Dus ik vind dat je die commentaar voor je zelf mag houde. En het parcour was wel breedt genoeg of was het te moeilijk om te passere mss... rij dan wat harder zou ik zeggen.
Wa voor ne kinder tuin is da nu weer.
Christoph parcour was in orde.
grtz
0 x

Ol
Olivier Van De Walle
ama lites national champ
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Berichtdoor Olivier Van De Walle Wo 18 Apr 2012, 18:46

ik vond het parcour toch zoo smal nie ze,er was 1 stukske waar het mss iets breder mocht en da was aan da tafelke zelf,daar was het iets minder breed dan op de meeste plaatsen,maar anders was er nu toch wel plaats genoeg zeker???
en vond het een mooie start trouwens,ge kon zowel als eerste door de bocht gaan als ge binnenkant stond als aan buitenkant,dat is niet altijd het geval
twas dik in orde,ook de paking was toch een luxe zeker,zou het alle weken zo zijn zouden we niemer mogen klagen
0 x

Olike #102 kampioen 2011 nieuwelingen mx1 A VMCF
Ol
Olivier Van De Walle
ama lites national champ

Berichtdoor Olivier Van De Walle Wo 18 Apr 2012, 18:51

het enige puntje van opbouwende kritiek mss aan de organisatie toe
volgende keer mss de luidsprekers wat meer verdelen want nu stonden ze allemaal rond de tent,terwijl het meeste volk aan de uitgang en start stonden en daar hoorde je niet zo veel,dit is voor de piloten mss nie zo storend maar is wel aangenamer voor de toeschouwers als ze de speaker horen,en het weer mocht ook wa beter zijn ze :lol: :lol:
0 x

Olike #102 kampioen 2011 nieuwelingen mx1 A VMCF
Jan Meert
mxdn winner

Berichtdoor Jan Meert Wo 18 Apr 2012, 19:53

Indien er te weinig vaste vlaggemannen zijn, en das in andere bonden ook wel het geval.. zijn er mssn volgende alternatieven:
- laat ook een aantal mensen die de week nadien cross organiseren vlaggen.
- zet een gele vlag aan elke plaats waar nodig is waar er geen vlaggemensen staan.Zo kan er toch iemand gevaar aangeven bij een valpartij.
0 x

SuzMxTeam #97 -MCLB Amateurs Open - Jan Meert Services * Service grasrobots * http://www.janmeertservices.be -
Bj
Bjorn Buyl
125cc junior EK

Berichtdoor Bjorn Buyl Wo 18 Apr 2012, 19:56

alles was dik inorde.! zij allemaal is content dat er nog cross word gegeven, inplaats van altijd diene stomme commentaar opt internet te zetn !!!!!!!!!!
0 x

Gerdy Bouton
125cc junior EK

Berichtdoor Gerdy Bouton Wo 18 Apr 2012, 19:59

Ik geef hier Bjorn, Meese, Tony volledig gelijk!

De negatieve comentaren die ik hier lees (ivm parcour) zijn waarschijnlijk mensen die het te moeilijk vonden in de training om dat het een beetje glad lag, het parcour lichtjes hellend was waardoor sommige moeite hebben om hun bochten te nemen op een deftige manier, zonder in andermans lijnen te rijden. Dit was een mooi parcour, lang en breedt! Sporen? putten? Niet plattrekken? 'T is toch cross? geen wegrace of iets dergelijks?

Op sommige reacties zou de "vind ik leuk" knop heel toepasselijk zijn!

Mijn tweede reeks eindigde in minneur door een valpartij in de start.. Eerste reeks heb ik ervan genoten en heb ik niks maar ook niks van comentaar!

Op naar de volgende!
0 x

Da
Davy Polfliet
ama lites rookie

Berichtdoor Davy Polfliet Wo 18 Apr 2012, 23:17

Gerdy groot gelijk! ;)
grtz
0 x

El
Elly Van Den Eede
125cc junior EK
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet

Berichtdoor Elly Van Den Eede Wo 18 Apr 2012, 23:27

nu ja.. ik heb ne keer merci gezegd aan diene vent die daar heel den dag op da baantje tussen parcour en parking in weer in wind heeft gestaan... ik denk niet dat de reactie van de vlaggemannen moet genomen worden alsof we dat niet apprecieren dat ze er staan want iedereen is die mensen dankbaar maar er zijn er idd te weinig, in de vlm moet je als organisator gewoon vlaggemannen hebben die dag.. verplicht.. elke organisator heeft wel kameraden op de cross die dat wat ondereen willen afwisselen niet ?
0 x

Filip Hardis
world THQ sx champ
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Berichtdoor Filip Hardis Do 19 Apr 2012, 00:47

