15 augustus keiheuvel balen

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..
Ma
Marc de Reuver
mx2 wk rookie
Berichten: 287
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Lommelwood

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Marc de Reuver Do 18 Aug 2011, 18:13

Absoluut fout van Desalle. Leg mij eens uit wie er gaat scrubben als je 50 man in je kont heb over een enkele springschans???????

Desalle scrubt, wijkt zwaar van ze lijn af, Bobryshev springt gewoon rechtdoor (wat je normaal zou doen als je net 50 meter over het hek bent) en dan krijg je dit soort acties natuurlijk.

Moet ook zeggen: LEVENSGEVAARLIJKE start. Met ze alle volgas een trechter in over een blinde schans waar een partij knippen achter liggen waar je bang van wordt. Dit was te verwachten.
0 x


O.P.E.N.
Sj
Sjoerd Heijnen
mx2 amateur champ
Berichten: 151
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Sjoerd Heijnen Do 18 Aug 2011, 18:22

start gewoon aan passen is het probleem weg .





sjoerd heijnen
0 x


Gebruikersavatar
Robert Van Den Boer
ama lites eastcoast champ
Berichten: 437
Lid geworden op: Di 10 Aug 2010, 20:54
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Robert Van Den Boer Do 18 Aug 2011, 18:47

Geen groeten Sjoerd? ;)
0 x


Gebruikersavatar
Davy Vanderhaeghen
ama lites national champ
Berichten: 535
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:37
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Locatie: USofMX

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Davy Vanderhaeghen Do 18 Aug 2011, 19:11

@Marc de Reuver, je hebt volkomen gelijk!!
Ik stond vlak ervoor en deel je mening volledig! De enige die hier schuld aan heeft is CD zelf. Herlings deed dit in de start van de 2e reeks ook, maar die was los op kop weg!
0 x


HONDA VANDEVELDE
racing by DIRK TANGHE
mx#41
you're never to old to be young and stupid!
St
Steve Van Avondt
ama sx 250 champ
Berichten: 704
Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Steve Van Avondt Do 18 Aug 2011, 19:19

op de eerste foto lijkt Desalle helemaal van z'n lijn af te gaan,maar op de foto waar Bobryshev hem raakt zie je dat hij mooi terug recht is en zelfs korter bij Strijbos zit dan bij de afzet.
beiden springen een beetje in de richting van de bocht.Bobryshev springt inderdaad gewoon rechtdoor. je kan discutteren wiens fout dit is..maar als Clement niet scrubt en gewoon rechtdoor gaat vrees ik dat er nog altijd een crash kwam.Bobryshev kon dit nooit redden met Desalle een motorlengte voor hem.
hij is niet in z'n flank gesprongen maar er vanachterop..
als iemand een motorlengte voor is moet je naar de eerste bocht ook remmen he en zorgen dat je gestopt raakt,dat hoort bij inschatting van situaties..maar kan gebeuren natuurlijk.
0 x


jo
jordi vande wiele
50cc rider
Berichten: 13
Lid geworden op: Wo 27 Jul 2011, 20:22
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor jordi vande wiele Do 18 Aug 2011, 20:13

Herlings mocht er in de 1e reeks idd niet voorbij aan strijbos, maar hun reden op 1 en 2, en zaten al naast elkaar? herlings gaf wat meer gas dan strijbos, en wie zou er voor hun moeten vallen? iemand die volgas van de start over de combocht is gevlogen, zo achter de tafel? nee.. ze zaten gewoon naast elkaar ,en herlings deed niks fout, in mijn ogen? maar natuurlijk moeten ze wel rustiger aan doen bij de gele vlag, maar jullie zeggen nu wel wat over herlings, maar er kwamen er nog 30 achter, die precies hetzelfde deden, ofniet?
0 x


Gebruikersavatar
Filip Hardis
world THQ sx champ
Berichten: 1813
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Filip Hardis Do 18 Aug 2011, 20:24

dat kan wel zijn, maar em zo platsmijten, of "scrubben" zoals sommigen da hier noemen, da doen op den eersten berg, wetende dat er nog ne man of 30 volgt op een fractie van een seconde....
Slim noem ik dat toch niet. Als je de fotos bekijkt zie je toch duidelijk dat Bobryshev nog probeert om hem te ontwijken? Dan moet Desalle toch wel naar binnen gesprongen hebben?
0 x


hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!

Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Ke
Kenny Gilson
peewee pilot
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 18 Aug 2011, 22:31
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Kenny Gilson Do 18 Aug 2011, 22:38

Eigen schuld of niet, is tenminste toch eene van de belgen waar we echt trots op mogen zijn !
0 x


Gebruikersavatar
Frederik Van Eeckhoven
mx all time winner
Berichten: 1490
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Frederik Van Eeckhoven Do 18 Aug 2011, 22:52

@Jordi VanDe Wiele, jij zou dus volgas over die berg gegaan zijn? Vergeet niet dat die vlaggemannen jouw paar ogen zijn voor de andere kant van die berg.

Wie weet ligt daar wel gewoon een gekke supporter, of een object dat één van de fans van de gevallen piloten op het circuit heeft gegooit in de hoop dat ze herstarten.

Herlings deed duidelijk wel iets verkeerd, inhalen onder de gele vlag. Hij had gewoon Strijbos moeten terug voorlaten, niet dat dat veel zou veranderd hebben aan de uitslag, maar het blijft onverantwoord om de gele vlag te negeren.

Trouwens, als ze van plan zijn om de rode vlag te zwaaien is het procedure om met gele vlaggen te zwaaien rond het volledige circuit. Of dat deden ze toch in Lommel. Ik gok om de piloten te laten vertragen zodat eventueel overstekende medische staf niet in gevaar wordt gebracht.
0 x


"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
Li
Lieven Wieleman
mx2 wk rookie
Berichten: 259
Lid geworden op: Di 06 Apr 2010, 18:00
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Lieven Wieleman Vr 19 Aug 2011, 19:54

Lander Vanderstraeten schreef:Gewoon een race incident.. Bobry springt gewoon verder dan desalle.

Ik ken er maar 1tje die 10 wereldtitels won zonder te scrubben en whippen :D

ik ook :D
0 x


MX is a way of life: nieuw Open #89
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Vr 19 Aug 2011, 21:39

Matthias Van Eeckhoven schreef:Orp Le Grande is bezig aan een knappe affiche. Sprak met enkele vooral jonge piloten en deze waren of in onderhandeling of gingen al komen.


Herlings ook in Orp aan de start

En Petar Petrov komt ook aan de start ;-) Dan hebben we heir eens een echt nieuwtje!!
0 x


Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Jan Willem Visser Vr 19 Aug 2011, 23:22

Ik neem mijn woorden terug over Herlings en de gele vlag. Op deze video:
http://www.fmb-bmb.be/nl/content/videor ... ross-balen

Vanaf 3.30 minuten ogeveer kun je heel goed zien dat Herlings NIET voorbij Strijbos springt bij de gele vlaggen. Hij houdt zelfs in (evenals Kevin) en passeert Kevin een stuk na de bult pas. Duidelijker kan niet.
Zo bijkt maar weer dat zo'n camerastandpunt een erg vertekend beeld geeft.

De startcrash krijg je daar trouwens ook van alle kanten te zien aan het begin.
0 x


Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Jan Willem Visser Vr 19 Aug 2011, 23:28

Oh en bekijk ook eens de vertraging van de startcrash bij 10.20 minuten ongeveer.
Nog iemand die durft te zeggen dat Desalle netjes zijn lijn houdt? :lol:
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Guy Dick Za 20 Aug 2011, 08:33

Idd, 100% duidelijk dat Herlings alles precies volgens het boekje doet en 200% duidelijk dat TV-beelden iets heel anders kunnen laten zien dan wat er echt gebeurde... Maar luister ook eens naar Strijbos rond minuut 11: "We komen naar de jump, ze zwaaien de gele vlag, ik hou in en Herlings springt door..."
Ook duidelijk dat Nagl alles doet om de vallende Desalle te ontwijken, daardoor ook crasht maar Desalle ook raakt. Ook de Honda achter Nagl maakt nog een vreemde bokkensprong op het moment dat hij de gevallen Desalle passeert.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
jo
jordi vande wiele
50cc rider
Berichten: 13
Lid geworden op: Wo 27 Jul 2011, 20:22
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor jordi vande wiele Za 20 Aug 2011, 09:43

ik zei toch dat herlings niet door sprong..
0 x


Gebruikersavatar
Bertels Benny
125cc rookie
Berichten: 132
Lid geworden op: Di 21 Jul 2009, 23:19
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: duffel
Contact:

