Motocross Rijkevorsel 10,11 augustus
- Thomas Vervondel
- mx2 amateur champ
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: Motocross Rijkevorsel 10,11 augustus
Die enduro tocht was echt de moeite! Super goed georganiseerd!
0 x
Juniores mx1/3 Scooby #18
-
Di
- mx2 amateur champ
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Hierbij wil ik reageren op een aantal punten die hier door bepaalde personen gezegd worden, over het parcours en toegansweg, ik heb dit jaar al andere bergen zien liggen die nog veel slechter waren en als je niet zeker bent als je de dubbel en waves kunt springen doe je dat gewoon niet. Het parcours kan en kon gewoon niet groter omdat men gewoon geen toelating krijgt om het circuit groter te maken (vergunning)en nu de toegansweg. Erwin buys heeft tot en met woensdag nog op het gemeentehuis gezeten om een oplossing te zoeken omdat een buurtbewoner moeilijk bleef doen ivm de toegangs weg. De toegangsweg die er nu was is er in laatste instantie nog gekomen omdat men niet anders kon volgens de vergunning. Wanneer men een andere weg nam als die op de vergunning stond verviel gewoon de vergunning en is het zo gedaan met crossen in Rijkevorsel. De weg aan de andere kant van het parcours die sommige hebben genomen om naar huis te rijden,ik ben daar van de week met mijn camionet door gereden en met de caravan of mobilhome rijd ik daar niet door en daar had de inrichter bovendien geen toelating voor om die te gebruiken als in en uit rit en tenslotte aan het weer kan de inrichter ook niets doen.
Laatst gewijzigd door Dirk Van De Perre op Ma 12 Aug 2013, 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
Gr
- 125cc rookie
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
Hebt het maar voor als inrichter, moet een ware nachtmerrie zijn !
Het is dan ook juist daar dat het volle bak aan het regenen was, een dikke kilometer verder
hadden ze gene regen gezien !
Hier kan de organisatie echt niets aan doen ! Chapeau aan iedereen !
Het is dan ook juist daar dat het volle bak aan het regenen was, een dikke kilometer verder
hadden ze gene regen gezien !
Hier kan de organisatie echt niets aan doen ! Chapeau aan iedereen !
0 x
- Francois Rombouts
- mx2 wk rookie
- Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
jammer van die paar zware regenbuien maar daar kon niemand iets aan doen en voor mij om af te rijden viel het wel mee op amper 20 minuutjes was ik eraf
wat betreft de dubbel ik vond hem mooi en spectaculair maar .... hij lag gewoon niet op de juiste plaats (nog geen 10 meter na een bocht terwijl bij de meeste rijders de snelheid er dan uit is en zeker de tweede reeks) ga maar na hoeveel procent v.d.rijders hem sprong en denk niet dat ge de 15 procent haalt de foto's staan al op de site
www.frpictures.be
wat betreft de dubbel ik vond hem mooi en spectaculair maar .... hij lag gewoon niet op de juiste plaats (nog geen 10 meter na een bocht terwijl bij de meeste rijders de snelheid er dan uit is en zeker de tweede reeks) ga maar na hoeveel procent v.d.rijders hem sprong en denk niet dat ge de 15 procent haalt de foto's staan al op de site
www.frpictures.be
0 x
- Joeri Grandjean
- mx2 wk champ
ik dacht smorgens ook van amai, wat gaat dat hier worden. Maar al bij al was dat best wel een leuk toerke, vrij vloeiend.
Enkel idd die dubbel en die whoops aan de tent. Ik vond het probleem van de whoops dat er tussen 1 en 2 te veel ruimte was, en tussen 2 en 3 dan weer te weinig. Ge moest perfect timen of ge had problemen als ge ze 2-2 wou nemen.
En de dubbel, tja, hoort bij de cross. Enkel de plaats vond ik een beetje ongelukkig. Ge beslist zelf of ge hem springt of niet, maar ge hebt altijd jongens die opgaan in de wedstrijd en proberen hun grenzen te verleggen om toch maar een plek te winnen. Dan is zoiets vragen voor problemen natuurlijk, zeker als ge met allemaal amateurs te doen hebt.
en het weer hebt ge helemaal niet in de hand. Ge kunt moeilijk 200m weiland gaan verharden met stalen platen. Dieje boer zal lachen. Daarbij als ik zie waarmee sommige van vrijdags al naar de cross komen, dan zal dat extra uur wachten op zondag wel geen ramp zijn zeker?
