KNMV Dutch Open Motocross 2010.
- Steven Van Kempen
- mxdn winner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:15
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Locatie: Gemert, NL
- Contact:
KNMV Dutch Open Motocross 2010.
KNMV ONK Kalender 2010!
Ook in 2010 zal het KNMV Open Nederlands Kampioenschap bestaan uit zes wedstrijden. Het kampioenschap begint Na vele jaren niet in Gemert, het feest gaat beginnen op Circuitpark ‘De Kuilen’ te Mill op zondag 14maart. De finale is op 17 oktober op het circuit van Harfsen.
KNMV Open Nederlands Kampioenschap 2010:
1) 14 maart; Mill
2) 28 maart; Halle
3) 18 april; Gemert
4) 2 mei; Varsseveld
5) 15 augustus; Emmen
6) 17 oktober; Harfsen
Door: Steven van Kempen/KEMCO
Ook in 2010 zal het KNMV Open Nederlands Kampioenschap bestaan uit zes wedstrijden. Het kampioenschap begint Na vele jaren niet in Gemert, het feest gaat beginnen op Circuitpark ‘De Kuilen’ te Mill op zondag 14maart. De finale is op 17 oktober op het circuit van Harfsen.
KNMV Open Nederlands Kampioenschap 2010:
1) 14 maart; Mill
2) 28 maart; Halle
3) 18 april; Gemert
4) 2 mei; Varsseveld
5) 15 augustus; Emmen
6) 17 oktober; Harfsen
Door: Steven van Kempen/KEMCO
0 x
-
Raf VerachtenRa
- 125cc junior EK
- Berichten: 55
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:23
- Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
Gemert gokt er dus duidelijk op dat de WK wedstrijd in Valkenswaard zal doorgaan.
0 x
- Bas Gijsel
- european champ mx2
- Berichten: 215
- Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 12:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
-
Jurgen Van NootenJu
- 50cc rider
- Berichten: 24
- Lid geworden op: Ma 07 Sep 2009, 16:58
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
twee kalenders een beetje aan elkaar aanpassen is precies toch niet gemakkelijk .
15 augustus al jaar en dag cross BMB keiheuvel , welke datum pakt Emmen 15 augustus !
nie te doen !
15 augustus al jaar en dag cross BMB keiheuvel , welke datum pakt Emmen 15 augustus !
nie te doen !
0 x
- Etienne Dierckx
- the legend!
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
Dat ze Emmen programmeren op 15 augustus is inderdaad onbegrijpelijk ... je zal maar als Belg in een Nederlands team rijden ...Zo zie je de populairste wedstrijd van het jaar aan je neus voorbijgaan.
Hoe maak ik MX kapot ... aflevering 3215 ... onbegrijpelijk.
Benieuwd waar we bijvoorbeeld de Reuver en Roelants die dag zien ....
Wat is de oorzaak van het verdwijnen van Rhenen??? Een paar jaar geleden nog MX3 en EK .... nu niks meer.
Hoe maak ik MX kapot ... aflevering 3215 ... onbegrijpelijk.
Benieuwd waar we bijvoorbeeld de Reuver en Roelants die dag zien ....
Wat is de oorzaak van het verdwijnen van Rhenen??? Een paar jaar geleden nog MX3 en EK .... nu niks meer.
0 x
het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
-
Marc de ReuverMa
- mx2 wk rookie
- Berichten: 287
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:04
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Lommelwood
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
Ja echt ongelooflijk... Ga de Keiheuvel gewoon moeten missen!
0 x
O.P.E.N.
- Steven Van Kempen
- mxdn winner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:15
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Locatie: Gemert, NL
- Contact:
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
Het is zware klus een kalender samen te stellen.
Je moet rekening houden met:
WK MX1-MX2
WK MX3
EK MX2
EK MX2 Junior
EK 85
ADAC
Belgie......
Een jaar heeft maar 52 weekenden en daarbij komt nog dat je alles tussen maart en oktober moet plannen. Heel jammer voor Mol-Balen maar je kan niet met alles rekening houden. BMB kijkt ook niet naar KNMV kalender.... KNMV altijd eerder, nu weet ik dat 15-08 traditie is maar het is nu eenmaal zo.
27juni stond Emmen op de planning maar heb heb je ruim 3 maanden geen ONK, dat is ook niet goed. En 27 juni is na de Dutch TT......
Je moet rekening houden met:
WK MX1-MX2
WK MX3
EK MX2
EK MX2 Junior
EK 85
ADAC
Belgie......
Een jaar heeft maar 52 weekenden en daarbij komt nog dat je alles tussen maart en oktober moet plannen. Heel jammer voor Mol-Balen maar je kan niet met alles rekening houden. BMB kijkt ook niet naar KNMV kalender.... KNMV altijd eerder, nu weet ik dat 15-08 traditie is maar het is nu eenmaal zo.
27juni stond Emmen op de planning maar heb heb je ruim 3 maanden geen ONK, dat is ook niet goed. En 27 juni is na de Dutch TT......
0 x
-
Marc de ReuverMa
- mx2 wk rookie
- Berichten: 287
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:04
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Lommelwood
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
Jammer voor Balen? Denk eerder jammer voor Emmen. Die gaan de klappen opvangen. Wie gaat er nou naar Emmen als alle toppers in de Keiheuvel rijden?????????
0 x
O.P.E.N.
-
Marcel DirksMa
- mxdn winner
- Berichten: 995
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:38
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Motocrossland
- Contact:
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
Rekening houden met België?? Waar dan? Zeker niet op 15 augustus!!
Ze denken gewoon allemaal: als ik het eerste ben moet de andere zich maar aanpassen... waarom niet samen een kalender bespreken, we hebben maar zo twee apelandjes...
Ze denken gewoon allemaal: als ik het eerste ben moet de andere zich maar aanpassen... waarom niet samen een kalender bespreken, we hebben maar zo twee apelandjes...
0 x
- Matthias Van Eeckhoven
- ama mister 875cc
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Contact:
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
Het is hier al eens aangehaald ergens maar een Benelux Kampioenschap...
Meer kalender ruimte, banen... en niet zeveren over de afstand Fransen en Duitsen moeten soms ook heel het land oversteken...
De zwakste van elk kampioenschap zou dan kunnen "vervallen" en dan één mooi kampioenschap kunnen worden.
En ik weet het niet maar was er vroeger ook geen GP in Luxemburg? Rodenburg Mooi parcours dacht ik...
Soort van British Red Bull Nationals of hoe noemt dat spel daar... Ach ja en inderdaad eerst is eerst klopt helemaal.
Liever een moord op de sport dan een beetje knippen in eigen trots... Daar gaat heel de wereld op kapot (pessimist)
Meer kalender ruimte, banen... en niet zeveren over de afstand Fransen en Duitsen moeten soms ook heel het land oversteken...
De zwakste van elk kampioenschap zou dan kunnen "vervallen" en dan één mooi kampioenschap kunnen worden.
En ik weet het niet maar was er vroeger ook geen GP in Luxemburg? Rodenburg Mooi parcours dacht ik...
Soort van British Red Bull Nationals of hoe noemt dat spel daar... Ach ja en inderdaad eerst is eerst klopt helemaal.
Liever een moord op de sport dan een beetje knippen in eigen trots... Daar gaat heel de wereld op kapot (pessimist)
0 x
- Steven Van Kempen
- mxdn winner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:15
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Locatie: Gemert, NL
- Contact:
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
BeNeLux kampioenschap zou top zijn!
8 races
4 NL
3 B
1 Lux
en volgende jaar
4 B
3 NL
1 Lux
8 races
4 NL
3 B
1 Lux
en volgende jaar
4 B
3 NL
1 Lux
0 x
-
Luc WillemsLu
- 50cc rider
- Berichten: 17
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:58
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
Net gelezen op sidecarcross.com dat de KNMV nog in onderhandeling is met België en Duitsland om de zijspancrossen op elkaar af te stemmen, en tevens een Benelux kampioenschap op te richten. Men hoopt hier eind 2009 mee klaar te zijn. Als dit lukt, dan zou dat wel eens de weg kunnen openen voor een gemengd inter kampioenschap.
0 x
-
Nikolas DejonckheereNi
- mx2 amateur champ
- Berichten: 154
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:45
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
Bas Gijsel schreef:Jammer dat Rhenen en Oss er niet bijzijn!!
Rhenen en Oss staan op wel op kalender MX3-zijspan-quads.
Als je met alle kalenders moet gaan rekening houden is het hele puzzel om het voor elkaar te krijgen. In Frankrijk en Engeland hebben ze met quads mooi systeem om iets meer ruimte te krijgen : als er een nationale wedstrijd is op zelfde dag van internationale (EK-WK) dan gaan punten van internationaal mee naar nationaal kampioenschap. Dat werkt behoorlijk goed is voor de piloten aanvaardbaar.
Bij de quads zijn we ook bezig met kalender poging te doen om 8-tal wedstrijden overkoepelend te houden BMB-KNMV maar moet nog blijken of dit gaat lukken.
De Belgen moeten niet klagen dat de Nederlanders eerst zijn. De clubs moeten hun aanvragen maar indienen tegen 15 november, dus kunnen ze moeilijk eerste zijn... Wat BMB bevoorbeeld wel kan doen is vooraf al aan Nederland paar vaste data geven van echt belangrijke wedstrijden zoals Keiheuvel. Wij hebben dit met de quads gedaan voor Bastogne en Pont-de-Vaux en daar is rekening mee gehouden.
0 x
W-tec race ready quads : www.planetquadracing.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
-
Nikolas DejonckheereNi
- mx2 amateur champ
- Berichten: 154
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:45
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
Luc Willems schreef:Net gelezen op sidecarcross.com dat de KNMV nog in onderhandeling is met België en Duitsland om de zijspancrossen op elkaar af te stemmen, en tevens een Benelux kampioenschap op te richten. Men hoopt hier eind 2009 mee klaar te zijn. Als dit lukt, dan zou dat wel eens de weg kunnen openen voor een gemengd inter kampioenschap.
Gaat heel moeilijke oefening worden, tenzij KNMV nog bereid is om ook wat te schuiven en dan nog. In Nederland is MX3 en zijspannen samen. Dus moet je starten met al deze WK en EK data vrij te houden. Dan blijft er al niet veel meer over om te kiezen als je maar zowat 30 weekends hebt en organisatoren hebben ook nog iets te zeggen over hun voorkeur voor datum.
Volledig afstemmen gaat volgens mij heel moeilijk zijn, maar een beperkt gemeenschappelijk kampioenschap is altijd oplossing :
8 ONK
8 BK's
hieruit neem je 4 ONK's en 4 BK's die niet samen vallen en je steekt die samen in kampioenschap en iedereen is tevreden.
0 x
W-tec race ready quads : www.planetquadracing.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
-
Leon Van GestelLe
- mxdn winner
- Berichten: 924
- Lid geworden op: Zo 27 Sep 2009, 11:18
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
Is het niet zo dat er in Nederland voor bepaalde clubs een beurtrol bestaat?
Zo wisselt Harfsen MX3 en zijspannen af met MX1 en 2 en 85 cc.
Zo wisselt Harfsen MX3 en zijspannen af met MX1 en 2 en 85 cc.
0 x
-
Nikolas DejonckheereNi
- mx2 amateur champ
- Berichten: 154
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:45
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
Quoten is hier niet nodig!
Is inderdaard zo, maar is ook belachelijk systeem. Dan heb je schitterende baan liggen voor WK zijspannen/EK quads en dan moet je naar banen zoals Oldebroek en Varsseveld die daarvoor veel minder geschikt zijn.
Is inderdaard zo, maar is ook belachelijk systeem. Dan heb je schitterende baan liggen voor WK zijspannen/EK quads en dan moet je naar banen zoals Oldebroek en Varsseveld die daarvoor veel minder geschikt zijn.
0 x
W-tec race ready quads : www.planetquadracing.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
- Jan Willem Visser
- mxdn winner
- Berichten: 905
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
Hoezo belachelijk systeem. Neem nu Rhenen. Die club heeft al 100 jaar op hemelvaartsdag een cross. Het ene jaar wil de club de zijspannen hebben en het andere jaar de solo's (ONK, EK of wat dan ook). Wat is daar nu belachelijk aan, de club wil dat graag zo, dan mag dat toch gewoon. Wees blij dat zo'n baan een club/bestuur heeft dat elk jaar de moeite neemt om iets moois te organiseren. Zeker verrassend dat dit soort commentaar uit Belgie komt. Ik denk dat jullie juist jaloers zouden moeten zijn op een dergelijke diversiteit aan banen.... 
0 x
-
Nikolas DejonckheereNi
- mx2 amateur champ
- Berichten: 154
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:45
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
Die mensen hebben idd recht op hun wedstrijden, maar als je WK organiseert kies je je mooiste banen qua circuit, accomodatie, parking,... En daarom vind ik het logischer vinden dat WK in Oss is en niet in Oldebroek of Varsseveld bijvoorbeeld.
0 x
W-tec race ready quads : www.planetquadracing.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
- Brian Antonissen
- wk mister 875cc
- Berichten: 2020
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
@JWV: Denk dat de meeste belgen zeker jaloers zijn op het uitgebreide aanbod van mx parcours en eenvormigheid die jullie hebben.
Maar op 15 augustus een cross geven?
Dan is het de meest prestigieuze mx wedstrijd op nationaal vlak die er in Europa te winnen valt.
Het enige wat de KNMV bereikt met dan een cross te geven is een lager aanwezigheidsaantal van zowel piloten als toeschouwers die allemaal (of toch de meesten) wensen dat ze in Balen zaten.
Niemand vaart hierbij, niet de rijders, noch de organisator, noch de toeschouwer, die niet het uitgebreide deelnemersveld aan de start ziet dat er had kunnen staan.
Maar op 15 augustus een cross geven?
Dan is het de meest prestigieuze mx wedstrijd op nationaal vlak die er in Europa te winnen valt.
Het enige wat de KNMV bereikt met dan een cross te geven is een lager aanwezigheidsaantal van zowel piloten als toeschouwers die allemaal (of toch de meesten) wensen dat ze in Balen zaten.
Niemand vaart hierbij, niet de rijders, noch de organisator, noch de toeschouwer, die niet het uitgebreide deelnemersveld aan de start ziet dat er had kunnen staan.
0 x
"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
- Steven Van Kempen
- mxdn winner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:15
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Locatie: Gemert, NL
- Contact:
Re: KNMV Dutch Open Motocross 2010.
Je moet iets, er zijn al zoveel datums waar je geen gebruik van kunt maken. 15aug is dan een optie.
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten