vlm onderzoekt inter splitsing voor 2013
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: vlm onderzoekt inter splitsing voor 2013
@ Steven, laat ze in hun wijsheid.....ze willen het toch niet snappen. Tijd zal hun wel raad brengen zeker....er is toch geen probleem met samen rijden. Vroeger wou je zo veel mogelijk "dikke" motoren inhalen en nu willen ze eerder klagen ipv. proberen. Het is de moderne tijd blijkbaar...
0 x
Ex-Vintage MX Lover
-
St
- ama sx 250 champ
@ Gunther
ben ik volop mee bezig..ik ga enkel nog kijken naar enkele vrienden en enkele jongeren.
ik was een freak die 20jaar geen weekend oversloeg,als die mensen beginnen afhaken,en zo ken ik er nog,dan gaat het echt niet goed hoor.als ik nu zeg dat het me niet meer kan boeien dan is dat niet omdat ik plots niet graag meer cross zou zien.
de cross is naar de kloten...op alle niveau's.
als je toch alleen tegen mx2-piloten wil rijden dan moet je maar nationalen BMB gaan rijden,das de enige federatie waar dat nog kan.Ze rijden overal samen omdat er geen inters zijn,zowel in VLM,MCLB,VMCF als VBM..
@ Peter
dat hebben er me de laatste dagen al verschillende gezegd.
maar iemand moet het zwarte schaap zijn he
misschien moet jij het eens uitleggen..van iemand met jou palmares nemen ze het misschien wel aan..
allé,tis ni gezegd dat ze ooit van u gehoord hebben ze..,hoeveel crossen heb je gewonnen bij de inters in BLM op uwe 250 tegen de zware kanonnen? 50?
ben ik volop mee bezig..ik ga enkel nog kijken naar enkele vrienden en enkele jongeren.
ik was een freak die 20jaar geen weekend oversloeg,als die mensen beginnen afhaken,en zo ken ik er nog,dan gaat het echt niet goed hoor.als ik nu zeg dat het me niet meer kan boeien dan is dat niet omdat ik plots niet graag meer cross zou zien.
de cross is naar de kloten...op alle niveau's.
als je toch alleen tegen mx2-piloten wil rijden dan moet je maar nationalen BMB gaan rijden,das de enige federatie waar dat nog kan.Ze rijden overal samen omdat er geen inters zijn,zowel in VLM,MCLB,VMCF als VBM..
@ Peter
dat hebben er me de laatste dagen al verschillende gezegd.

maar iemand moet het zwarte schaap zijn he

misschien moet jij het eens uitleggen..van iemand met jou palmares nemen ze het misschien wel aan..

allé,tis ni gezegd dat ze ooit van u gehoord hebben ze..,hoeveel crossen heb je gewonnen bij de inters in BLM op uwe 250 tegen de zware kanonnen? 50?
0 x
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
@ Steven, ik heb al dikwijls laten weten dat uw uiteenzettingen van grote waarde zijn, to the point en eerlijk. Heel leuk om lezen en rekening houdend met de jeugd, wie dat niet leest in uw teksten is gewoon blind.
Ik had het al eerder doorgegeven dat ik bv. in ( al zo lang geleden
) 1987 met mijn zo goed als standaard "kawake" de zandmannen zoals Karel Van Loon, Muffels, Schroyen en andere heb verslagen met die 250cc op het zwaarste zandparkoer(Weelde)destijds. En niet enkel die wedstrijd maar nog wel wat andere parkoers.
Ik weet zeker dat het verschil in PK toen veel groter moet geweest zijn tov. de 500cc dan nu tussen de MX 1 en MX2, en als je apart gerangschikt wordt maar er toch in slaagt een aantal piloten op een MX1 voor te blijven met je MX2 is de beloning toch dubbel zo groot?
Dat is toch gewoon zo, en de voldoening is nu en vroeger toch hetzelfde.
Steve ik sta de volle 100% achter u!!
Ik had het al eerder doorgegeven dat ik bv. in ( al zo lang geleden