Aan de klagers over de zagemannen : hoeveel reeksen rijden jullie?? 1 training en 2 reeksen zeker hè?? En wat hebben jullie andere reeksen gedaan?? Vanalles behalve ZELF een vlag vastpakken zeker!?
O nee, ongetwijfeld zullen jullie moeten uitfietsen hebben, op tijd en stond eten en drinken, kine passeren tussen reeksen, rusten, en last but not least terug opwarmen op de fiets, zoals echte wereldkampioenen dat doen...
Weet ge hoe ze da bij MC Lille doen? Ja, da clubje daar ergens in de kempen, daar roepen ze af dat ze vlaggemannen tekort hebben, en vragen achter vrijwilligers. Indien die er niet zijn, worden piloten opgeroepen, en als die het vertikken, dan rijd er niemand totdat er genoeg zijn.
;-)
0 x

hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Ed
Eddy Lahaye
125cc rookie
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Berichtdoor Eddy Lahaye Do 19 Apr 2012, 11:09

welke kleutertuin is dat hier eigenlijk, wees blij dat er nog crossen zijn en mensen die zich inzetten om het te laten doorgaan - moest iedereen perfect zijn zou alleen de hemel nog bestaan.
0 x

Da
Davy Meese
mx3 wk champ

Berichtdoor Davy Meese Do 19 Apr 2012, 11:59

Eddy Lahaye schreef:welke kleutertuin is dat hier eigenlijk, wees blij dat er nog crossen zijn en mensen die zich inzetten om het te laten doorgaan - moest iedereen perfect zijn zou alleen de hemel nog bestaan.

ben het met u wel halvelinge eens maar vorig jaar 8weken out geweest met gebroken pols,daar er een piloot achter springberg lag die gevallen was,ik sprong er gewoon bovenop,resultaat ik gebroken pols,andere rijder open beenbreuk,had daar nu een vlaggenman gestaan denk ik dan,was tenslotte aan een springberg,dat er regelmatig piloten uit andere reeksen in uw klassement staan en piloten zijn die een reeks mx2 en een reeks mx1/3 rijden en dan gewoon in de mx1/3 geklasseerd worden vind ik er toch over,ik weet iedereen die meehelpt en zich meeinzet om te organiseren doet zen best,maar op al die kleine puntjes kan men zich als piloot,supporter of toeschouwer soms wel ergeren en zeker als dit geen eenmalige foutjes zijn!!!
0 x

Pe
Petrus De Winter
mx all time winner
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE

Berichtdoor Petrus De Winter Do 19 Apr 2012, 12:51

Blijven zagen en klagen mannen , dan ist binnenkort gedaan mee crossen .
En anders richt ge zelf maar eens een cross in " T'ZAL DAN WEL IN ORDE ZIJN " .
Filip , ja moesten ze verplichten van de piloten 1 reekske of 2 te laten vlaggen ( die kennen het toch allemaal )
Ongeveer 300 piloten , dan moet ge niet dikwijl gaan staan op een heel jaar .
0 x

Da
Davy Meese
mx3 wk champ

Berichtdoor Davy Meese Do 19 Apr 2012, 13:36

zagen en klagen???is gewoon een opstapeling van wekelijkse klachten waar de federatie een les zou moeten uit trekken om deze zoveel mogelijk te vermijden,nochmaals als deze eens gebeuren gaat er geen haan naar kraaien,want iedereen maakt wel is een foutje,maar ze keren regelmatig terug,als een werkgever zijn personeel uitbetaald wanneer hij daar goesting in heeft en niet op het afgesproken tijdstip,ist binnenkort ook gedaan met daar te werken!
0 x

Wa
Walter Vantilt 2
125cc junior EK

Berichtdoor Walter Vantilt 2 Do 19 Apr 2012, 16:30

Aan zij die ermee belast zijn : Wanneer krijgen we nu de resultaten van dit weekend, en vooral de vorige proef te zien ? Niet negatief bedoeld, maar als Vmcf leden, zijn we al te vaak de laatsten die de resultaten kennen. Wat de geluidsinstallatie betrefd, vind ik persoonlijk dat dit zou kunnen verbeteren ; Het zou een andere sfeer weergeven, waar het publiek alleen maar beter kan door geinformeert worden tijdens de reeksen. Mont St Aubert, ik heb er niets op aan te merken. Het was breed genoeg, en voor de rest ; Het blijft cross!
Wij als piloten en/of ouders, zouden beter een beetje meer onze eigen federatie steunen, ipv zo vaak alles de grond in te boren. Opbouwende kritiek, moet kunnen, maar mensen, laat de kritiek over een aantal futiliteiten nu toch eens voor wat het is.
Aan het bestuur dit ; Maak er het beste van, en tracht/streef jullie beloften en goede voornemens na, en hanteer één wet ; Correctheid! Indien mensen vaststellen dat de Vmcf de goede richting ingaat, ben ik ervan overtuigd dat een aantal piloten terug de rangen van de Vmcf zullen sluiten. Mensen zijn bereid om terug te komen, indien een degelijke structuur kan voorgelegd worden. Het is niet alleen aan het bestuur om hieraan te werken, maar ook aan ons allen. Gedaan met mijne preek ! Tot in Vollezele.
0 x

Ju
Jurgen De Smet
mx2 wk champ
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet

Berichtdoor Jurgen De Smet Vr 20 Apr 2012, 10:38

uitslagen staan op de vmcf site .

thx for the hulp :) :)
0 x

Da
Davy Meese
mx3 wk champ

Berichtdoor Davy Meese Vr 20 Apr 2012, 18:54

Jurgen De Smet schreef:uitslagen staan op de vmcf site .

thx for the hulp :) :)

thx man ;)
0 x

Terug naar “mx amateur”