15 augustus keiheuvel balen
-
Marc de ReuverMa
- mx2 wk rookie
- Berichten: 287
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:04
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Lommelwood
Re: 15 augustus keiheuvel balen
Absoluut fout van Desalle. Leg mij eens uit wie er gaat scrubben als je 50 man in je kont heb over een enkele springschans???????
Desalle scrubt, wijkt zwaar van ze lijn af, Bobryshev springt gewoon rechtdoor (wat je normaal zou doen als je net 50 meter over het hek bent) en dan krijg je dit soort acties natuurlijk.
Moet ook zeggen: LEVENSGEVAARLIJKE start. Met ze alle volgas een trechter in over een blinde schans waar een partij knippen achter liggen waar je bang van wordt. Dit was te verwachten.
Desalle scrubt, wijkt zwaar van ze lijn af, Bobryshev springt gewoon rechtdoor (wat je normaal zou doen als je net 50 meter over het hek bent) en dan krijg je dit soort acties natuurlijk.
Moet ook zeggen: LEVENSGEVAARLIJKE start. Met ze alle volgas een trechter in over een blinde schans waar een partij knippen achter liggen waar je bang van wordt. Dit was te verwachten.
0 x
O.P.E.N.
-
Sjoerd HeijnenSj
- mx2 amateur champ
- Berichten: 151
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 19:59
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Robert Van Den Boer
- ama lites eastcoast champ
- Berichten: 437
- Lid geworden op: Di 10 Aug 2010, 20:54
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Davy Vanderhaeghen
- ama lites national champ
- Berichten: 535
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:37
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
- Locatie: USofMX
Re: 15 augustus keiheuvel balen
@Marc de Reuver, je hebt volkomen gelijk!!
Ik stond vlak ervoor en deel je mening volledig! De enige die hier schuld aan heeft is CD zelf. Herlings deed dit in de start van de 2e reeks ook, maar die was los op kop weg!
Ik stond vlak ervoor en deel je mening volledig! De enige die hier schuld aan heeft is CD zelf. Herlings deed dit in de start van de 2e reeks ook, maar die was los op kop weg!
0 x
HONDA VANDEVELDE
racing by DIRK TANGHE
mx#41
you're never to old to be young and stupid!
racing by DIRK TANGHE
mx#41
you're never to old to be young and stupid!
-
Steve Van AvondtSt
- ama sx 250 champ
- Berichten: 704
- Lid geworden op: Za 02 Jul 2011, 14:31
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
Re: 15 augustus keiheuvel balen
op de eerste foto lijkt Desalle helemaal van z'n lijn af te gaan,maar op de foto waar Bobryshev hem raakt zie je dat hij mooi terug recht is en zelfs korter bij Strijbos zit dan bij de afzet.
beiden springen een beetje in de richting van de bocht.Bobryshev springt inderdaad gewoon rechtdoor. je kan discutteren wiens fout dit is..maar als Clement niet scrubt en gewoon rechtdoor gaat vrees ik dat er nog altijd een crash kwam.Bobryshev kon dit nooit redden met Desalle een motorlengte voor hem.
hij is niet in z'n flank gesprongen maar er vanachterop..
als iemand een motorlengte voor is moet je naar de eerste bocht ook remmen he en zorgen dat je gestopt raakt,dat hoort bij inschatting van situaties..maar kan gebeuren natuurlijk.
beiden springen een beetje in de richting van de bocht.Bobryshev springt inderdaad gewoon rechtdoor. je kan discutteren wiens fout dit is..maar als Clement niet scrubt en gewoon rechtdoor gaat vrees ik dat er nog altijd een crash kwam.Bobryshev kon dit nooit redden met Desalle een motorlengte voor hem.
hij is niet in z'n flank gesprongen maar er vanachterop..
als iemand een motorlengte voor is moet je naar de eerste bocht ook remmen he en zorgen dat je gestopt raakt,dat hoort bij inschatting van situaties..maar kan gebeuren natuurlijk.