Ik weet zeker dat het verschil in PK toen veel groter moet geweest zijn tov. de 500cc dan nu tussen de MX 1 en MX2, en als je apart gerangschikt wordt maar er toch in slaagt een aantal piloten op een MX1 voor te blijven met je MX2 is de beloning toch dubbel zo groot?
Dat is toch gewoon zo, en de voldoening is nu en vroeger toch hetzelfde.
Steve ik sta de volle 100% achter u!!
0 x
Ex-Vintage MX Lover
-
St
- ama sx 250 champ
merci Peter, leuk compliment van iemand die zowel op als naast het terrein al bewezen heeft enorme kennis van zaken te hebben.
ik heb de moeite gedaan op my laps op te zoeken hoeveel inters mx2 er momenteel actief zijn,vorig weekend,toen bmb geen wedstrijd had, waren er bij de 4 liefhebbersbonden samen welgeteld 22 inters mx2 actief waaronder minstens 3 bmb-piloten.dus een gemiddelde van 5 per bond.
in de BMB in Hasselt reden de nationalen en inters deze keer ook beiden in een open reeks..
dus ook hier werden de reeksen samengevoegd.er waren 12 slechts nationalen mx2..
ook de uitslag weten..?
1.Grobben..mx2..sinds enkele weken overgestapt van een 125cc 2-takt op een 250 4-takt.
2.Vandergugten..mx2..3.Junior Pierrot Slegers..mx1..op een KTM 250 2-takt..
duidelijker kan ik het plaatje niet meer maken.
ik heb de moeite gedaan op my laps op te zoeken hoeveel inters mx2 er momenteel actief zijn,vorig weekend,toen bmb geen wedstrijd had, waren er bij de 4 liefhebbersbonden samen welgeteld 22 inters mx2 actief waaronder minstens 3 bmb-piloten.dus een gemiddelde van 5 per bond.
in de BMB in Hasselt reden de nationalen en inters deze keer ook beiden in een open reeks..
dus ook hier werden de reeksen samengevoegd.er waren 12 slechts nationalen mx2..
ook de uitslag weten..?
1.Grobben..mx2..sinds enkele weken overgestapt van een 125cc 2-takt op een 250 4-takt.
2.Vandergugten..mx2..3.Junior Pierrot Slegers..mx1..op een KTM 250 2-takt..
duidelijker kan ik het plaatje niet meer maken.
0 x
-
Ma
- 125cc rookie
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Lode Van Vlasselaer
- mx1 wk rookie
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
@peter
Klagen ipv proberen? We proberen toch al 2 jaar? Ik vind het wel straf dat alle mx2 piloten liever apart rijden terwijl alleen het "publiek" ze liever ziet samen rijden. Nu worden de mx1 ook verslagen door een mx2 piloot maar zelf ziet die ook liever de 2 reeksen apart. Veel verschil tussen vroeger 250cc/500cc en nu mx1/mx2 zal er wel niet zijn hoor en ja, ik weet wel hoe een 500cc ging vroeger..
@steven
Hoeveel mx2 piloten waren er voor de splitsing? Hoeveel zijn er hierdoor mx1 gaan rijden en hoeveel blijven er nu over? Hebben ze dan liever dat er geen mx2 piloten meer zijn? Met de bmb hoeft er niet vergeleken te worden want dat is geen liefhebbersbond. Moest ik de tijd hebben om terug 100% te trainen voor de cross zal ik daar wel gaan rijden in een aparte reeks.
Als ze nu gewoon de moeite doen om te kijken met hoeveel piloten we in een aparte reeks zouden kunnen zijn.. indien niet genoeg leg ik mij daar bij neer maar dan overweeg ik het toch sterk om ook over te stappen naar mx1..
Ik vind het nu ook maar erg dat ik al 2 keer op het podium heb gestaan met maar 1 reeks te rijden, kan niet zieliger worden eigenlijk.
Klagen ipv proberen? We proberen toch al 2 jaar? Ik vind het wel straf dat alle mx2 piloten liever apart rijden terwijl alleen het "publiek" ze liever ziet samen rijden. Nu worden de mx1 ook verslagen door een mx2 piloot maar zelf ziet die ook liever de 2 reeksen apart. Veel verschil tussen vroeger 250cc/500cc en nu mx1/mx2 zal er wel niet zijn hoor en ja, ik weet wel hoe een 500cc ging vroeger..
@steven
Hoeveel mx2 piloten waren er voor de splitsing? Hoeveel zijn er hierdoor mx1 gaan rijden en hoeveel blijven er nu over? Hebben ze dan liever dat er geen mx2 piloten meer zijn? Met de bmb hoeft er niet vergeleken te worden want dat is geen liefhebbersbond. Moest ik de tijd hebben om terug 100% te trainen voor de cross zal ik daar wel gaan rijden in een aparte reeks.
Als ze nu gewoon de moeite doen om te kijken met hoeveel piloten we in een aparte reeks zouden kunnen zijn.. indien niet genoeg leg ik mij daar bij neer maar dan overweeg ik het toch sterk om ook over te stappen naar mx1..
Ik vind het nu ook maar erg dat ik al 2 keer op het podium heb gestaan met maar 1 reeks te rijden, kan niet zieliger worden eigenlijk.
0 x
Vlm inter #71 [Lode16]
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
@Lode, komaan man wees blij dat er nog cross is, niet te veel bezig zijn met wat er rond het parkoers gebeurt maar wel met het kijken naar sporen en mogelijke plaatsen om een "dikke" brommer te passeren.
Laat u niet zot maken en go for it!!
Laat u niet zot maken en go for it!!
0 x
Ex-Vintage MX Lover
-
Gi
- ama lites national champ
ik heb eens ene weten winnen in hechtel met ne 125 tussen de inters 250 en 500 was een open reeks diee dag gewoom gaan en ni nadenken over de PK,s tekort en nee er was gene dikke prijzen pot
0 x
i am dogger
- Robert Van Den Boer
- ama lites eastcoast champ
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Er wordt hier volop gediscussieerd, meer kan er feitelijk toch nie over gezegd worden. Maar wat is nu eigenlijk het standpunt van de vlm? Of wanneer gaan ze dat bekend maken?
0 x
-
Sc
- ama lites national champ
Aan de rechterkant van je stuur staat een ding waar je veel reactie mee kunt ontwikkelen 

0 x
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
@ Steve, als je nu geen achterban hebt die u begrijpt weet ik het ook niet meer 

0 x
Ex-Vintage MX Lover
-
Pa
- world THQ sx champ
@ pierre ,hier heb je een groot punt
.Maar wat ik bij de meeste zie ,is dat de kleding en de ander rest belangrijker is dan da ding aan de rechtse kant 
@ steve ik lees u verslagen ook altijd met veel plezier ,maja ze moeten hier altijd iemand kunnen afbreken ,en het zijn degene die er niets van kennen die altijd het meeste wind vangen e

@ steve ik lees u verslagen ook altijd met veel plezier ,maja ze moeten hier altijd iemand kunnen afbreken ,en het zijn degene die er niets van kennen die altijd het meeste wind vangen e

0 x
paladin
-
St
- ama sx 250 champ

Jij,Pierre,Etienne,Gino,Paul...daar hoeft niks meer bij..

@ Lode...nog eens..niets liever dan een aparte mx2 reeks..maar dan moet je er wel MINIMUM 20 vinden op een mx2 en ook nog eens minstens evenveel voor de mx1.
je zegt zelf dat je zelfs na 1 reeks te finishen nog podiums gehaald hebt en dat het niet meer erger kan..
een rondvraag kan nooit kwaad en is ook een kleine moeite voor de federatie,daar heb je een punt in,maar zelfs als iedere mx2 piloot voor een splitsing is kan je het als federatie niet maken 2 interreeksen te maken van misschien 15 man..in IEDERE federatie bestaat jullie probleem en in iedere federatie zakt het pilotenaantal.alleen BMB heeft nog reeksen met meer dan 40 piloten..maar ook daar is er een interprobleem.
@ Paul, weet je wat me opvalt,zodra je BMB ter sprake brengt heb je er al gelegen..

