Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
-
Michael BuitendijkMi
- 125cc junior EK
- Berichten: 98
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:46
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: VLM
- Contact:
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
Jongens toch waar zijn ze mee bezig, ben blij dat ik knmv ben gaan rijden. Zijn er toch die vergeten dat ze met kinderen bezig zijn.
ps ik heb dit topic niet geopend....
ps ik heb dit topic niet geopend....
Laatst gewijzigd door Michael Buitendijk op Wo 31 Mar 2010, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
check www.mx-michael.be
- Sven Deutschmann
- mxdn winner
- Berichten: 875
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:25
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
bah bah dit gaat echt nergens over.. wat een zielig gedoe bij de dmx 
0 x
- Topangio Verbert
- 80cc pilot
- Berichten: 37
- Lid geworden op: Za 08 Aug 2009, 19:05
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Contact:
belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
Geachte,
Ik voel mij verplicht U te informeren over de huidige gang van zaken in de wedstrijden verreden in district zuid.
Zoals verplicht voor iedereen die wenst deel te nemen aan district wedstrijden, hebben wij onze aanvraag tot deelname ingediend & een licentie bekomen voor deelname aan de wedstrijden in Nederland " district Zuid ". Wedstrijden die worden verreden in de Nederlandse grensstreek. Een regio en district dat wordt gekenmerkt door zijn mooie regio, prachtige parcours & onverdraagzame kortzichte ouders, zoals wij zelf hebben mogen ondervinden.
Een kort overzicht van wat er tot op heden gebeurde :
1. Samen met 3 collega's en piloten in de 85 cc deden wij onze aanvraag voor de deelname aan de wedstrijden voor het district Zuid.
De Licentie werd ons toegekend, en vol goede moed trokken wij naar de eerste wedstrijd te Eersel ( 21/03 ) Een wedstrijd die werd verreden onder slechte weersomstandigheden & een parcours dat meer weg had van een modderpoel ipv een crossterrein. Ondanks de slechte omstandigheden waren de resultaten goed. ( 1e plaats - 2e plaats & 7e plaats ) Blijkbaar waren voor ( ouders van ) enkele Nederlandse deelnemers de resultaten iets te goed, en voelden zij zich Nu ( na één wedstrijd) reeds bedreigd in hun titel kansen, vermits er prompt een klacht werd ingediend. Er was geen duidelijke reden, doch, de eerste & tweede plaats werd afgenomen & geen punten. De eerste reden volgde enige tijd later: een vergunning & deelname bij een Belgische bond. ( Niet toegestaan volgens het DMX regelement) Toen dit echter onderbouwd werd weerlegd, ging men op zoek naar een volgende gegronde reden. deze werd verzonden via email enige tijd later: niet woonachtig in de grensstreek. Niemand in Nederland is blijkbaar goed in aardrijkskunde, vermits wij allemaal onze adres gegevens hebben doorgezonden, zodat de organisatie onze aanvraagformulieren kon toesturen. Onze adres gegevens werden ingevuld op de aanvraag formulieren en ook hier was geen probleem vermits wij allemaal beschikken over een geldige licentie voor het seizoen 2010.