0 x
-
jordi vande wielejo
- 50cc rider
- Berichten: 13
- Lid geworden op: Wo 27 Jul 2011, 20:22
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: 15 augustus keiheuvel balen
Herlings mocht er in de 1e reeks idd niet voorbij aan strijbos, maar hun reden op 1 en 2, en zaten al naast elkaar? herlings gaf wat meer gas dan strijbos, en wie zou er voor hun moeten vallen? iemand die volgas van de start over de combocht is gevlogen, zo achter de tafel? nee.. ze zaten gewoon naast elkaar ,en herlings deed niks fout, in mijn ogen? maar natuurlijk moeten ze wel rustiger aan doen bij de gele vlag, maar jullie zeggen nu wel wat over herlings, maar er kwamen er nog 30 achter, die precies hetzelfde deden, ofniet?
0 x
- Filip Hardis
- world THQ sx champ
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:48
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 15 augustus keiheuvel balen
dat kan wel zijn, maar em zo platsmijten, of "scrubben" zoals sommigen da hier noemen, da doen op den eersten berg, wetende dat er nog ne man of 30 volgt op een fractie van een seconde....
Slim noem ik dat toch niet. Als je de fotos bekijkt zie je toch duidelijk dat Bobryshev nog probeert om hem te ontwijken? Dan moet Desalle toch wel naar binnen gesprongen hebben?
Slim noem ik dat toch niet. Als je de fotos bekijkt zie je toch duidelijk dat Bobryshev nog probeert om hem te ontwijken? Dan moet Desalle toch wel naar binnen gesprongen hebben?
0 x
hardis ik kan nog promotie maken, gij blijft nog tot aan uw pensioen bij de nieuwelingen b mee ronddraaien. en daar heb ik geen gegatlek gedoe voor nodig!
Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
Dixit Frankske de speaker! :D :D :D
-
Kenny GilsonKe
- peewee pilot
- Berichten: 1
- Lid geworden op: Do 18 Aug 2011, 22:31
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 15 augustus keiheuvel balen
Eigen schuld of niet, is tenminste toch eene van de belgen waar we echt trots op mogen zijn !
0 x
- Frederik Van Eeckhoven
- mx all time winner
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:59
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Contact:
Re: 15 augustus keiheuvel balen
@Jordi VanDe Wiele, jij zou dus volgas over die berg gegaan zijn? Vergeet niet dat die vlaggemannen jouw paar ogen zijn voor de andere kant van die berg.
Wie weet ligt daar wel gewoon een gekke supporter, of een object dat één van de fans van de gevallen piloten op het circuit heeft gegooit in de hoop dat ze herstarten.
Herlings deed duidelijk wel iets verkeerd, inhalen onder de gele vlag. Hij had gewoon Strijbos moeten terug voorlaten, niet dat dat veel zou veranderd hebben aan de uitslag, maar het blijft onverantwoord om de gele vlag te negeren.
Trouwens, als ze van plan zijn om de rode vlag te zwaaien is het procedure om met gele vlaggen te zwaaien rond het volledige circuit. Of dat deden ze toch in Lommel. Ik gok om de piloten te laten vertragen zodat eventueel overstekende medische staf niet in gevaar wordt gebracht.
Wie weet ligt daar wel gewoon een gekke supporter, of een object dat één van de fans van de gevallen piloten op het circuit heeft gegooit in de hoop dat ze herstarten.
Herlings deed duidelijk wel iets verkeerd, inhalen onder de gele vlag. Hij had gewoon Strijbos moeten terug voorlaten, niet dat dat veel zou veranderd hebben aan de uitslag, maar het blijft onverantwoord om de gele vlag te negeren.
Trouwens, als ze van plan zijn om de rode vlag te zwaaien is het procedure om met gele vlaggen te zwaaien rond het volledige circuit. Of dat deden ze toch in Lommel. Ik gok om de piloten te laten vertragen zodat eventueel overstekende medische staf niet in gevaar wordt gebracht.
0 x
"Wat is er aan de hand met de mannelijke topatleet? Vroeger was hij bekend omdat hij voetbalde, fietste, liep ... Nu draagt hij gekleurde polsbandjes, lanceert modemerken, verschijnt in bakvisblaadjes, gossip magazine's en vrouwenbladen."