iedere keer heb ik prijs..

als je ook naar BMB gaat mag je blijkbaar geen mening meer hebben over VLM want iedere vergelijking is onzin..nochtans kom ik ook nog regelmatig op VLM,op liefhebbersniveau de sterkste federatie.
ik ben benieuwd welke verschuivingen er gaan gebeuren op liefhebbersniveau want je hoort vanalles de laatste tijd,en weinig goeds.
vermits VLM geen wedstrijd heeft kan ik aanraden zondag de BK-proef mee te pikken..één van de mooiste wedstrijden op de nationale kalender.je zal er geen spijt van hebben.en er zullen ongetwijfeld ook een aantal VLM'ers actief zijn.
0 x
-
Lu
- mx2 wk rookie
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik geef Steve 100 procent gelijk.Volgens mij kunnen ze beter hun samenwerkings akkoord verder ontwikkelen en uitbreiden,dat is veel belangrijker voor de toekomst van de moto-cross.Als men hier verder aan werkt,bestaat misschien nog wel een kans dat de MX2 piloten terug appart zouden kunnen rijden .Ik heb ook wel begrip voor het standpunt van Lode want de reeksen nationalen MX2 en inters MX2 bij de BMB zijn altijd prachtige wedstrijden waar er wel degelijk flink gevlamd word en zijn zeer aangenaam en spannend om naar te kijken.Misschien volgend seizoen toch eens proberen Lode.
0 x
-
Er
- 50cc rider
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik denk dat het het beste is als men het gewoon een kans geeft, en zoals ook al vermeld, vraag het bij de inschrijvingen of op de vlm-familiedag, ... Er zijn verschillende opties die men kan proberen. maar vooral geef het eens kans, probeer het een aantal weken. lukt het niet, dan gaan we terug naar het oude systeem zo simpel is het. de discussies zullen altijd blijven en er zullen altijd voor en tegenstanders zijn maar splitsen zal een heel deel inters terughalen of doen overschakelen naar de mx2 klasse. en sommigen die zeggen dat het gewoon aan het gashendel ligt en dat iemand met een mx2 motor kan winnen, wel dat is waar. met een mx2 motor kan je winnen bij de inters open maar niet alle parcours laten dat toe, en van "inden tijd heb ik ook dit en dat gewonnen" en ik hoor hier ook vermelden in het zand met een lichtere motor gewonnen. ik zeg totaal niet dat jullie dan minder goed reden maar iedereen rijdt hard bij de internationalen in de vlm maar de mx1 motor levert dat tikje meer en ook in de start is het een groot voordeel. en vraag het aan veel mx2 piloten, wat is het meest hatelijkste? de start, goed weg zijn aan de baar en dan op een redelijk lange start de mx1 motors zien voorbij vliegen en op de technische stukken inlopen op de mx1 machines en dan uit de bocht komen en ze zien vertrekken en niet kunnen volgen en toch gas open.
0 x
-
St
- ama sx 250 champ
@ Eric
je hebt een post met sterke argumenten,je haalt enkele punten aan die zeker waarheid bevatten.
ik heb ook al meermaals aangegeven dat ik begrip heb voor het feit dat het inderdaad moeilijk is voor mx2-piloten in vlm,maar ook in andere federaties.wat je op het eind beschrijft is zeker waar.maar ik haalde aan dat het aandeel van de piloot erg groot is en dat er te weinig piloten zijn om te kunnen splitsen.
het is goed te zien dat hier verschillende meningen op een serieuze manier naar voor gebracht worden,dat maakt een forum interessant.
@ Ludo
de mx2 reeksen in BMB zijn inderdaad steeds de moeite waard,dat is al jaren zo.zowel de beloften als nationalen en inters zijn haast altijd mooie reeksen..ik heb de laatste jaren vaker genoten van de beloftenreeks dan van de inters mx1..
je hebt een post met sterke argumenten,je haalt enkele punten aan die zeker waarheid bevatten.
ik heb ook al meermaals aangegeven dat ik begrip heb voor het feit dat het inderdaad moeilijk is voor mx2-piloten in vlm,maar ook in andere federaties.wat je op het eind beschrijft is zeker waar.maar ik haalde aan dat het aandeel van de piloot erg groot is en dat er te weinig piloten zijn om te kunnen splitsen.