Ondertussen, en dit gebeurde allemaal in de week tussen 21/03 & 28/03 werden er volgende acties ondernomen door de organisatie van district zuid:
1e plaats in eersel werd geschorst, vermits de piloot niet woonachtig is in de grensstreek. Deelname tot de verdere wedstrijden ( tot 13 april ) zijn nog mogelijk, doch, enkel buiten categorie. Dus Geen punten
2e plaats in eersel werd geschorst, De piloot werd deelname tot verdere wedstrijden ontzegt, vermits de inschrijving niet reglementair is gebeurd. ( aanvraag gebeurde voor deelname met 65 cc en piloot was overgestapt naar 85 cc )
aan plaats 7 werd niet gemeld, en deze werd ook opgenomen in de einduitslag. door het wegvallen van de 1e en 2e plaats was het resultaat nog beter. ( 5e )
Op 28 / 3 trokken wij met z'n allen naar het mooie Alphen om deel te nemen aan de wedstrijd en nogmaals een paar mooie staaltjes van Nederlandse organisatie & protectionisme te mogen vaststellen:
1. De training werd wederom overheerst door de klasse van de Belgische piloten met als resultaat een eerste ( buiten categorie ) & een derde startplaats. Hetgeen wij reeds wisten was dat onze rijder buiten categorie achteraan diende aan te sluiten ( dus als laatste starten )
Voor ons als 2e piloot waren er echter geen problemen ( dachten wij ) wij stonden mooi 5e na de eerste wedstrijd te eersel, en nu als 3e naar de bar voor de eerste start. ( Het kon niet mooier ) In het rennerspark toegekomen was er van al dat moois niets meer te merken. Enkele Nederlandse ouders hadden klacht gaan neerleggen, en prompt werden wij verwezen naar de 29e plaats, en tevens ( buiten categorie ) Resultaat: starten vanop de 2e startrij en hopen op het beste.
Ook hier hebben onze jongens hun hoofd niet laten hangen & laten merken dat er in België wel degelijk talent aanwezig is in de Cross. Ondanks de ingrepen van de organisatie, ingefluisterd door enkele Nederlandse ouders was het resultaat goed om niet te zeggen schitterend : 1e plaats & 9e plaats ( na valpartij waar er geen hulp werd geboden aan de Belgische piloot )
De 2e reeks ging al net hetzelfde eerst was er de poging van de organisatie om ons terug als laatste te laten starten. Door ons verzet konden wij onze startpositie behouden en waren de resultaten goed. ( 1e plaats & 7e plaats) De afloop was echter nog erger. De winnaar werd door een Nederlandse deelnemer in het gezicht gespuwd, en blijkbaar werd er door een van de organisatoren gemeld dat wij vanaf 28/03 niet meer welkom waren voor een deelname aan de wedstrijden van DIstrict zuid.
Eén van de regels om deel te nemen aan de district wedstrijden vermeld dat je geen vergunning mag hebben bij een andere bond. Ben je Belg dan mag je niet deelnemen aan wedstrijden in België. Komt men tot de vaststelling dat je toch deelneemt aan wedstrijden dan is dat een reden om de deelname tot DMX wedstrijden te ontzeggen. Ben je Nederlander, dan zouden in principe dezelfde regels van toepassing zijn. Vermits er een periode aankomt dat er in Nederland geen wedstrijden worden georganiseerd doch wel in België gaat dit zeker voor problemen zorgen. Wij zullen er immers tevens op toezien dat de Nederlandse organisaties op de hoogte worden gebracht van piloten die deelnemen aan Belgische wedstrijden. CORRECT IS CORRECT.
En wij maar denken dat er in Nederland correct zou worden gehandeld. Een licentie heeft daar blijkbaar geen waarde. Indien de juiste mensen maar gaan klagen bij de juiste mensen, dan kan er altijd wel een mouw aan gepast worden, en zijn regels en afspraken niet meer van toepassing. Of hoe het woord HOBBY RIJDER plots een heel andere betekenins krijgt. .
Ik voel mij verplicht U te informeren over de huidige gang van zaken in de wedstrijden verreden in district zuid.
Zoals verplicht voor iedereen die wenst deel te nemen aan district wedstrijden, hebben wij onze aanvraag tot deelname ingediend & een licentie bekomen voor deelname aan de wedstrijden in Nederland " district Zuid ". Wedstrijden die worden verreden in de Nederlandse grensstreek. Een regio en district dat wordt gekenmerkt door zijn mooie regio, prachtige parcours & onverdraagzame kortzichte ouders, zoals wij zelf hebben mogen ondervinden.
Een kort overzicht van wat er tot op heden gebeurde :
1. Samen met 3 collega's en piloten in de 85 cc deden wij onze aanvraag voor de deelname aan de wedstrijden voor het district Zuid.