Enkel idd die dubbel en die whoops aan de tent. Ik vond het probleem van de whoops dat er tussen 1 en 2 te veel ruimte was, en tussen 2 en 3 dan weer te weinig. Ge moest perfect timen of ge had problemen als ge ze 2-2 wou nemen.
En de dubbel, tja, hoort bij de cross. Enkel de plaats vond ik een beetje ongelukkig. Ge beslist zelf of ge hem springt of niet, maar ge hebt altijd jongens die opgaan in de wedstrijd en proberen hun grenzen te verleggen om toch maar een plek te winnen. Dan is zoiets vragen voor problemen natuurlijk, zeker als ge met allemaal amateurs te doen hebt.
en het weer hebt ge helemaal niet in de hand. Ge kunt moeilijk 200m weiland gaan verharden met stalen platen. Dieje boer zal lachen. Daarbij als ik zie waarmee sommige van vrijdags al naar de cross komen, dan zal dat extra uur wachten op zondag wel geen ramp zijn zeker?
0 x
*AKA* Schicht
-
Ke
- 125cc junior EK
Waar kan ik nog fotos vinden van deze wedstrijd?
0 x
Vlm nieuwelingen mx2 #89/ rosa motoren- bours bv-gptrans-claydrum
-
Er
- 50cc rider
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik heb lang gedacht, van zwijg toch Erwin. Maar ik kan het echt nie laten.
Wat betreft het parcour, Het was 1432 meter lang, we hebben het al met minder moeten doe dit jaar.de bochten lagen allemaal zeer vloeiend en het was overal minimum 10meter breedt. Wat betreft de bergen, ik denk dat we zeker de moeite hebben gedaan om er iets in te leggen (500 liter mazout waar niemand bij stilstaat) en dan komt de vraag moeten we er iets inleggen wat iedereen durft en kan of leggen we iets wat technisch juist moet zijn? Ik heb gekozen voor het technische en zaterdag bij de jeugd heb ik gezien dat het technisch perfect haalbaar was(door Michael Buytendijk,het wasbord en de wave's en Jens Bogaerts,het wasbord ). Op aanvraag van nieuwelingen heb ik zaterdag avond van de tweede berg bij de dubbel nog een stuk laten afdoen,deze sprongen zelfs enkele quads. Onder de pauze zaten we met 4 tractors op het parcour om te nivileren, sproeien en culteren. Wat betreft de uitgang na de cross, mijn oprechte excuses voor het lange wachten maar de inrichters, boer en zonen van de boer hebben echt al het mogelijke gedaan om het vlot te laten verlopen, maak zulke vriendschap nog maar is mee in deze tijd!!!!!!!!!!!!! Sommige mensen konden het toch weer nie laten om hun handjes bij te houden en dan de ranzige commentaar van iemand waar de cross altijd tip top in orde is!!!!!! ??????????????. Nu dit gezegd te hebben wil ik ook de vele mensen bedanken die ons gesteund hebben na die stomme regenbui waar wij trouwens ook niets aan kunnen doen. Wij geven het zeker niet op en gaan volgend jaar er alles aan doen om zoveel mogelijk mensen tevreden te stellen (iedereen gaat toch nie).
Wat betreft het parcour, Het was 1432 meter lang, we hebben het al met minder moeten doe dit jaar.de bochten lagen allemaal zeer vloeiend en het was overal minimum 10meter breedt. Wat betreft de bergen, ik denk dat we zeker de moeite hebben gedaan om er iets in te leggen (500 liter mazout waar niemand bij stilstaat) en dan komt de vraag moeten we er iets inleggen wat iedereen durft en kan of leggen we iets wat technisch juist moet zijn? Ik heb gekozen voor het technische en zaterdag bij de jeugd heb ik gezien dat het technisch perfect haalbaar was(door Michael Buytendijk,het wasbord en de wave's en Jens Bogaerts,het wasbord ). Op aanvraag van nieuwelingen heb ik zaterdag avond van de tweede berg bij de dubbel nog een stuk laten afdoen,deze sprongen zelfs enkele quads. Onder de pauze zaten we met 4 tractors op het parcour om te nivileren, sproeien en culteren. Wat betreft de uitgang na de cross, mijn oprechte excuses voor het lange wachten maar de inrichters, boer en zonen van de boer hebben echt al het mogelijke gedaan om het vlot te laten verlopen, maak zulke vriendschap nog maar is mee in deze tijd!!!!!!!!!!!!! Sommige mensen konden het toch weer nie laten om hun handjes bij te houden en dan de ranzige commentaar van iemand waar de cross altijd tip top in orde is!!!!!! ??????????????. Nu dit gezegd te hebben wil ik ook de vele mensen bedanken die ons gesteund hebben na die stomme regenbui waar wij trouwens ook niets aan kunnen doen. Wij geven het zeker niet op en gaan volgend jaar er alles aan doen om zoveel mogelijk mensen tevreden te stellen (iedereen gaat toch nie).