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Bertels Benny Za 20 Aug 2011, 11:07

foto's balen online
www.fotobenny.net
0 x


Sv
Sven Van Mieghem
mx1 wk rookie
Berichten: 320
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Sven Van Mieghem Zo 21 Aug 2011, 09:42

Desalle is race incident, scrubben hoort nu eenmaal bij de moderne techniek, Bobby springt inderdaad op Desalle maar hem kun je weinig verwijten vind ik. Betwijfel wel of hij nog vlot door de bocht was geraakt zonder val.
Wat herlings betreft, springt inderdaad niet door maar haalt wel strijbos in onder gele vlag. Op het filmpje zie je eigenlijk niet waarom die gele vlaggen er zijn. Was trouwens aan beide kanten van de berg wat ik een goed initiatief vind op springbergen.

Wat me wel is opgevallen, de zuiverheid waarmee strijbos reed, is nog jong maar eigenlijk al van de oudere generatie, zag hem duidelijk bezig met het verzorgen van de lijnen, correcte manier bij het nemen van de putten en bergen. Herlings ging heel hard, maar op een heel andere manier, mag de mannen van zijn vering bedanken want die kreeg heel wat te verduren maar deed dit voortreffelijk.Is geen kritiek op herlings , hoort bij zijn moderne manier van rijden. Is zo gegroeid vanuit de 85cc waar ik hem ook al ongelooflijke dingen zag doen.
Maar Denk dat dat beetje probleem is van moderne cross, veel piloten gaan er meer en meer vanuit dat de motors en veringen alles aankunnen.
0 x


Ma
Marcel Dirks
mxdn winner
Berichten: 995
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:38
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Motocrossland
Contact:

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Marcel Dirks Zo 21 Aug 2011, 21:35

Inhaalbeweging is er onder een gelevlag-situatie, JH had hem anders ook wel gepakt maar 't is niet juist.
0 x


Gebruikersavatar
Jan Willem Visser
mxdn winner
Berichten: 905
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Jan Willem Visser Ma 22 Aug 2011, 18:58

Kom nu Marcel. Ze gaan beide van het gas af en springen beide NIET de hele bult. Pas als ze zien dat er helemaal niemand ligt en dus niks aan de hand is gaat het gas er weer op. En ja daarbij was Herlings iets eerder dan Strijbos, maar dat zul je altijd houden bij zulke situaties. Er staat nu eenmaal geen streep op de baan met een bordje 'vanaf hier mag je weer gasgeven' erbij......
0 x


Br
Brayen Callaert
mx1 wk rookie
Berichten: 304
Lid geworden op: Di 28 Jul 2009, 19:18
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Baasrode (Dendermonde)
Contact:

Re: 15 augustus keiheuvel balen

Berichtdoor Brayen Callaert Ma 22 Aug 2011, 20:01

Van wat er op de beelden van exqi sport uit te lijden valt maakt JH hier geen fout want op de beelden zie je goed dat strijbos als eerste de tafel op komt en meteen inhoud en dan komt JH ook de tafel op en houd ook meteen in dan gaan ze beiden "rustig" door tot ze over de tweede tafel zijn en dan pas gaan ze beiden terug op de gas en toen op dat moment had strijbos nog een wiel voor pas op het rechte stuk wanneer ze terug op snelheid waren ging JH erover dat is duidelijk te zien op de van exqi sport op de beelden die hier wat eerder online gezet zijn die zijn gefilmd van een stand punt waar je ze enkel de eerst tafel ziet op rijden maar daar kan je totaal niets uit maken de beelden van exqi sport zijn gefilmd van de linker flank van de strook waar de twee tafels liggen en daar kan je dan ook duidelijk zien dat JH achter strijbos blijft tot ze pas over de tweede tafel zijn en pas het rechte stuk op rijden . . . . .
0 x


Grat in haak ahja XD
-----Callaert Mx-----
Pitbike-Mx Rider #231
www.pitbikeplanet.eu

Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden · Registreer