poging tot WEDERGEBOORTE circuit in WELDEN

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Gu
Guy Dick
the legend!
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: poging tot WEDERGEBOORTE circuit in WELDEN

Berichtdoor Guy Dick Di 24 Apr 2012, 23:53

Er is nooit een kantine geweest in Welden, een uur nadat de training afgelopen was zaten er al weer koeien op! Wel stond er vaak iemand met drank.

De weg naast het parcours van Welden (langs het water) is wel degelijk een fietsroute voor wielertoeristen hoor. Ook dat was een reden: omdat er eigenlijk geen verkeer op mocht en er toch verkeer over reed als er crosswedstrijd was want langs daar moest je het terrein op (de entree).

Maar ik zou niet te veel hoop koesteren hoor. Denk even aan het oefenterrein wat in West-Vlaanderen zou komen: de schepen van Sport van Brugge is tegen...
Kijk, het tereein is sowieso vél te klein voor een volwaardig oefenterrein. Een lokatie hiervoor moet minimaal 15ha zijn als ik mij niet vergis. Als je rond Welden een geluidswal wil leggen heb je geen parking meer over.
Trouwens als BVM daar een wedstrijd had moesten ze ook weiden bij huren om de camionettes en auto's met aanhangers te parkeren. Toen had je nog geen campers zoals nu!
Welden was ongeveer even groot als Westdorpe binnen de hekken, dus alleen het parcours en de parking waar de kantine op staat.
0 x

The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Kj
Kjell Geiregat
125cc rookie
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Berichtdoor Kjell Geiregat Wo 25 Apr 2012, 18:49

mes een idee is voor als je naar de cross gaat voor handtekeningen is gewoon aan de entree papier geven of zelf staan en daar vragen aan iedereen die binnen komt voor handtekening. dan heb je iedereen gehad die binnen komt. dus direct al een paar duizend mensen toch
0 x

Werner Castelyns
the legend!

Berichtdoor Werner Castelyns Wo 25 Apr 2012, 19:36

Probeer al eens klaar te krijgen dat de rijders van Welden en de omliggende gemeenten er mogen trainen, dan kom je misschien al ergens.

Niet te hoog in één keer grijpen!
0 x

Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Berichtdoor Manath Gevaert Wo 25 Apr 2012, 20:44

@ Kjell, idd goed idee, het is al geregeld dat ik vrijdagavond papieren meegeef met iemand die ze bij de inschrijvingen gaat leggen, en ikzelf zal ook op de stand van Red De Motorcross aanwezig zijn (BK 1 mei te Wichelen) met formulieren.

@ Werner, ja dat is wel een gedacht! Of gewoon Oost-Vlaanderen, want mijn 'ecologische theorieën' etc gaan toch hoofdzakelijk gestaafd worden over deze bevolkingsgroep.
0 x

An
Angelo Declercq
125cc junior EK
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Berichtdoor Angelo Declercq Wo 25 Apr 2012, 20:52

normaal was er wel kantine (volgens ik heb gehoord toch)
gerard bauters(woont in wannegem-lede) hielp het terein indertijd openhouden.
is alle weken aanwezig op de mclb,kun je vinden ik het kamp van de willems vrienden.
ik woon in ouwegem,zou voor mij ook plezant zijn... maar vrees voor het ergste..
0 x

Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie

Berichtdoor Manath Gevaert Wo 25 Apr 2012, 21:18

Ah nog een zingemnaar :p
Zal die ook eens proberen contacteren! Of indien u op het forum ziet en dit leest: PM me aub!
En iedereen vreest natuurlijk voor het ergste, maar waar een wil is is nog steeds een weg en hopelijk ook later een crossparcours! En lukt het niet dan zal ik in alleszins zorgen dat de problematiek toch nog eens is duidelijk geworden.
0 x

Kj
Kjell Geiregat
125cc rookie

Berichtdoor Kjell Geiregat Wo 25 Apr 2012, 21:19

ik hoop ook op het beste maar vrees ook voor het ergste maar blijven hopen e. want op mijn eerste werk moest ik eten leveren aan de hotond dat huis naast het parcour en toen had ik gevraagd waarom het niet meer open is en die zij dat het jaren geleden werd gesloten omdat er geen vergunning voor te krijgen was en hij heeft jaren geprobeert en nooit gekregen heeft naar brussen moeten gaan voor commisie verschijnen enz maar tevergeefs. en dan denk ik dat voor een parcour dat al lang gesloten is geweest het moeilijker zal worden. messchien dat het kan helpen dat er niemand woont. maar de hotond had vergunning maar nooit nog 1 gekregen.

maar hopen op het beste. het zou allesinds enorm veel mensen benzine en co2 besparen.
0 x

Werner Castelyns
the legend!