0 x
-
Da
- 125cc junior EK
-
Di
- 125cc junior EK
groot gelijk erwin. het weer heb je ni in de hand. vondt het fijn rijden daar. der zijn er andere die is moeten bezinnen. wel overal comentaar geven maar zelf gene comentaar kunne verdragen. wij hebben ons nog goe geamuseerd in de tent gisteren avond en komen volgend jaar zeker terug. doe zo verder
0 x
- Robert Van Den Boer
- ama lites eastcoast champ
Goed gesproken Erwin! Sommige begrijpen niet, dat elke inrichter in deze periode op handen gedragen moet worden. Ik en vele anderen zullen volgend jaar gewoon terug van de partij zijn.
0 x
-
Ra
- 125cc rookie
- Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Erwin, Kris, en alle andere aanhangers/medewerkers van Lima Star, een hele dikke chapeau voor wat jullie afgelopen weekend, dagen en weken gedaan hebben !!
Wat gisteren is voorgevallen door de zware regenbui daar kan niets of niemand iets aan veranderen, ook jullie niet !! Jullie hebben alles in het werk gesteld om het toch zo vlot en snel mogelijk te laten verlopen. Onthou vooral de positieve dingen en reacties, luister/kijk naar de negatieve en steek er iets van op. Goed doen voor iedereen kan niemand, ook jullie niet. Inrichters en teams zoals jullie zouden door alle omstandigheden heen gesteund moeten worden, want het is dankzij jullie en alle andere inrichters dat we verdorie nog elk weekend onze hobby kunnen uitoefenen !! Dat ze daar maar eens aan denken, maar nee...
In elk geval, wij hebben er een super tof weekend Rijkevorsel opzitten, en ons zien jullie volgend jaar sowieso zonder twijfel terug !!
Ik ben blij dat jullie zich niet laten ontmoedigen door alles gisteren, en dat jullie er voor ons volgend jaar opnieuw volledig en met volle moed tegenaan gaan !! Keep up the good work, onze steun hebben jullie, en komend weekend drinken we er met zen allen ene op
Wat gisteren is voorgevallen door de zware regenbui daar kan niets of niemand iets aan veranderen, ook jullie niet !! Jullie hebben alles in het werk gesteld om het toch zo vlot en snel mogelijk te laten verlopen. Onthou vooral de positieve dingen en reacties, luister/kijk naar de negatieve en steek er iets van op. Goed doen voor iedereen kan niemand, ook jullie niet. Inrichters en teams zoals jullie zouden door alle omstandigheden heen gesteund moeten worden, want het is dankzij jullie en alle andere inrichters dat we verdorie nog elk weekend onze hobby kunnen uitoefenen !! Dat ze daar maar eens aan denken, maar nee...
In elk geval, wij hebben er een super tof weekend Rijkevorsel opzitten, en ons zien jullie volgend jaar sowieso zonder twijfel terug !!
Ik ben blij dat jullie zich niet laten ontmoedigen door alles gisteren, en dat jullie er voor ons volgend jaar opnieuw volledig en met volle moed tegenaan gaan !! Keep up the good work, onze steun hebben jullie, en komend weekend drinken we er met zen allen ene op

0 x
_-* Dydyke *-_
http://www.davidcools.be"
http://www.davidcools.be"
- Jeroen Thijs
- 125cc rookie
s'morgens dacht ik"amaai dat is hier klein uitgevallen"
maar na de training moest ik mijn mening herzien.
Schoon crosske.
De uitrit langs het bos lag ook goe
maar na de training moest ik mijn mening herzien.
Schoon crosske.
De uitrit langs het bos lag ook goe

0 x
-
Mi
- 125cc junior EK
het parcours was goed, maar als het een beetje technisch word dan hebben er veel een probleem. komt gewoon omdat het altijd race parcours moeten zijn, recht stuk, bocht, en terug recht stuk. Dan zijn de meeste content. je moest echt niet veel moeite doen om alles te springen, maar je moet zeker zijn van jezelf.