De Licentie werd ons toegekend, en vol goede moed trokken wij naar de eerste wedstrijd te Eersel ( 21/03 ) Een wedstrijd die werd verreden onder slechte weersomstandigheden & een parcours dat meer weg had van een modderpoel ipv een crossterrein. Ondanks de slechte omstandigheden waren de resultaten goed. ( 1e plaats - 2e plaats & 7e plaats ) Blijkbaar waren voor ( ouders van ) enkele Nederlandse deelnemers de resultaten iets te goed, en voelden zij zich Nu ( na één wedstrijd) reeds bedreigd in hun titel kansen, vermits er prompt een klacht werd ingediend. Er was geen duidelijke reden, doch, de eerste & tweede plaats werd afgenomen & geen punten. De eerste reden volgde enige tijd later: een vergunning & deelname bij een Belgische bond. ( Niet toegestaan volgens het DMX regelement) Toen dit echter onderbouwd werd weerlegd, ging men op zoek naar een volgende gegronde reden. deze werd verzonden via email enige tijd later: niet woonachtig in de grensstreek. Niemand in Nederland is blijkbaar goed in aardrijkskunde, vermits wij allemaal onze adres gegevens hebben doorgezonden, zodat de organisatie onze aanvraagformulieren kon toesturen. Onze adres gegevens werden ingevuld op de aanvraag formulieren en ook hier was geen probleem vermits wij allemaal beschikken over een geldige licentie voor het seizoen 2010.
Ondertussen, en dit gebeurde allemaal in de week tussen 21/03 & 28/03 werden er volgende acties ondernomen door de organisatie van district zuid:
1e plaats in eersel werd geschorst, vermits de piloot niet woonachtig is in de grensstreek. Deelname tot de verdere wedstrijden ( tot 13 april ) zijn nog mogelijk, doch, enkel buiten categorie. Dus Geen punten
2e plaats in eersel werd geschorst, De piloot werd deelname tot verdere wedstrijden ontzegt, vermits de inschrijving niet reglementair is gebeurd. ( aanvraag gebeurde voor deelname met 65 cc en piloot was overgestapt naar 85 cc )
aan plaats 7 werd niet gemeld, en deze werd ook opgenomen in de einduitslag. door het wegvallen van de 1e en 2e plaats was het resultaat nog beter. ( 5e )
Op 28 / 3 trokken wij met z'n allen naar het mooie Alphen om deel te nemen aan de wedstrijd en nogmaals een paar mooie staaltjes van Nederlandse organisatie & protectionisme te mogen vaststellen:
1. De training werd wederom overheerst door de klasse van de Belgische piloten met als resultaat een eerste ( buiten categorie ) & een derde startplaats. Hetgeen wij reeds wisten was dat onze rijder buiten categorie achteraan diende aan te sluiten ( dus als laatste starten )
Voor ons als 2e piloot waren er echter geen problemen ( dachten wij ) wij stonden mooi 5e na de eerste wedstrijd te eersel, en nu als 3e naar de bar voor de eerste start. ( Het kon niet mooier ) In het rennerspark toegekomen was er van al dat moois niets meer te merken. Enkele Nederlandse ouders hadden klacht gaan neerleggen, en prompt werden wij verwezen naar de 29e plaats, en tevens ( buiten categorie ) Resultaat: starten vanop de 2e startrij en hopen op het beste.
Ook hier hebben onze jongens hun hoofd niet laten hangen & laten merken dat er in België wel degelijk talent aanwezig is in de Cross. Ondanks de ingrepen van de organisatie, ingefluisterd door enkele Nederlandse ouders was het resultaat goed om niet te zeggen schitterend : 1e plaats & 9e plaats ( na valpartij waar er geen hulp werd geboden aan de Belgische piloot )
De 2e reeks ging al net hetzelfde eerst was er de poging van de organisatie om ons terug als laatste te laten starten. Door ons verzet konden wij onze startpositie behouden en waren de resultaten goed. ( 1e plaats & 7e plaats) De afloop was echter nog erger. De winnaar werd door een Nederlandse deelnemer in het gezicht gespuwd, en blijkbaar werd er door een van de organisatoren gemeld dat wij vanaf 28/03 niet meer welkom waren voor een deelname aan de wedstrijden van DIstrict zuid.