Berichtdoor Werner Castelyns Wo 25 Apr 2012, 21:48

Doe van meet af aan ook duidelijke voorstellen naar het aantal trainingsuren toe!

Bvb elke zaterdag van 13.30 uur tot 16.00 uur.
Bedenk dat, zelfs als de burgemeester voor dit voorstel te vinden is, hij jullie voorstel nog moet verdedigen op de gemeenteraad / schepencollege!
Des te méér gemeenteraadsleden / schepenen zich achter de burgemeester scharen, des te méér kans jullie maken!
0 x

Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Kj
Kjell Geiregat
125cc rookie

Berichtdoor Kjell Geiregat Wo 25 Apr 2012, 21:57

en dan wil ik nog iets kwijt.
wat is eigenlijk hun standpunt om parcours te sluiten? gewoon voor de " natuur "
wel dan moeten ze alle sporten stoppen waar motoren aan te pas komen. zoals auto sport.
want de 24uren rijden vinden ze dan niet erg met sportwagens die veel uitstoot geven?
plus de koers stoppen in belgie want al die wagens die mee rijden en motoren en bussen en vrachtwagens en camionetten....
is ook niet goed voor het milieu toch ???
dus wat is er dan erg aan motorcross waar er " meestal " in de weekends gereden word sommige op weekdagen ook.
0 x

Jan Meert
mxdn winner

Berichtdoor Jan Meert Do 26 Apr 2012, 22:17

Tof van jullie initiatief !!
Laat jullie bedoelingen ook kenbaar maken aan de huidige minister van sport. Mssn dat ze ginder nog es van hunne stoel vallen en nagaan of er draagvlak is op die locatie.Dat is de eeuwige kwestie e, draagvlak voor die plolitiekers ! Als ne mens es op google-earth rondkijkt zie je begod nog heel veel groen langs de snelwegen , maja wat baten kaas en bril ....
0 x

SuzMxTeam #97 -MCLB Amateurs Open - Jan Meert Services * Service grasrobots * http://www.janmeertservices.be -
Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Vr 27 Apr 2012, 10:48

Het grootste pluspunt is sowieso dat een jonge kerel het beu is om aan de zijlijn toe te kijken en de koe bij de horens pakt.
0 x

Kr
Kris Goris
125cc junior EK

Berichtdoor Kris Goris Vr 27 Apr 2012, 13:21

Ben nu wel niet uit de buurt,maar heb er vroeger vaak wedstrijden komen rijden,de toegang toen was langs een smalle weg die van beton aan een brugje overging in verharde zandweg,heb nooit langs de kant van de Schelde ingang geweten.Wat ik wel weet is dat de organiseerende club toen de Pullman boys van Eine waren,inderdaad Gerard Bauters was er de voorzitter,en de piloot van de club was toen Chris Engelaere,denk dat je daar eens kan polsen die zullen wel meer weten waarom het gestopt is daar.
0 x

Gu
Guy Dick
the legend!

Berichtdoor Guy Dick Vr 27 Apr 2012, 13:36

De dochter van Gerard Bauters deed toen het meeste administratieve werk, ook voor BVM. Het zou kunnen dat ze nu bij MCLB ook nog aktief is.
@kris: er waren toen 2 toegangswegen, die langs de Schelde was enkel 's morgens vroeg als je van richting Zingem kwam en enkel voor piloten (ook de streekpiloten - waaronder ondergetekende - kenden deze sluipweg zodat je de file aan de hoofdingang omzeilde).
Na 9u ging er een hek voor zodat de wielertoeristen vrije doorgang hadden.
0 x

Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie

Berichtdoor Manath Gevaert Vr 27 Apr 2012, 18:32

Nog eens besproken thuis ook en het grootste probleem is ook de inplanting.
Net als kartcircuits zijn motorcrosscircuits 'zonevreemd'. Ze horen in recreatiegebieden thuis, maar dit stuit dikwijls op veel protest. daarom zouden zoals velen onder jullie al weten industriegebieden en vooral havengebieden ideaal zijn, maar dit is dan weer wettelijk verboden door de inplanting. Ben nu hier een oplossing aan over het zoeken.

En @Jan: ben al van plan om Dhr. Philippe Muyters te contacteren, maar wil dit eerst met nog wat anderen bespreken, en vooral zorgen dat ik een been heb om op te staan. Ik verwacht er mij sowieso aan dat eerst het debat zal worden uit de weg gemaaid door enkele luttele argumenten, en ik wil deze direct kunnen weerleggen. Zorgen dat ik troeven achter de hand heb.

