KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Hier alles over de GP's, BMB, ONK,..

KTM 350, GOED OF SLECHT?

Peiling eindigde op Vr 09 Nov 2012, 16:16

GOED
77
87%
SLECHT
12
13%
 
Totaal aantal stemmen: 89
Gebruikersavatar
Boyd Veraart
50cc rider
Berichten: 29
Lid geworden op: Zo 14 Feb 2010, 16:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Boyd Veraart Zo 14 Feb 2010, 16:16

De KTM 350 word de ondergang als andere merken meegaan, dan word de mx2 350 door er 100cc bij te doen en de mx1 word 350 door er 100cc af te doen en dan krijg je ÉÉN klasse, de mx1/2 de 350cc :!:
0 x


[size=200]boyd-mx.hyves.nl[/size]
PUSH THE LIMIT
Gebruikersavatar
Sven Deutschmann
mxdn winner
Berichten: 875
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:25
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Sven Deutschmann Zo 14 Feb 2010, 17:16

volgens mij veranderd er niets en blijft mx2 gewoon tot max 250cc 4-takt

ps ik ben wel in de markt om een 350cc te kopen, vind de 250 te licht en de 450 soms te bruut
denk dat ik daar als semi hobby rijder veel beter mee uit de voeten kom en minder vermoeid op raak
0 x


Gebruikersavatar
Peter Rillaert
european champ mx2
Berichten: 233
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 06:48
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Ronse

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Peter Rillaert Zo 14 Feb 2010, 17:54

ik dacht dat de idee om van 450 naar 350 twee jaar geleden vanuit de states werd gelanceerd. Sindsdien niet veel meer over te horen overigens. Vaststelling is dat de 450 in slechts enkele jaren zo sterk is geworden dat een groot deel van de piloten er zelfs niet alles kan uithalen. Er zijn frappante voorbeelden van MX2 piloten die sneller rondgaan dan de 450's.

Maar : dat wil zeggen dat de 4 japanners zwaar moeten investeren in een nieuwe 350. En dat in een crisismarkt waarin ook zij financieel bloeden. In die zin denk ik dat zij hun gewicht gaan gebruiken om bij FIM de reglementen ongewijzigd op 450 te houden.
In elk geval : ktm is klaar mocht het er toch komen. Vorig jaar waren er nog op het forum die voorspelden dat ktm het héél moeilijk ging krijgen. Daar is dan toch niet veel van te merken. :mrgreen:
0 x


X men
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Zo 14 Feb 2010, 17:59

Heeft zetelcrosser daar eens niet een héél interessant artikel over geschreven??
Als MX1: 350cc word dan word MX3: 450cc en dan word de MX3 de koninginnenklassen want de jappen willen geen 350cc's maken at the moment.
Daarom is dit van tafel geveegd dacht ik... En USA wou dit omdat een 450cc een moordmachine is indoors ... SX en AX met 450cc's ...
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Etienne Dierckx Zo 14 Feb 2010, 18:01

zo geweldig gaat het toch ni met KTM ... maar komt wel goed volgens dit artikel op honest

KTM ontkent berichtgeving overname door Bajaj

De website Indian Economic Times, meldde eerder dat KTM aan Bajaj had gevraagd haar aandeel in het bedrijf van 30% te verhogen naar 90%. De Oostenrijkse fabrikant heeft nu een persbericht laten uitgaan waarin dit met klem word ontkend.

Volgens KTM zal CROSS Industries altijd meer dan 50% van de aandelen in haar bezit houden. Dit betekent dat er geen wisseling in leiderschap van het bedrijf zal plaatsvinden.

KTM meldde in haar persbericht dat ze het moeilijkste financiële jaar uit de geschiedenis van het bedrijf (2008/2009) achter de rug hebben en dat ze weer terug zijn gekomen naar een winstgevende situatie als gevolg van directe en succesvolle herstructurering.

In navolging van de positieve ontwikkeling van het bedrijf heeft KTM Power Sports AG een uitnodiging uitgeschreven aan aandeelhouders om een buitengewone algemene beschouwing bij te wonen op 26 februari 2010. Het belangrijkste punt op de agenda is een resolutie om meer kapitaal aan te trekken via de algemene aandeelhouders met een additionele €30-40 miljoen.

Deze maatregel zal geen verandering van het industriële leiderschap van CROSS Industries in KTM Powersports AG tot gevolg hebben. CROSS Industries zal meer dan 50% aandelen in KTM Powersports AG blijven behouden. Het management van KTM zal dientengevolge haar succesvol gekozen koers blijven volgen, ook in de toekomst.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Ma
Matteo Boxy
mx2 wk rookie
Berichten: 295
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:59
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Matteo Boxy Zo 14 Feb 2010, 18:25

Lijkt mij toch niet veel aan de hand?
Ik kan mij niet voorstellen dat 2008/2009 voor de Japanners zo veel beter was hoor :roll: .
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Etienne Dierckx Zo 14 Feb 2010, 18:30

als er geruchten zijn dat KTM in Indische handen gaat vallen en dat ze op zoek zijn naar 30-40 miljoen euro extra kapitaal ...

nee ... inderdaad, niks aan de hand.


zie ook http://economictimes.indiatimes.com/tv/ ... 553124.cms
Laatst gewijzigd door Etienne Dierckx op Zo 14 Feb 2010, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Dimitri Lamote Zo 14 Feb 2010, 18:49

ik denk wel dat ze een bestseller hebben bij de amateurs met hun 350 als ie zo goed is als de 250 ,dan nog met een link er waren veel tegenstanders van die pds die zullen nu verdwijnen een hele hoop amateurs zouden er liever mee rijden denk ik bij de mx1 vermits er al heel wat klagen en zagen dat er met een mx2 ook meerijden in hun reeks...
0 x


Pe
Peter Wynants2
125cc rookie
Berichten: 125
Lid geworden op: Za 22 Aug 2009, 08:00
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Peter Wynants2 Zo 14 Feb 2010, 19:00

Laat ze van de MX1 klasse maar een 350 maken... en van de MX2 klasse dan een 2takt klasse :D
0 x


Bi
Bini Conserriere
european champ mx2
Berichten: 217
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 14:13
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Bini Conserriere Zo 14 Feb 2010, 19:11

als dat zo verder gaat bestaat er binnen enkele jaren maar een klasse meer ,de openklasse. en ja schitterend gaat het momenteel niet in de motoren ,ze zoeken van alles uit om te kunnen verkopen
0 x


Ni
Nic Vanrobaeys
125cc junior EK
Berichten: 62
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 11:51
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Nic Vanrobaeys Zo 14 Feb 2010, 19:27

Lijkt mij toch een super motootje... ga em toch es testen ;)
0 x


Ro
Ronald Leeftink
mx2 amateur champ
Berichten: 166
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Ronald Leeftink Zo 14 Feb 2010, 20:04

Etienne Dierckx schreef:zo geweldig gaat het toch ni met KTM ... maar komt wel goed volgens dit artikel op honest

KTM ontkent berichtgeving overname door Bajaj

.


Wel rekening houdende met het feit dat deze webmaster als het even kan graag KTM onderuit haalt.
0 x


Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Etienne Dierckx Zo 14 Feb 2010, 21:41

Ronald ... heb even rondgekeken en het heeft ook op een aantal buitenlandse websites gestaaan. Geen mx sites (waarschijnlijk omdat die bijna allemaal gesponserd zijn door KTM :lol: )
Het komt oorspronkelijk van de Indische financial times sites ... dus er zal wel iets van aan zijn zeker ...

Bajaj en KTM werken al een tijdje samen, dat Bajaj (dat een paar keer groter is dan KTM) een meerderheidsaandeel in KTM is niet noodzakelijk slecht ... integendeel zelfs. Het zou KTM sterker maken en meer slagkracht geven.

Maar je gaat volgens mij niet op zoek naar extra kapitaal (we spreken toch wel over zo maar eventjes 1,5 miljard oude Belgische frankskes) als de zaken schitterend gaan ...
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Brian Antonissen Zo 14 Feb 2010, 22:45

Het importeren van nieuw kapitaal, is niet noodzakelijk een slecht teken.
Het is goede manier om investeringen te financieren, zonder het aangaan van een lening.
Men benadrukt hier dat het bestuur wordt behouden, zodat KTM kan verder gaan op haar elan en dat het aantrekken van vers kapitaal alleen intern nodig is, en voor de consument de zaken heel waarschijnlijk hetzelfde zullen blijven.
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Ma
Marcel Dirks
mxdn winner
Berichten: 995
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 17:38
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Motocrossland
Contact:

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Marcel Dirks Zo 14 Feb 2010, 23:11

Nieuw kapitaal is misschien ook wel goed als je wil uitbreiden naar bvb een Amerikaanse markt... Als ik me niet vergis wordt een KTM goedkoper op de Amerikaanse markt als die ginder ook geproduceerd wordt. Is maar een idee van mij...

Maar om terug ontopic te komen; volgens mij is deze 350 een ideale machine voor de meeste (amateur)crossers onder ons.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Werner Castelyns Ma 15 Feb 2010, 00:57

Zoals ik vroeger al schreef is Suzuki en Yamaha ook "ooit " met een 350 op de markt geweest, dat was toen geen succes!

En wat de overname van KTM betreft, de KTM's zijn nu al voor de helft afgebouwd met Shineray onderdelen zoals de Shineray fabriekscrossers voorzien zijn van een KTM blok.
Shineray heeft ooit een bod gedaan op KTM maar de deal ging toen niet door omdat KTM voor een deel van de Oostenrijkse staat is.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Boyd Veraart
50cc rider
Berichten: 29
Lid geworden op: Zo 14 Feb 2010, 16:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Boyd Veraart Ma 15 Feb 2010, 09:45

Peter Wynants2 schreef:Laat ze van de MX1 klasse maar een 350 maken... en van de MX2 klasse dan een 2takt klasse :D


En dan? een grote hobbysport er van maken en alles maar een beetje lala zonder volgorde dat kan toch niet!
0 x


[size=200]boyd-mx.hyves.nl[/size]
PUSH THE LIMIT
Gebruikersavatar
Boyd Veraart
50cc rider
Berichten: 29
Lid geworden op: Zo 14 Feb 2010, 16:04
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Boyd Veraart Ma 15 Feb 2010, 11:03

Goossensbart schreef:Mag je met de 350 bij de 450 starten


Jazeker, cairoli reed in mantova ook met de 350 bij de mx1 en mike alessi rijd het hele seizoen in amerika op de 350.
0 x


[size=200]boyd-mx.hyves.nl[/size]
PUSH THE LIMIT
Sc
Schroyen Pierre
ama lites national champ
Berichten: 472
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2009, 22:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Schroyen Pierre Ma 15 Feb 2010, 15:06

Ik denk zelfs als je terug een echt mx-circuit maakt,zonder al die kunstmatige gebouwde hindernissen,dat het zelfs mogelijk is om terug met meer dan 450cc te rijden is,maar ja ik ben dan ook van de oude generatie
0 x


Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: KTM 350, De ondergang van de motorcross.

Berichtdoor Mark Dejonghe Ma 15 Feb 2010, 15:21

Pierre , je hebt de oude generatie dat was cross , daar moest ge pk s hebben maar nu .... ;)
0 x


Terug naar “mx pro”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden · Registreer