Eén van de regels om deel te nemen aan de district wedstrijden vermeld dat je geen vergunning mag hebben bij een andere bond. Ben je Belg dan mag je niet deelnemen aan wedstrijden in België. Komt men tot de vaststelling dat je toch deelneemt aan wedstrijden dan is dat een reden om de deelname tot DMX wedstrijden te ontzeggen. Ben je Nederlander, dan zouden in principe dezelfde regels van toepassing zijn. Vermits er een periode aankomt dat er in Nederland geen wedstrijden worden georganiseerd doch wel in België gaat dit zeker voor problemen zorgen. Wij zullen er immers tevens op toezien dat de Nederlandse organisaties op de hoogte worden gebracht van piloten die deelnemen aan Belgische wedstrijden. CORRECT IS CORRECT.
En wij maar denken dat er in Nederland correct zou worden gehandeld. Een licentie heeft daar blijkbaar geen waarde. Indien de juiste mensen maar gaan klagen bij de juiste mensen, dan kan er altijd wel een mouw aan gepast worden, en zijn regels en afspraken niet meer van toepassing. Of hoe het woord HOBBY RIJDER plots een heel andere betekenins krijgt. .
0 x
-
Nikolas DejonckheereNi
- mx2 amateur champ
- Berichten: 154
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 10:45
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: FFM (fr)
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
Is overal hetzelfde liedje hoor, in Frankrijk, regionaal kampioenschap Champagne-Ardenne mogen de Belgen ook geen vergunning meer nemen.
Trouwens in Genk ging BMB ook zelfde weg op bij de quads, maar gezond verstand heeft daar nog de bovenhand gehaald.
Trouwens in Genk ging BMB ook zelfde weg op bij de quads, maar gezond verstand heeft daar nog de bovenhand gehaald.
0 x
W-tec race ready quads : www.planetquadracing.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
Partyspace professionele pitstenten al of niet met bedrukking : www.partyspace.be
-
Eddie BootEd
- ama sx 250 champ
- Berichten: 733
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
http://dmxzuid.come2me.nl/596954/district-regels
ze hadden je dit eerst toe moeten sturen . je kan mee doen met een districtslicentie welke je zowiezo nodig hebt in nederland alleen al als je wil trainen . je hebt geen speciale licentie nodig voor deze wedstrijden . moet eerlijkheids halve zeggen dat het in belgie bij veel bonden en verenigingen (gelukkig niet allemaal) al jaren niet anders is tegenover de nederlanders . is wel al jaren een probleem in district zuid omdat er veel mooie banen zijn en ook veel nederlanders uit andere distrikten er willen meedoen . mijn advies , als uw kinderen goed kunnen crossen ga bij de knmv jeugd rijden , of pak alleen de clubwedstrijden mee . ook wij als nederlander mogen niet meedoen .
ze hadden je dit eerst toe moeten sturen . je kan mee doen met een districtslicentie welke je zowiezo nodig hebt in nederland alleen al als je wil trainen . je hebt geen speciale licentie nodig voor deze wedstrijden . moet eerlijkheids halve zeggen dat het in belgie bij veel bonden en verenigingen (gelukkig niet allemaal) al jaren niet anders is tegenover de nederlanders . is wel al jaren een probleem in district zuid omdat er veel mooie banen zijn en ook veel nederlanders uit andere distrikten er willen meedoen . mijn advies , als uw kinderen goed kunnen crossen ga bij de knmv jeugd rijden , of pak alleen de clubwedstrijden mee . ook wij als nederlander mogen niet meedoen .