In alleszins ik houd voet bij stuk en zal niet rusten voor ik iets heb kunnen veranderen!
0 x

Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie

Berichtdoor Manath Gevaert Ma 30 Apr 2012, 14:31

Heb de mogelijkheden eens bekeken en de raad van anderen eens gecheckt en ben tot de conclusie gekomen dat het zo goed als onmogelijk is om het circuit te laten heropenen. Allereerst al het feit dat daar waar vroeger het circuit was het nu natuurgebied is.
MAAR
Dit doet niks weg aan het feit dat ik het beu ben. Het toe te kijken en niks te doen aan de problematiek die u allen aangaat. Daarom pas ik het handtekeningenformulier lichtelijk aan en gaat het algemeen over de opening van PERMANENTE omlopen. Ik ga dus nog altijd zorgen voor een bundel en naar gemeente(n) stappen en daar het aantrekkelijke voor de gemeente aanprijzen. Het spreekt natuurlijk vanzelf dat ik ga beginnen in mijn omgeving, met name Oudenaarde-Zingem-Gavere-Kruishoutem-Ronse
0 x

Va
Vanden Hende Pieter
80cc pilot

Berichtdoor Vanden Hende Pieter Ma 30 Apr 2012, 21:35

Ikzelf heb over een maand of 2 al eens gepraat met een politieker over het plein in welden, die zegt dat het mss eenmalig zou kunne worden geregeld om er een wedstrijd te geven mits het voor een goed doel is. maar dan nog zijn er veel te veel anderen die moeten overtuigd worden om dat in orde te krijgen. Die zei me ook dat ik dan eerst een goed plan moest opstellen met alles duidelijk uitgewerkt zodat die dat dan kon voorleggen aan het schepencollege. Maar ik denk dat dit er nooit zal doorgeraken doordat er op een km van het plein ne groene woont met ne langen arm die er volledig tegen is, en die er trouwens voor gezorgd heeft dat de modelbouw vliegerkes er ook mochten opkrassen. ergste is dan nog dat die op 4 huizen van mijn deur woont!!!! Nuja ben blij dat er nog mensen vinden dat dit een plein is dat weer open moet en met gebundelde krachten lukt dit mss wel. Ooit.........
0 x

Va
Van Overmeiren Jelle
peewee pilot

Berichtdoor Van Overmeiren Jelle Di 01 Mei 2012, 09:20

Misschien moeten we eens nagaan wat de stand van zaken is betreft de klei- ontginningsplannen. Om de ontginning te kunnen laten doorgaan moet er immers ook eerst een wijziging gebeuren van de plannen.
Het lijkt misschien vreemd maar waarom zouden de groenen niet akkoord gaan met bv.één trainingsdag zodat ook het natuurgebied permanent kan blijven bestaan ipv een ontginningsgebied te maken waar dagelijks meer verkeershinder, lawaai...is. Zo kunnen de groenen ook nog genieten van hun stukje natuur...
Dit kan misschien een voorbeeld zijn voor de rest van België? Het is toch erg dat er voor industriezones zonder problemen stukken natuurgebied worden opgeofferd maar voor de hobby van velen kan dit niet...
@Pieter : is dat diene groenen met zn Opel Frontera jeep? Ik heb anders ook al een woordenwisseling gehad met hem, mn hond, een boxer, liep los langs de Reytmeersen en dat was een groot probleem voor de broedende vogelpopulatie...begrijpe wie begrijpe kan...
Maar enkele weken later loopt meneer dan wel te jagen met zn rijke vriendjes, wss die met een lange arm!
@Manath : heb jij al contact gehad met iemand vh stadsbestuur van Oudenaarde? Ik wil mij wel informeren wat hun standpunt hierover is.
0 x

Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie

Berichtdoor Manath Gevaert Di 01 Mei 2012, 11:25

Jelle,
Heb hier nog geen contact met gehad omdat ik wil zorgen dat bij alles wat ik zeg, ik eigenlijk al een stapje verder sta zodat ik nooit met mijn mond vol tanden kom te staan.
Heb hierover wat gecorrespondeerd met Guy en weet wat mijn eerste stap gaat zijn en ik ga proberen deze dit weekend te ondernemen.
0 x

Steve De Cock
50cc rider

Berichtdoor Steve De Cock Di 01 Mei 2012, 16:10

ben van zottegem,
bij mijn weten zijn er hier in de buurt ook nog veel piloten die het intresant zouden vinden om naar welden te gaan.
heb ook en paar kennisen die daar in de buurt wonen die het tof zullen vinden.
mijn handtekenening heb je en wil gerust helpen met het nodige.

mvg,
0 x

MCLB piloot
amateurs open #73
Fo
Fons Van Loon
mxdn winner
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Berichtdoor Fons Van Loon Di 01 Mei 2012, 18:52

Jongens wakker worden !