GP15: België Lommel 02/03 augustus

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Eddie Boot Zo 03 Aug 2014, 11:16

toch leuk om te zien dat een meisje (shana) 2 x 4 wordt in lommel (bij de 150 cc) . zullen toch veel jongens zich achter de oren krabben .
0 x


supporting mark boot
Gebruikersavatar
Lander Vanderstraeten
wk mister 875cc
Berichten: 2451
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 19:01
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Kortrijk, West-Vlaanderen
Contact:

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Lander Vanderstraeten Zo 03 Aug 2014, 12:15

Om 14u live op sporza!
0 x


enjoy the ride, don't destroy it
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Frank Janssen Zo 03 Aug 2014, 12:45

iemnd al uitslagen van het emx 150 250en 300?
0 x


speaker Frankske
Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Eddie Boot Zo 03 Aug 2014, 12:48

http://www.motocrossmx1.com/reslists.aspx hier kan je ze allemaal vinden .als je op fim world champ. klikt komen alle klasse,s 1 na onderste is european champ. klik hierop en ga dan naar rechts boven . kies klasse en klaar is kees .
0 x


supporting mark boot
Fr
Frank Janssen
the legend!
Berichten: 3969
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
Locatie: ARENDONK

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Frank Janssen Zo 03 Aug 2014, 13:04

bedankt eddy
mike vanderstraeten sven scheynen en joey smet als vlm rijders allen in de toptien van het emx300.vanderstraeten zelfs winnaar.ze moeten in de vlm dan toch erg hard rijden !
0 x


speaker Frankske
Dr
Dre v. Hees
mx1 wk rookie
Berichten: 315
Lid geworden op: Di 28 Jul 2009, 17:30
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Dre v. Hees Zo 03 Aug 2014, 15:35

@frank,
EMX300, er eindigt een van 45jaar op de 7de plaats....mmm,....deze klasse is gewoon niet e.k waardig.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Etienne Dierckx Zo 03 Aug 2014, 15:51

niemand twijfelt dat er bij vlm hard gereden wordt maar in dit geval is het toch ... in het EMX300 gaan ze niet echt snel vooruit ...
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Sc
Schuyten Patrick
80cc pilot
Berichten: 35
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 07:52
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: Helchteren

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Schuyten Patrick Zo 03 Aug 2014, 18:30

Niet ek waardig zou ik zo dadelijk niet zeggen, als je de ronde tijden van de koplopers ziet zijn deze zeker niet om je over te schamen. Moest Luongo nu ne keer niet alleen zijn zakken willen vullen en de EK klasse gratis maken zouden er veel meer piloten zich geroepen voelen om hier van start te gaan.
0 x


Pa
Paul Verdonschot
world THQ sx champ
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:36
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Paul Verdonschot Zo 03 Aug 2014, 18:40

Waar is den tijd dat de belgskes en den hollanders ,elke italiaan op 1 min reed :roll: :!: :!: Nu zijn de rollen omgedraaid ,hoe saai kan een cross zijn ,gelukkig was er de regen nog ,dan hebben ze nog iets gehad :lol:
0 x


paladin
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Etienne Dierckx Zo 03 Aug 2014, 18:56

Schuyten Patrick schreef:Niet ek waardig zou ik zo dadelijk niet zeggen, als je de ronde tijden van de koplopers ziet zijn deze zeker niet om je over te schamen. Moest Luongo nu ne keer niet alleen zijn zakken willen vullen en de EK klasse gratis maken zouden er veel meer piloten zich geroepen voelen om hier van start te gaan.


die 300 euro lijkt me nu de ramp niet ...

Maar in een ideale en eerlijke wereld zou je zoiets kunnen maken als ... bv 300 euro om in te schrijven en bijvoorbeeld 500 euro verdienen als je kan kwalificeren. Dan komen de betere piloten toch boven drijven.
Nu zie je bijvoorbeeld iemand als Robin Bakens (wat zeker geen slechte piloot is) die niet mag meedoen in Lommel aan het EMX250 (omdat hij niet bij de beste 50 was) maar wel inschrijft in het WK MX2 en daar zelfs bijna punten pakt.

Heel het systeem is hopeloos ... supertalenten als Herlings en Gajser komen er altijd maar alles wat er onder zit ... daar is gewoon het geld belangrijker als het talent. En dat is volledig fout. Een plaatsje in een MX2 team kost gewoon 100 000 euro. 1 seizoen kan je dat misschien investeren maar als je dat nog een tweede keer doet ben je ofwel superrijk of gek ...

Als ik dit weekend had ingeschreven in MXGP had ik gewoon punten gepakt ... dat zegt genoeg denk ik.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Mark Dejonghe Zo 03 Aug 2014, 19:41

Vroeger zou er niemand weg gegaan zijn voor de regen , nu bleef er bijna niemand meer staan. Saaien boel , zeker die MXGP (MXGP , ja tkind moet nen naam hebben )
0 x


Je
Jeff Peeters
125cc junior EK
Berichten: 73
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 11:13
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Jeff Peeters Zo 03 Aug 2014, 19:42

@dre v. hees en etienne dierckx als je bekijkt hoe de eerste 5 rondgaan in het emx300 dan zou ik toch niet te hard roepen!
0 x


http://www.wmxshop.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Etienne Dierckx Zo 03 Aug 2014, 20:17

je zegt het zelf, er zijn er met moeite 5 die het EMX250 niveau halen ... de rest ...

zie naar scheynen, vorige Gp's niet gekwalificeerd en geen punten in het EMX250, nu bijna podium in EMX300
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Fr
Fred Degret
mx2 wk champ
Berichten: 670
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:23
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Fred Degret Zo 03 Aug 2014, 21:26

Dat ze een tandje gingen moeten bijsteken om Cairoli te kloppen had ik al gezegd ,maar is blijkbaar niet gelukt.Zelfs de Fransen bleven ervoor.Strijbos sterk gestart maar om één of andere reden niet kunnen volhouden(opgepompte armen ??) en tweede reeks er nooit niet echt "in" gekomen.The Jerre eens van zijn regelmatigheidsstoel gevallen toch nog zonder erg qua WK-positie...Cairoli bijbenen zou toch al met veel meeval moeten gebeurd zijn.Volgende keer beter.
Keeno toch wel heel onverwachts op podium.
Kris Meertens haalde aan dat Villopto "toch" wel volgend seizoen zou meedoen...als't waar is eens benieuwd wat dit gaat(zou) geven.
Serieus moeten kijken naar Paulin hoe die tekeer ging in de eerste reeks en wat een jumps die nam.
0 x


St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Steve Van Avondt Zo 03 Aug 2014, 21:36

Vanderstraeten en Scheynen zijn goed in het zand en in de breedte stelde de 300cc echt niet veel voor.
Maar voor die jongens was dit waarschijnlijk wel een heel mooi moment in een gp voor eigen volk.daarom zeker proficiat met een mooie prestatie!
Degenen die nu denken dat ze even hard rijden in vlm als in het EK..big mistake!
trouwens dat is appelen met peren vergelijken.circuits zijn compleet anders.
in het EK300 zit er welgeteld 1 die meekan op iets hoger niveau,dat is Bernardini,en misschien ook Gregory Lewis.
Het EK 250 is van een héél ander niveau.. Brent Van Doninck heeft de volledige vlm-top al eens het nakijken gegeven in Olmen en ook Grobben kennen ze allicht al in vlm.
als zandspecialist slaagde die er niet in een reeks in de top 20 te eindigen.
en we spreken hier over Lommel he!
zet ze er tussen op een echte gp-omloop en dan praten we nog eens.
maar ik wil hun resultaat van dit weekend niet minimaliseren.
0 x


Ca
Catteeuw Geert
ama sx 250 champ
Berichten: 702
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:07
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Catteeuw Geert Zo 03 Aug 2014, 21:49

Jeff Peeters schreef:@dre v. hees en etienne dierckx als je bekijkt hoe de eerste 5 rondgaan in het emx300 dan zou ik toch niet te hard roepen!


Blijft toch gewoon een feit dat iemand uit een amateur federatie wint in emx 300.Of je dat nu hard roept of niet.
0 x


Hoogmoed komt voor de val. Words by faceman 2011 !
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Guy Dick Zo 03 Aug 2014, 22:01

Toen Steve Seronval VMCF reed mocht hij voor TM meedoen in de GP op de citadel in Namen, met een 125cc tussen de 250cc 4takten. Hij had een slechte start maar was al opgeklommen tot de 7e plaats toen de TM de geest gaf.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Steve Van Avondt Zo 03 Aug 2014, 22:15

in 125cc haalde Genot een gelijkaardig resultaat als zaterdag maar hij leek me wel beter in de wedstrijd te zitten vandaag.Renkens reed sterk vanuit het achterveld naar plaats 13.
goed om ook Jordi van Mieghem terug op het circuit te zien na z'n zware blessure.

vandaag ook een hele goeie Brent Van Doninck.gisteren niet snel genoeg om mee te doen voor de overwinning.vandaag wel.jammer van z'n val.er zat meer in.
voor het overige hadden de Belgen het alweer moeilijk,al was de 10e plaats van Yentel Martens niet slecht.maar hij slaapt dan ook op die omloop.

eerste 20min van 2e reeks mx2 was top..beste wat er dit weekend te zien was.
eerste reeks was een tegenvaller.
Anstie verrassend sterk,voor het overige de verwachte namen.

de mxgp begon veelbelovend ,mooie strijd eerste reeks tot Cairoli aan kop kwam.Strijbos tot dan fantastisch op dreef raakte z'n tempo helemaal kwijt,Van Horebeek hield wel mooi z'n tempo en leek nog terug te vechten tot hij besloot ook te springen naast de vip tent waar hij al 2x gepasseerd was.te kort.keiharde landing en einde gp voor Jerre.
de 2e reeks was een maat voor niets en dat vonden blijkbaar heel veel mensen.reeds na 10 min in de 2e reeks verliet men al massaal het terrein.(de aankomende lucht zal er ook wel voor iets tussen gezeten hebben).en dat terwijl men toch 60€ betaald had..
toch nog proficiat aan een Belg. Ken De Dijcker deed meer dan van hem verwacht werd en redde de Belgische meubelen nog enigszins.
0 x


Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Filip Hardis Ma 04 Aug 2014, 01:16

Ik vraag me echt af of dat EK 300 een meerwaarde is voor een (overvolle)GP?
Leuk voor die jongens alleszins, maar ik denk da je toch kan zeggen dat het niveau niet hoger is dan VLM of een IMBA.
En dat een wedstrijd van zulk niveau daar ook niet thuishoort.
Etienne, het is niet enkel die €300 he, maar ook nog de aanpassingen aan de motor.... Of voor velen een volledig andere motor...
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: GP15: België Lommel 02/03 augustus

Berichtdoor Guy Dick Ma 04 Aug 2014, 07:47

Even over sport en geld: Ricky Carmichaël moest zijn 1e jaar NASCAR $2.000.000 aan sponsorgeld / eigen geld mee brengen om te mogen starten in de 3e divisie daar...
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes

Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden · Registreer