uit een blad van groen

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: uit een blad van groen

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Vr 26 Mar 2010, 11:01

Minister Philippe Muyters:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms wat zenuwachtig word. Ik
ben het niet met u eens. Er is volop beweging in dit dossier. Ik ben er vanaf het begin aan
begonnen. Maar degenen die hier denken dat het eenvoudig is, vraag ik om mij een terrein
aan te duiden, waar het ook gelegen is. Want elke keer als er een voorstel is, zijn er meer
tegenstanders dan voorstanders. Wie hier zit, is misschien fan van motorsport. Dat is echter
niet de algemene houding van de Vlaamse bevolking. Als er een draagvlak was, zoals hier
altijd de indruk wordt gewekt, waren de provincies de vorige keer wel gekomen met
terreinen.


Ik ben het ermee eens dat dezelfde partijen die hier pleiten voor de terreinen, op provinciaal
en gemeentelijk vlak zowel steun geven als tegenstand bieden. Laat ons alstublieft de
hypocrisie inzake de motorcrossterreinen stoppen. Ik zal zoeken naar terreinen, ik ben ermee
bezig, ik zal u direct een stand van zaken geven in zoverre die de motorcross ten goed komt.
Dat wil zeggen dat ik u geen details geef, want anders staat morgen iedereen op straat in die
buurten en dat is niet de bedoeling. Ik zal eerst zorgen voor een politiek draagvlak, want
vorige keer is het mislukt. Tussen haakjes: we hebben nog meer wereldtitels voor biljart en
wielrennen, maar we hebben er inderdaad ook voor motorcross. (Gelach)


Stop met in deze commissie te zeggen dat er een groot draagvlak is, dat we het overal
kunnen, want dat is niet waar!
Degene die terreinen heeft, mag ze aan mij doorgeven.
Ondertussen weet ik het wel een beetje. Ik heb alle provinciebesturen gezien. We hebben een
bilateraal gesprek gehad met elk van de provinciebesturen: met Antwerpen op 5 februari, met
West-Vlaanderen op 9 februari, met Limburg, met Oost-Vlaanderen en met Vlaams-Brabant
op 22 februari. We hebben de besprekingen gehad met mensen van het kabinet Sport, het kabinet Ruimtelijke Ordening en het kabinet Leefmilieu en met de drie betrokken
administraties. En we hebben de bilaterale gesprekken gehad.

Als we willen dat er vooruitgang komt in dit dossier, dan kan ik u nu niet zeggen wat het
resultaat is per plaats. Als ik dat zou doen, dan is er morgen protest. Laat me nu doen wat we
de vorige keer hebben afgesproken. We hebben in kaart gebracht wat er vanuit de provincies
wordt aangeleverd. Dat is trouwens totaal verschillend, er zijn provincies die amper
meewerken en waar dat grote draagvlak duidelijk niet aanwezig is, en er zijn provincies die
wel goed meewerken en alternatieven naar voren schuiven. We hebben alles nu in kaart
gebracht. Dat betekent dat we principebeslissingen moeten nemen, ook op het niveau van de
Vlaamse Regering. Ik leg dit dossier voor en het is nu in bespreking op het niveau van de
Vlaamse Regering. Zoals afgesproken heb ik het op 3 maart doorgegeven. Laat me nu verder
werken binnen de Vlaamse Regering. Als we binnen de Vlaamse Regering een
principeakkoord hebben, kan ik opnieuw bilateraal contact opnemen met de provincies en kan
ik de provincies die moeilijk meewerken, dwingen om wel mee te werken om dan tot een
politiek draagvlak te komen.

Ik reken op iedereen die hier elke keer weer pleidooien houdt voor de motorcrossterreinen,
om in de eigen partij, overal te velde mee achter de voorstellen voor die motorcrossterreinen
te staan.

Bron: http://jsp.vlaamsparlement.be/docs/hand ... rlopig.pdf


Het blijft precies een beetje in men keel steken...
Een maatschappelijk draagvlak is een subjectieve meetvorm.
Als je vanuit de motorsport uitkijkt zijn die 400.000 mensen die in 1998 Everts en Tortelli op BRT volgde een groot draagvlak... Als ik kijk dat de locale voetbal club KSK Beveren (de gemeente betaalt hier spelers enz.) en dit voor een club met een aanhang van 2000-4000 mensen op een aantal van zo'n 46.000 Bevenaars WAAR IS HET MAATSCHAPPELIJK DRAAGVLAK daar?
En het blijkt ook een synoniem te zijn voor POLITIEKE ONWIL!
0 x


Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Resolutie van Groen! mbt tot motorcrosscircuits

Berichtdoor Kevin Moonen Za 03 Apr 2010, 08:28

Op onderstaande link kan U een resolutie van Groen! lezen mbt de motorcrossterreinen. Evenzo heb ik er alvast een repliek op geformuleerd.

http://www.reddemotorcross.be/09/conten ... -van-groen
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: uit een blad van groen

Berichtdoor Guy Dick Za 03 Apr 2010, 13:44

Wat mij het meest bij blijft na het lezen van dit alles:
-Het Vlaams Parlement heeft een studie besteld bij het WES om uit te zoeken hoe de Belgen presteren in de Motorcross.
Dat wil zeggen dat er 2 mogelijke scenario's zijn: of je onderhandelt met aliens die het te druk hebben met hun cumuls
Of het is alleen een dekmantel om de vriendjes van de studieburo's een paar belastingcenten toe te stoppen en mss eens mee te likken aan de strooppot...

Ik begin te geloven dat de gereglementeerde oefenomlopen in dezelfde dossierkast zitten als de Lange Wapper, waarbij het eerste voor de leerkontrakters is en de brug voor de gevorderden..
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Etienne Dierckx
the legend!
Berichten: 3153
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:48
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: uit een blad van groen

Berichtdoor Etienne Dierckx Za 03 Apr 2010, 13:50

dat is inderdaad hilarisch en tegelijkertijd heel droevig ...
want als zulke dingen in dit dossier gebeurt ... gebeurt het ook bij een hoop andere zaken die de politici doen ...

en lekker allemaal met onze centjes ...
0 x


het glas is niet halfvol of halfleeg .... het glas is gewoon kapot ....
Ke
Kevin Moonen
ama lites national champ
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 24 Sep 2009, 13:33
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: uit een blad van groen

Berichtdoor Kevin Moonen Za 03 Apr 2010, 16:39

Guy Dick schreef:Wat mij het meest bij blijft na het lezen van dit alles:
-Het Vlaams Parlement heeft een studie besteld bij het WES om uit te zoeken hoe de Belgen presteren in de Motorcross.
Dat wil zeggen dat er 2 mogelijke scenario's zijn: of je onderhandelt met aliens die het te druk hebben met hun cumuls
Of het is alleen een dekmantel om de vriendjes van de studieburo's een paar belastingcenten toe te stoppen en mss eens mee te likken aan de strooppot...

Ik begin te geloven dat de gereglementeerde oefenomlopen in dezelfde dossierkast zitten als de Lange Wapper, waarbij het eerste voor de leerkontrakters is en de brug voor de gevorderden..


De WES-studie werd in 2000 uitgevoerd en leerde ons dat er net geen 10.000 clubpiloten waren in Vlaanderen te verdelen over net geen 250 clubs. De zinsbouw van Groen! is hier eerder ongelukkig gekozen. Het is niet zo dat de WES-studie gevoerd werd om het succes te onderzoeken, het werd er wel in vermeld maar daar stopt het ook bij. Zo erg is het nog net niet dat men daar ook al studies voor nodig heeft. ;)

De WES-studie is dé argumentatie bij uitstek om de behoefte te kunnen concluderen. Ik ben dus best wel blij dat ze ooit uitgevoerd is eerlijk gezegd. 8-)

Wat je zegt over de lange wapper is dan weer te beamen. We moeten opletten om niet in zo een scenario te verzeilen... het scenario van de 'non-oplossing', van het kopen van tijd is dat. Ze noemen de huidige Vlaamse regering dan ook niet voor niets de regering van 'onbehandelde zaken'. ;)

Wat ik uit de argumentatie van groen! leer is dat een resolutie zoals de hunne totaal geen zoden aan de dijk brengt en dat ze vooral interesse hebben in het laten verdwijnen van wat er nog rest in Antwerpen! Net waar we dus mee moeten opletten!

Desalniettemin vind ik het goed dat ook op deze manier het dossier onder de aandacht blijft en dat Groen! ervaart dat ze niet zonder tegenwerking hun zegje kunnen blijven doen.
0 x


Gebruikersavatar
Matthias Van Eeckhoven
ama mister 875cc
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009, 00:52
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Contact:

Re: uit een blad van groen

Berichtdoor Matthias Van Eeckhoven Za 03 Apr 2010, 17:00

Eum wil niet pessimistisch zijn maar die WES-Studie toont aan dat er 10 000 aangesloten piloten zijn bij een club. Dus geregistreerde piloten. Dan hebben we het nog niet eens over mensen die het op een andere manier beleven als rijden. Voorbeelden als supporters, mecaniciens, ouders, nonkels & tantes, vrienden ... kortweg de entourage rond die 10 000 geregistreerde motorcrossers.

Dat maakt toch een mooi aantal mensen en dan nog word er verteld dat er geen draagvlak is?!
Redelijk hypocriet en subjectief. Ook de manier van handelen van Muyters.
Als je verklaard dat het wielrennen en biljarten meer titels heeft als motorcross dan betuigd dit van zeer weinig dossier kennis.

Of je moet Veldrijden, Piste wielrennen, Baanwielrennen,... Allemaal samentellen ...


500cc-MX3: 24 Titels
250cc-MX1: 18 Titels
125cc-MX2: 9 Titels

2005 Daniël Willemsen / Sven Verbrugge
2006 Daniël Willemsen / Sven Verbrugge
2009 Joris Hendrickx / Kaspars Liepins

Drie mede kampioenen in Sidecar...
Dat maakt: 54 Wereldkampioenen en 14 MXDN Overwinningen

Het Wielrennen strand op 25 Wereldtitels ...
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: uit een blad van groen

Berichtdoor Werner Castelyns Zo 04 Apr 2010, 00:24

En dan spreken we nog niet van de Europese titels die er al waren voor de echte wereldkampioenschappen!
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Bertels Benny
125cc rookie
Berichten: 132
Lid geworden op: Di 21 Jul 2009, 23:19
Ik ben een..: motocross fotograaf, ik cross zelf niet
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: duffel
Contact:

Re: uit een blad van groen

Berichtdoor Bertels Benny Zo 25 Mar 2012, 10:36

Barry Vanwijk schreef:Mooi forum kerels hier.

Ik, de berijder ;), zal zich ook maar ff melden dan.
Erg goed om te lezen dat jullie zo fanatiek er op in gaan en antwoorden van hem eisen.
Ga zo door!
Hij zal nu weten dat er genoeg mensen zijn waarvan hij de sport kapot maakt.
Wel erg vind ik zijn standaard politie tegenreactie die geen enkele inhoud heeft.

Verder ben ik het, net zoals Niels, er niet mee eens dat ik op zijn folder van Groen sta.
wij hebben 'symbolisch' 50,- ge-eist en rectificatie in de eerste volgende uitgave.
Deze uitgave zal door Niels en mij eerst goedgekeurd moeten worden wat betreft dit item.

Voorals nog in ons eerste brief hebben wij niet met juridische termen gesmeten maar wel het volgende vermeld:
"quote"

.....Daarom wens ik ook in een volgende uitgave van uw folder, een rectificatie, waarbij de naam van de fotograaf word genoemd, en er bij word vermeld dat wij, auteur en berijder, op geen enkele manier meewerken aan uw bedoelingen.

Mocht u niet volledig of niet op tijd zijn met de betaling van voornoemde schadevergoeding, dan zie ik mij genoodzaakt mij te wenden tot de rechtsbijstand, welke een advocaat in zal schakelen.....
.

De hele brief ga ik hier niet neer plakken ;).
Bij geen gehoor dan zullen we verdere stappen ondernemen.
We houden jullie op de hoogte!


ik vraag me af of je die vergoeding gekregen hebt na al die jaren??
een blad van groen is er niet meer geweest hier (dus ook geen rechtzetting)
0 x


Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

Aanmelden · Registreer