0 x
supporting mark boot
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
In de "nieuws rubriek van DMX zuid lezen we het volgende verhaal:
Opglet DMX-ZUID rijders : Het inschrijfgeld is voor DMX-ZUID 17,00 EUROOp 5 April (Helmond) word iedereen verzocht om via de ROCCADEWEG te rijden.
Op Zondag 29 Augustus is er een DMX wedstrijd in BERGHEM (new seven hills)
DMX-rijders: dmx is motorsport in de breedte dus hobby ,dit is regionaal opgezet en de opzet is,gezellig onze sport beoefenen, nu zijn er met de organiserende clubs afspraken gemaakt over leden van buiten de regio om die toch ook mee te laten rijden,ook kan een organiserende club een lid wat een startbewijs heeft mee laten doen (als ze zelf geen wedstrijd hebben, en er plaats is ) wel buiten de punten en achteraan aan sluiten,nu zijn er bij de eerste wedstrijd rijders vanuit Belgie gekomen die niet rijden vanuit onze doelstelling (hobby) deze rijders kwalificeren wij ook als startbewijshouder en vallen buiten de prijzen ,alle andere startbewijshouders van welke bond dan ook zijn uitgesloten van deelname.
Opglet DMX-ZUID rijders : Het inschrijfgeld is voor DMX-ZUID 17,00 EUROOp 5 April (Helmond) word iedereen verzocht om via de ROCCADEWEG te rijden.
Op Zondag 29 Augustus is er een DMX wedstrijd in BERGHEM (new seven hills)
DMX-rijders: dmx is motorsport in de breedte dus hobby ,dit is regionaal opgezet en de opzet is,gezellig onze sport beoefenen, nu zijn er met de organiserende clubs afspraken gemaakt over leden van buiten de regio om die toch ook mee te laten rijden,ook kan een organiserende club een lid wat een startbewijs heeft mee laten doen (als ze zelf geen wedstrijd hebben, en er plaats is ) wel buiten de punten en achteraan aan sluiten,nu zijn er bij de eerste wedstrijd rijders vanuit Belgie gekomen die niet rijden vanuit onze doelstelling (hobby) deze rijders kwalificeren wij ook als startbewijshouder en vallen buiten de prijzen ,alle andere startbewijshouders van welke bond dan ook zijn uitgesloten van deelname.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Topangio Verbert
- 80cc pilot
- Berichten: 37
- Lid geworden op: Za 08 Aug 2009, 19:05
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Contact:
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
dat wij buiten klassement moeten rijden dat is nog niet zo erg .
maar je hoort in elke reeks die vereden word dat er belgen tussenzitten .
maar ze laten ons eerst alles maken ,stickersets , nr borden , truitjes want alles was ok .
kijk maar op de site bij de piloten daar staan wij mooi tussen met naam ,woonplaats en transpondernr .
nu omdat er na één westrijd een belg aan de leiding komt bij de 85cc klw is er paniek .
alle belgen uit de 85cc worden geweigerd .
laatste uitvlucht was dat er teveel piloten waren dit seizoen .
2in 85cc klw en één in de 85cc grw .
maken die het verschil dan ???
er waren zondag 4 reeksen mx2 ,volgens mij zijn dan daar iets te veel piloten .
vorige week waren er 480 inschrijvingen in eersel nu in alphen 500
volgens mij weet je toch ook hoeveel tijd je nodig hebt voor een reeks als je dit organiseert .
doe dan in elke reeks een max aantal piloten en dan is het voor iedereen hetzelfde vol is vol .
maar je hoort in elke reeks die vereden word dat er belgen tussenzitten .
maar ze laten ons eerst alles maken ,stickersets , nr borden , truitjes want alles was ok .
kijk maar op de site bij de piloten daar staan wij mooi tussen met naam ,woonplaats en transpondernr .
nu omdat er na één westrijd een belg aan de leiding komt bij de 85cc klw is er paniek .
alle belgen uit de 85cc worden geweigerd .
laatste uitvlucht was dat er teveel piloten waren dit seizoen .
2in 85cc klw en één in de 85cc grw .
maken die het verschil dan ???
er waren zondag 4 reeksen mx2 ,volgens mij zijn dan daar iets te veel piloten .
vorige week waren er 480 inschrijvingen in eersel nu in alphen 500
volgens mij weet je toch ook hoeveel tijd je nodig hebt voor een reeks als je dit organiseert .
doe dan in elke reeks een max aantal piloten en dan is het voor iedereen hetzelfde vol is vol .
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
Het moraal achter dit verhaal:
Er mogen rijders van buiten het district meerijden (om de kas te spekken)
Wanneer er buitenlanders te veel gas geven moeten die worden geweerd want dat zou in de toekomst de deelname van "plaatselijke" rijders wel eens kunnen schaden... (slecht voor de kas dus).
Buiten klassement mag wel... (hopelijk blijven ze dan komen, betalen ze een vergunning en met de andere rijders heb je geen last...)
Er mogen rijders van buiten het district meerijden (om de kas te spekken)
Wanneer er buitenlanders te veel gas geven moeten die worden geweerd want dat zou in de toekomst de deelname van "plaatselijke" rijders wel eens kunnen schaden... (slecht voor de kas dus).
Buiten klassement mag wel... (hopelijk blijven ze dan komen, betalen ze een vergunning en met de andere rijders heb je geen last...)
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Dirk Van Meerhaeghe
- ama lites national champ
- Berichten: 521
- Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 18:59
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
- Locatie: vichte
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
in belgie het zelfde doen met de nederlanders
zoals de nederlanders met de belden doen.
zoals de nederlanders met de belden doen.
0 x
dimensuzuki - rockstar energy drink -
nieuwelingen b. #40
vmcf
nieuwelingen b. #40
vmcf
- Harrie Meuwissen
- european champ mx2
- Berichten: 200
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 21:05
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
Laatst gewijzigd door Harrie Meuwissen op Di 30 Mar 2010, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
Eddie BootEd
- ama sx 250 champ
- Berichten: 733
- Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
voor het geld zal men het in nederland niet doen . betaal bij de dmx volgens mij alleen maar inschrijfgeld . daarintegen is er in belgie volgens mij geen bond die niet minimaal 10 euro intree per persoon vraagd .als je bij de dmx of clubwedstrijd het circuit niks vindt betaal je niks en ga je naar huis . als je in belgie wil zien of het circuit goed is ben je al 10 euro kwijt , laat staan als je zaterdags komt met de fam . en zondags toch maar niet rijd omdat je het te nat of slecht vindt . . elk land heeft zo zijn voor en tegen .
0 x
supporting mark boot
-
Lars NelenLa
- mx2 amateur champ
- Berichten: 170
- Lid geworden op: Vr 18 Sep 2009, 14:48
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
Scheer niet alle Nederlanders over een kam nu. Mij maakt het persoonlijk niets uit of er nu een Belg of Nederlander bij de DMX zou winnen.
Ik ben het er zeker mee eens dat het niet netjes is dat er met twee maten wordt gemeten. Er zitten er genoeg tussen die gewoon een startbewijs hebben en toch DMX rijden.
En dat terwijl het allemaal heel duidelijk is: woonachtig in regio Zuid en geen startbewijs bij welke bond dan ook. Moeten ze zich daar wel aan houden en niet iets toezeggen om er vervolgens op terug te komen.
Zeer spijtig voor die jonge mannen die graag willen crossen!
Ik ben het er zeker mee eens dat het niet netjes is dat er met twee maten wordt gemeten. Er zitten er genoeg tussen die gewoon een startbewijs hebben en toch DMX rijden.