0 x
check www.mx-michael.be
-
Jo
- 125cc rookie
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
parcour was helemaal niet slecht. ne keer rap en vloeiend mag toch ook. goed gesproeid, gevlakt enz... Die dubbels en waves beslis je nog altijd zelf of je die springt. er is niemand die u da verplicht.
Het parcour is voor iedereen hetzelfde en als je iets niet goed kan is dat pech, volgende keer is er misschien een stuk dat je dan wel goed kan.
Wees blij dat er nog inrichters zijn zoals erwin en ook blij dat er nog zo behulpzame boeren zijn als deze. bij ons moet je niet meer komen om die ter vinden hoor.
de parking was gewoon pech. had het niet geregent was iedereen er vlot na elkaar vanaf gereden.
die paar slimme die toch langs een andere weg van het parcour gereden zijn hebben het er de inrichter alleen maar moeilijker op gemaakt om volgend jaar nog cross te kunnen geven.
elke reden hoe belachelijk hij ook is is tegenwoordig genoeg om een vergunning te weigeren, vaak hangt dit van de buurtbewoners af, maar ook heel vaak van de piloten zelf die veel te laks omgaan met de regels!
Het parcour is voor iedereen hetzelfde en als je iets niet goed kan is dat pech, volgende keer is er misschien een stuk dat je dan wel goed kan.
Wees blij dat er nog inrichters zijn zoals erwin en ook blij dat er nog zo behulpzame boeren zijn als deze. bij ons moet je niet meer komen om die ter vinden hoor.
de parking was gewoon pech. had het niet geregent was iedereen er vlot na elkaar vanaf gereden.
die paar slimme die toch langs een andere weg van het parcour gereden zijn hebben het er de inrichter alleen maar moeilijker op gemaakt om volgend jaar nog cross te kunnen geven.
elke reden hoe belachelijk hij ook is is tegenwoordig genoeg om een vergunning te weigeren, vaak hangt dit van de buurtbewoners af, maar ook heel vaak van de piloten zelf die veel te laks omgaan met de regels!
0 x
-
Ma
- peewee pilot
Heb me nog geamuseert tijdens het wachten om eraf te rije en over het parcour. Het parcour lag er miss zwaar bij maar vond het op de bergen toch super fun, mag meer zo n bergen ingelegt worden. Tenminste nog technische stukke erin en dan ziede wie er wa me ne moto kan rij. Heb ni goe gereje ma de 2 de reeks wel geamuseert op den dubbel die moeilijk ma nog te springe was. Vond knap dat erwin en de bende aan den ingang stond toen we buite reden maar ze kunne er ni veel aan doen als het slecht weer is. Nog merci aan bart couwenbergh en de zonen van de boer om ffe te duwen. Legt er volgend jaar nog maar zo n bergen in of nog meer dan is het nog is plezant en kunt ge wa verschil maken want gaas geve kan iedereen. Tot volgend jaar erwin en lima star
0 x
-
Ka
- 50cc rider
Thomas Vervondel schreef:Die enduro tocht was echt de moeite! Super goed georganiseerd!
was mijn eerste enduro tocht en was de zeker moeite waard, zeer goed georganiseerd en veilig. Dikke pluim aan de mannen die het op poten hebben gezet!
0 x
- Thomas Vervondel
- mx2 amateur champ
Zijn er foto's van de crossen op zaterdag?
0 x
Juniores mx1/3 Scooby #18
-
Er
- 50cc rider
Thomas, normaal vindt ge foto's bij dave mx en foto rene.
misschien zijn er nog die foto's getrokken hebben maar deze 2 weet ik zeker.
misschien zijn er nog die foto's getrokken hebben maar deze 2 weet ik zeker.
0 x
- Thomas Vervondel
- mx2 amateur champ
-
St
- 50cc rider
Glenn Berghmans schreef:Mx rijkevorsel suckte geweldig, wat een triestige bedoeling.
Parcour trok op niks, bergen trokken helemaal op niks (legt er dan beter niks in)
En dan nog maar te zwijgen voor het afrijden van de parking, staan hier al meer als 2u stil en zijn misschien 5m opgeschoven.
Als ge een tractor hebt gebruik em dan...
3jaar na mekaar dat hier veruit de belachelijkste cross is, leren jullie nu echt ni bij?
Moest verlegen zijn met zo'n schandalen!
Was Noorderwijk
Ook kutparcour en nog andere ?? veel crossen kan je nog geen reeks volhouden...
0 x