het is goed te zien dat hier verschillende meningen op een serieuze manier naar voor gebracht worden,dat maakt een forum interessant.
@ Ludo
de mx2 reeksen in BMB zijn inderdaad steeds de moeite waard,dat is al jaren zo.zowel de beloften als nationalen en inters zijn haast altijd mooie reeksen..ik heb de laatste jaren vaker genoten van de beloftenreeks dan van de inters mx1..
0 x
-
Ke
- 50cc rider
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik hoop dat ze appart gaan rijden, ik neem dan zeker opnieuw een vergunning in vlm.
0 x
-
Le
- mxdn winner
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Hier kan iedereen in zijn eigen klasse rijden.......
FIRST TIME EVER IN BELGIUM - SHORT MOTOCROSS SERIES - RACE-TRACK @ ZOLDER-TERLAEMEN
Hey MX-riders, are U in for something new?
We invite you to the world premiere of SMX or Short Motocross.
This event will be held for the very first time at the race-track in Zolder (Belgium) on Sunday, October 21st, 2012.
SMX is a mix of traditional MX over a short track and a maximum race time of 5 minutes per heat.
The track design is advised by Greg Atkins, the man behind the GP-tracks.
Motocross strong points as speed, airtime, close racing and more than one good line are accentuated.
The SMX-track is located in the big loop behind the start line (same place as the former MXON-track) with a length of 1.000 meter.
Organiser Stefan Peetermans:
“ We are inspired by cross county ski, BMX and MX. We start each race with 12 riders only. Every race counts 5 laps.It is definitely NOT Supercross (SX). The track is designed so that every competitor can ride in a spectacular but safe way. The event is open for all classes 85cc, 125 cc 2-stroke, MX2 and MX1. The short track and race time allows every rider to compete at his maximum skills. This guarantees exiting races. Every rider can join the action for at least four times. After that we move forward to a grand finale, full of tension and excitement, as the final races are bundled in the last two hours.
The track design gives 100 % visibility from all points of view.”
The race is open for all MX-riders and federations.
More info on website www.mx2110zolder.be.
Download the online entry form.
FLASHING NEWS: KEN DE DYCKER IS ALREADY CONFIRMED.......
FIRST TIME EVER IN BELGIUM - SHORT MOTOCROSS SERIES - RACE-TRACK @ ZOLDER-TERLAEMEN
Hey MX-riders, are U in for something new?
We invite you to the world premiere of SMX or Short Motocross.
This event will be held for the very first time at the race-track in Zolder (Belgium) on Sunday, October 21st, 2012.
SMX is a mix of traditional MX over a short track and a maximum race time of 5 minutes per heat.
The track design is advised by Greg Atkins, the man behind the GP-tracks.
Motocross strong points as speed, airtime, close racing and more than one good line are accentuated.
The SMX-track is located in the big loop behind the start line (same place as the former MXON-track) with a length of 1.000 meter.
Organiser Stefan Peetermans:
“ We are inspired by cross county ski, BMX and MX. We start each race with 12 riders only. Every race counts 5 laps.It is definitely NOT Supercross (SX). The track is designed so that every competitor can ride in a spectacular but safe way. The event is open for all classes 85cc, 125 cc 2-stroke, MX2 and MX1. The short track and race time allows every rider to compete at his maximum skills. This guarantees exiting races. Every rider can join the action for at least four times. After that we move forward to a grand finale, full of tension and excitement, as the final races are bundled in the last two hours.
The track design gives 100 % visibility from all points of view.”
The race is open for all MX-riders and federations.
More info on website www.mx2110zolder.be.
Download the online entry form.
FLASHING NEWS: KEN DE DYCKER IS ALREADY CONFIRMED.......
0 x