En dat terwijl het allemaal heel duidelijk is: woonachtig in regio Zuid en geen startbewijs bij welke bond dan ook. Moeten ze zich daar wel aan houden en niet iets toezeggen om er vervolgens op terug te komen.
Zeer spijtig voor die jonge mannen die graag willen crossen!
0 x
-
Frank JanssenFr
- the legend!
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:49
- Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
- Ik ben aangesloten bij..: MC LILLE
- Locatie: ARENDONK
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
tis daarom dat veel nederlanders hun vergunning in belgie nemen
0 x
speaker Frankske
- Brian Antonissen
- wk mister 875cc
- Berichten: 2020
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
- Ik ben een..: geen van bovenstaande
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
@Dirk : Dat gaat echt veel oplossen. 
0 x
"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
- Dirk Van Meerhaeghe
- ama lites national champ
- Berichten: 521
- Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 18:59
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
- Locatie: vichte
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
brian of dat het echt gaat oplossen tja
mss niet mss wel ik weet het ook niet.
maar ja zoals ik zeg iedereen is gelijk voor
de wet maar de wet is niet gelijk voor iedereen
als je mij begrijpt hé.
mss niet mss wel ik weet het ook niet.
maar ja zoals ik zeg iedereen is gelijk voor
de wet maar de wet is niet gelijk voor iedereen
als je mij begrijpt hé.
0 x
dimensuzuki - rockstar energy drink -
nieuwelingen b. #40
vmcf
nieuwelingen b. #40
vmcf
-
Bart De LooseBa
- 50cc rider
- Berichten: 19
- Lid geworden op: Di 30 Mar 2010, 19:59
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
dit is de laatste reactie die we hebben gekregen van de aangaande de deelname:
Ik heb vandaag contact gehad met de contactpersoon van district zuid.
Het is zo dat als er een districtwedstrijd is dat er alleen rijders mee mogen doen die in dat district wonen.
Alleen met goed keuring van de vereniging mag of mogen ook mensen buiten het district mee doen.
Dwz dat we de goedkeuring voor deelname steeds in handen moeten leggen van de vereniging. Waar zijn we mee bezig. Als je op deze manier te werk gaat, dan is het steeds mogelijk dat je telefonisch een bevestiging krijgt, en eens je daar bent stuurt men je wandelen met het argument. Te veel deelnemers.
Ik heb vandaag contact gehad met de contactpersoon van district zuid.
Het is zo dat als er een districtwedstrijd is dat er alleen rijders mee mogen doen die in dat district wonen.
Alleen met goed keuring van de vereniging mag of mogen ook mensen buiten het district mee doen.
Dwz dat we de goedkeuring voor deelname steeds in handen moeten leggen van de vereniging. Waar zijn we mee bezig. Als je op deze manier te werk gaat, dan is het steeds mogelijk dat je telefonisch een bevestiging krijgt, en eens je daar bent stuurt men je wandelen met het argument. Te veel deelnemers.
0 x
-
Bart De LooseBa
- 50cc rider
- Berichten: 19
- Lid geworden op: Di 30 Mar 2010, 19:59
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
dit is een typisch voorbeeld van echte "hobby" rijders. Je ziet dat er zijn die beter presteren dan uw eigen kind, wordt een beetje kortzichtig. Vergeet tevens dat er meer dan één wedstrijd is die moet worden gereden, en gaat dan klagen bij de organisatie.
Resultaat : één boel ellende, een organisatie die niets durft te beslissen, en waarschijnlijk een hoop Belgische deelnemers die binnenkort geen DMX meer mogen rijden. vermits en verkeerde beslissing die nu wordt genomen gevolgen zal hebben voor iedere rijder die niet woonachtig is in het district.
EN DIT ALLEMAAL VOOR EEN IDIOOT DIE WIL DAT ZIJN KIND KAMPIOEN WORDT
Resultaat : één boel ellende, een organisatie die niets durft te beslissen, en waarschijnlijk een hoop Belgische deelnemers die binnenkort geen DMX meer mogen rijden. vermits en verkeerde beslissing die nu wordt genomen gevolgen zal hebben voor iedere rijder die niet woonachtig is in het district.