-
Lieven WielemanLi
- mx2 wk rookie
- Berichten: 259
- Lid geworden op: Di 06 Apr 2010, 18:00
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: MCLB
Re: 15 augustus keiheuvel balen
Lander Vanderstraeten schreef:Gewoon een race incident.. Bobry springt gewoon verder dan desalle.
Ik ken er maar 1tje die 10 wereldtitels won zonder te scrubben en whippen
ik ook
0 x
MX is a way of life: nieuw Open #89
- Matthias Van Eeckhoven
- ama mister 875cc
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Contact:
Re: 15 augustus keiheuvel balen
Matthias Van Eeckhoven schreef:Orp Le Grande is bezig aan een knappe affiche. Sprak met enkele vooral jonge piloten en deze waren of in onderhandeling of gingen al komen.
Herlings ook in Orp aan de start
En Petar Petrov komt ook aan de start
0 x
- Jan Willem Visser
- mxdn winner
- Berichten: 905
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 15 augustus keiheuvel balen
Ik neem mijn woorden terug over Herlings en de gele vlag. Op deze video:
http://www.fmb-bmb.be/nl/content/videor ... ross-balen
Vanaf 3.30 minuten ogeveer kun je heel goed zien dat Herlings NIET voorbij Strijbos springt bij de gele vlaggen. Hij houdt zelfs in (evenals Kevin) en passeert Kevin een stuk na de bult pas. Duidelijker kan niet.
Zo bijkt maar weer dat zo'n camerastandpunt een erg vertekend beeld geeft.
De startcrash krijg je daar trouwens ook van alle kanten te zien aan het begin.
http://www.fmb-bmb.be/nl/content/videor ... ross-balen
Vanaf 3.30 minuten ogeveer kun je heel goed zien dat Herlings NIET voorbij Strijbos springt bij de gele vlaggen. Hij houdt zelfs in (evenals Kevin) en passeert Kevin een stuk na de bult pas. Duidelijker kan niet.
Zo bijkt maar weer dat zo'n camerastandpunt een erg vertekend beeld geeft.
De startcrash krijg je daar trouwens ook van alle kanten te zien aan het begin.
0 x
- Jan Willem Visser
- mxdn winner
- Berichten: 905
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 15 augustus keiheuvel balen
Oh en bekijk ook eens de vertraging van de startcrash bij 10.20 minuten ongeveer.
Nog iemand die durft te zeggen dat Desalle netjes zijn lijn houdt?
Nog iemand die durft te zeggen dat Desalle netjes zijn lijn houdt?
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Galmaarden
Re: 15 augustus keiheuvel balen
Idd, 100% duidelijk dat Herlings alles precies volgens het boekje doet en 200% duidelijk dat TV-beelden iets heel anders kunnen laten zien dan wat er echt gebeurde... Maar luister ook eens naar Strijbos rond minuut 11: "We komen naar de jump, ze zwaaien de gele vlag, ik hou in en Herlings springt door..."
Ook duidelijk dat Nagl alles doet om de vallende Desalle te ontwijken, daardoor ook crasht maar Desalle ook raakt. Ook de Honda achter Nagl maakt nog een vreemde bokkensprong op het moment dat hij de gevallen Desalle passeert.
Ook duidelijk dat Nagl alles doet om de vallende Desalle te ontwijken, daardoor ook crasht maar Desalle ook raakt. Ook de Honda achter Nagl maakt nog een vreemde bokkensprong op het moment dat hij de gevallen Desalle passeert.
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
-
jordi vande wielejo
- 50cc rider
- Berichten: 13
- Lid geworden op: Wo 27 Jul 2011, 20:22
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Bertels Benny
- 125cc rookie
- Berichten: 132
- Lid geworden op: Di 21 Jul 2009, 23:19
- Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: duffel
- Contact:
-
Sven Van MieghemSv
- mx1 wk rookie
- Berichten: 320
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 22:43
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 15 augustus keiheuvel balen
Desalle is race incident, scrubben hoort nu eenmaal bij de moderne techniek, Bobby springt inderdaad op Desalle maar hem kun je weinig verwijten vind ik. Betwijfel wel of hij nog vlot door de bocht was geraakt zonder val.
Wat herlings betreft, springt inderdaad niet door maar haalt wel strijbos in onder gele vlag. Op het filmpje zie je eigenlijk niet waarom die gele vlaggen er zijn. Was trouwens aan beide kanten van de berg wat ik een goed initiatief vind op springbergen.
Wat me wel is opgevallen, de zuiverheid waarmee strijbos reed, is nog jong maar eigenlijk al van de oudere generatie, zag hem duidelijk bezig met het verzorgen van de lijnen, correcte manier bij het nemen van de putten en bergen. Herlings ging heel hard, maar op een heel andere manier, mag de mannen van zijn vering bedanken want die kreeg heel wat te verduren maar deed dit voortreffelijk.Is geen kritiek op herlings , hoort bij zijn moderne manier van rijden. Is zo gegroeid vanuit de 85cc waar ik hem ook al ongelooflijke dingen zag doen.
Maar Denk dat dat beetje probleem is van moderne cross, veel piloten gaan er meer en meer vanuit dat de motors en veringen alles aankunnen.
Wat herlings betreft, springt inderdaad niet door maar haalt wel strijbos in onder gele vlag. Op het filmpje zie je eigenlijk niet waarom die gele vlaggen er zijn. Was trouwens aan beide kanten van de berg wat ik een goed initiatief vind op springbergen.
Wat me wel is opgevallen, de zuiverheid waarmee strijbos reed, is nog jong maar eigenlijk al van de oudere generatie, zag hem duidelijk bezig met het verzorgen van de lijnen, correcte manier bij het nemen van de putten en bergen. Herlings ging heel hard, maar op een heel andere manier, mag de mannen van zijn vering bedanken want die kreeg heel wat te verduren maar deed dit voortreffelijk.Is geen kritiek op herlings , hoort bij zijn moderne manier van rijden. Is zo gegroeid vanuit de 85cc waar ik hem ook al ongelooflijke dingen zag doen.
Maar Denk dat dat beetje probleem is van moderne cross, veel piloten gaan er meer en meer vanuit dat de motors en veringen alles aankunnen.
0 x
-
Marcel DirksMa
- mxdn winner
- Berichten: 995
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:38
- Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Motocrossland
- Contact:
Re: 15 augustus keiheuvel balen
Inhaalbeweging is er onder een gelevlag-situatie, JH had hem anders ook wel gepakt maar 't is niet juist.
0 x
- Jan Willem Visser
- mxdn winner
- Berichten: 905
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 20:16
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: 15 augustus keiheuvel balen
Kom nu Marcel. Ze gaan beide van het gas af en springen beide NIET de hele bult. Pas als ze zien dat er helemaal niemand ligt en dus niks aan de hand is gaat het gas er weer op. En ja daarbij was Herlings iets eerder dan Strijbos, maar dat zul je altijd houden bij zulke situaties. Er staat nu eenmaal geen streep op de baan met een bordje 'vanaf hier mag je weer gasgeven' erbij......
0 x
-
Brayen CallaertBr
- mx1 wk rookie
- Berichten: 304
- Lid geworden op: Di 28 Jul 2009, 19:18
- Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Baasrode (Dendermonde)
- Contact:
Re: 15 augustus keiheuvel balen
Van wat er op de beelden van exqi sport uit te lijden valt maakt JH hier geen fout want op de beelden zie je goed dat strijbos als eerste de tafel op komt en meteen inhoud en dan komt JH ook de tafel op en houd ook meteen in dan gaan ze beiden "rustig" door tot ze over de tweede tafel zijn en dan pas gaan ze beiden terug op de gas en toen op dat moment had strijbos nog een wiel voor pas op het rechte stuk wanneer ze terug op snelheid waren ging JH erover dat is duidelijk te zien op de van exqi sport op de beelden die hier wat eerder online gezet zijn die zijn gefilmd van een stand punt waar je ze enkel de eerst tafel ziet op rijden maar daar kan je totaal niets uit maken de beelden van exqi sport zijn gefilmd van de linker flank van de strook waar de twee tafels liggen en daar kan je dan ook duidelijk zien dat JH achter strijbos blijft tot ze pas over de tweede tafel zijn en pas het rechte stuk op rijden . . . . .
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten