

Wat kan de oorzaak zijn? Krukas was nog vettig van de smeer olie. Altijd goed gesmeerd met goede olie. Nooit warm gelopen, en altijd eerst rustig op temperatuur laten komen.
Motor wordt bereden door een amateur, ziet geen hoog toerental althans nooit voor lang.
Carb afstelling zeker niet te arm (bougie is zwart, te rijk).
Moto liep goed van te voren. Tijdens een sprong klonk er een mechanisch geluid en bij neerkomen sloeg die af, niet meer aan te krijgen. Bij het openen van het blok geen verdachte dingen gezien, geen rotzooi aangezogen.