EN DIT ALLEMAAL VOOR EEN IDIOOT DIE WIL DAT ZIJN KIND KAMPIOEN WORDT
0 x
-
Tom Van De VenneTo
- 125cc junior EK
- Berichten: 87
- Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 15:39
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
k vind dit echt belachelijk.
Ik heb zelf na mijn actieve carrière diverse district seizoenen gereden heerlijk. En aangezien ik geen licentie meer had heb ik alle wedstrijden bij de startbewijshouders gereden om het eerlijk te houden tegenover de (echte) hobbyrijders.
Maar er waren er voldoende die dat niet deden en dus alle prijzen weg reden.
Dat er onderscheid wordt gemaakt tussen vergunninghouder (elders) en hobbyrijders vind ik wel oke. Maar dat ouders (want de jeugd zelf heeft daar denk ik geen mening over) zich er zo druk over maken kan ik niet bevatten.
Ben blij dat de wedstrijden zo leven in de regio beter dan dat ze leeg lopen en dat de organisatie er mee stopt.
Wordt wakker dit bevorderd de sport niet om zo mensen weg te jagen. Dat ze zoals al aangegeven ze buiten de punten moeten rijden of dat ze achteraan moeten aansluiten is wel te begrijpen.
Ik heb zelf na mijn actieve carrière diverse district seizoenen gereden heerlijk. En aangezien ik geen licentie meer had heb ik alle wedstrijden bij de startbewijshouders gereden om het eerlijk te houden tegenover de (echte) hobbyrijders.
Maar er waren er voldoende die dat niet deden en dus alle prijzen weg reden.
Dat er onderscheid wordt gemaakt tussen vergunninghouder (elders) en hobbyrijders vind ik wel oke. Maar dat ouders (want de jeugd zelf heeft daar denk ik geen mening over) zich er zo druk over maken kan ik niet bevatten.
Ben blij dat de wedstrijden zo leven in de regio beter dan dat ze leeg lopen en dat de organisatie er mee stopt.
Wordt wakker dit bevorderd de sport niet om zo mensen weg te jagen. Dat ze zoals al aangegeven ze buiten de punten moeten rijden of dat ze achteraan moeten aansluiten is wel te begrijpen.
0 x
-
Vanoosterhout BartVa
- 80cc pilot
- Berichten: 44
- Lid geworden op: Ma 17 Aug 2009, 15:00
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
ik ben beginnen competitie rijden by de dmx wedstrijden in 2000 en heb dit gedaan tot 2005, in die jaren kon ik alleen maar vaststellen dat het deelnemersveld ieder jaar toenam. in 2000 was het echt hobbyryders en was het leuk om er mee te ryden maar in de loop van de jaren was het er echt gevaarlijk met al die snelle manne die ze toelieten in de hobbyreeksen en ook het aantal deelnemers per reeks vond ik niet meer veilig daarom dat ik er dan ook mee gestopt ben. ik meende zelfs dat in 2006 of 2007 al was dat er geen belgen meer toegelaten werden omdat het anders te druk werd in de reeksen
0 x
el barto 55
-
Bart De LooseBa
- 50cc rider
- Berichten: 19
- Lid geworden op: Di 30 Mar 2010, 19:59
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Re: belgen niet meer welkom op DMX in Nederland
Er is een gunstige oplossing uit de bus gekomen. Spijtig dat er eerst zo'n heisa dient gemaakt te worden alvorens met tot een oplossing kan komen.
Er werd ons bevestigd dat wij dit jaar konden deelnemen, doch, buiten competitie. Voor ons is dit aanvaardbaar. Dus einde discussie.
Er werd ons bevestigd dat wij dit jaar konden deelnemen, doch, buiten competitie. Voor ons is dit aanvaardbaar. Dus einde discussie.
0 x
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast