Heeft iemand ervaringen met de Thor en UFO chest protectors?

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Ju
Julio Noordhuis
125cc rookie
Berichten: 109
Lid geworden op: Do 17 Dec 2009, 19:26
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Heeft iemand ervaringen met de Thor en UFO chest protectors?

Berichtdoor Julio Noordhuis Zo 20 Jun 2010, 00:45

Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met de Thor Sentinel en de UFO Reactor 2?.Paar belangerijke punten waar ik naar kijk zijn:

- Prijs
- Comfort
- Leatt Brace geschikt
- Welke bied meer protectie
- Welke zou men aanraden
0 x


Gebruikersavatar
Michiel Borghs
125cc rookie
Berichten: 126
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:40
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: Heeft iemand ervaringen met de Thor en UFO chest protectors?

Berichtdoor Michiel Borghs Zo 20 Jun 2010, 10:14

Ik heb Thor Sentinel en rijd er toch al effe mee.
Comfort: Zit echt goed, ook omdat het zo licht is.
Nadeel: Het is een licht harnas, dus nie echt stevig. Na een paar keer vallen had ik al scheuren. Reactor daarentegen is een pak steviger.
Prijs: Vrij duur voor weinig bescherming. Ik dacht iets van een 75-100€
Leatt Brace: Ik steek men leatt er altijd in, wat eigelijk niet de bedoeling is. Ge hebt dan wel een goei geheel, dat goed zit, maar u leatt zit eigelijk rechtstreeks op uw rug.

Conclusie: Thor is niet de stevigste en niet ideaal voor leatt brace en qua prijs valt het ook nie echt mee :p
Ik zou voor de Reactor 2 gaan.
0 x


This burn is on tour !
Ju
Jules Adam
mx2 amateur champ
Berichten: 193
Lid geworden op: Do 16 Jul 2009, 17:38
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Heeft iemand ervaringen met de Thor en UFO chest protectors?

Berichtdoor Jules Adam Zo 20 Jun 2010, 10:19

Ik heb sins kort ook een UFO reactor 2 :)
Ik had ook een sentinel aangehad maar ik vond de reactor 2
toch beter zitten en goed met de Leatt brace.


Greets
0 x


JA Productions // www.vimeo.com/japroductions
Ko
Koen Boogaerts
50cc rider
Berichten: 19
Lid geworden op: Do 08 Apr 2010, 12:55
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Heeft iemand ervaringen met de Thor en UFO chest protectors?

Berichtdoor Koen Boogaerts Zo 20 Jun 2010, 19:59

Heb zelf de Reactor 2. Zit fantastisch en is een perfecte combinatie met een Leatt brace. Gewoon de protector onder je trui en de Leatt bovenop je trui aandoen. Grtz
0 x


Gebruikersavatar
Arno Plue
mx2 amateur champ
Berichten: 175
Lid geworden op: Do 06 Aug 2009, 22:58
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: westerlo

Re: Heeft iemand ervaringen met de Thor en UFO chest protectors?

Berichtdoor Arno Plue Zo 20 Jun 2010, 21:32

ik heb ook de ufo reactor 2 zit echt goed en als je een leat brace hebt zou ik zeker de reactor2 nemen. ik was ook aan het twijfelen tussen die twee en heb de reactor gekocht, om dat ik een leat brace heb aangeschaft .
0 x


yz 250 #19
Ju
Julio Noordhuis
125cc rookie
Berichten: 109
Lid geworden op: Do 17 Dec 2009, 19:26
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Heeft iemand ervaringen met de Thor en UFO chest protectors?

Berichtdoor Julio Noordhuis Zo 20 Jun 2010, 23:40

Kan men de verstelbare bandjes gebruiken waar mee je de Leatt Brace op zijn plaats houdt,terwijl men de ufo reactor 2 draagt?
0 x


Gebruikersavatar
Jeroen Van Wassehove
mx2 wk champ
Berichten: 658
Lid geworden op: Di 22 Dec 2009, 22:50
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Heeft iemand ervaringen met de Thor en UFO chest protectors?

Berichtdoor Jeroen Van Wassehove Ma 21 Jun 2010, 00:59

Denk ik wel, ik zie geen reden waarom dat niet zou lukken. Ik heb ook de UFO Reactor 2 + Leatt en het enige slechte dat ik kan zegggen is dat de knoppen van de Reactor op mijn schouderblad duwen en na een tijd zeer doet. (Gewoon wat op geplakt en het was weg)
0 x


Gebruikersavatar
Brian Antonissen
wk mister 875cc
Berichten: 2020
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:05
Ik ben een..: geen van bovenstaande
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Heeft iemand ervaringen met de Thor en UFO chest protectors?

Berichtdoor Brian Antonissen Ma 21 Jun 2010, 15:48

Je kan je harnas aan je Reactor vasthangen, met die lipjes onder de sluitingen. dan moet je wel je truitje over je leatt krijgen, anders kan je gewoon doen: Harnas, trui erover en dan leatt met riempjes.

Wat je ook kan doen is een ander harnas kopen en dat kapotknippen en de voor en achterkant vastmaken aan je harnas.

Afbeelding
0 x


"Comparing times between smaller and larger cc bikes is a time honored tradition of the know nothing idiot."
Ju
Julio Noordhuis
125cc rookie
Berichten: 109
Lid geworden op: Do 17 Dec 2009, 19:26
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Heeft iemand ervaringen met de Thor en UFO chest protectors?

Berichtdoor Julio Noordhuis Di 22 Jun 2010, 10:02

Thanks dat wou ik weten of ik de riempjes kon gebruiken om de leatt op zijn plaats te houden in combinatie met de UFO.
0 x


Gebruikersavatar
Schepers Brent
ama lites national champ
Berichten: 522
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 18:29
Ik ben een..: van de pers en ik schrijf artikels over de motocross
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Heeft iemand ervaringen met de Thor en UFO chest protectors?

Berichtdoor Schepers Brent Di 22 Jun 2010, 16:17

ik rij het liefst zonder harnas :D
0 x


Da
Darcis Ken
ama lites rookie
Berichten: 350
Lid geworden op: Za 15 Aug 2009, 17:09
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: Heeft iemand ervaringen met de Thor en UFO chest protectors?

Berichtdoor Darcis Ken Di 22 Jun 2010, 18:58

jama gij zij ne beir e man ;)

edit: ik heb ne sentinel en ne reactor2

sentinel ooit gekocht, vrij lang mee gereje, goe en comfy. en heel schoon naturlijk.
reactor volgens mij kwalitatiever en veruit beste in combinatie met een nekbrace...

voor hem op zijn plaats te houden steek ik de schouderstukjes van de leatt onder mijn schouderstukken van reactor. zeer comfy, gemakkelijk zelf te doen, en veiligst lijkt mij :) uiteraard kan je ook gewoon de riempjes rond uw middel doen e.
0 x


Team motocrossracingmxdirtbiketillwedieriders rider #1 Inters MX1 Holeshotboy bringin' it home

WWW.V-MAC.BE
Br
Brecht Debackere
125cc rookie
Berichten: 107
Lid geworden op: Vr 17 Jul 2009, 14:29
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: jabbeke

Re: Heeft iemand ervaringen met de Thor en UFO chest protectors?

Berichtdoor Brecht Debackere Wo 23 Jun 2010, 19:32

is er geen mogelijkheid om de leatt brace boven je thor sentinel te dragen?
0 x


Gebruikersavatar
Michiel Borghs
125cc rookie
Berichten: 126
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 21:40
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VLM
Contact:

Re: Heeft iemand ervaringen met de Thor en UFO chest protectors?

Berichtdoor Michiel Borghs Wo 23 Jun 2010, 19:38

Dat gaat, maar da zit echt nie goed :)
En bij sommige helmen kunt ge uwe nek dan echt nie ver genoeg naar achter leunen. (Bij mij is da met Shoei)
0 x


This burn is on tour !
Ju
Julio Noordhuis
125cc rookie
Berichten: 109
Lid geworden op: Do 17 Dec 2009, 19:26
Ik ben een..: motocrossfanaat, maar ik heb zelf geen moto
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: Heeft iemand ervaringen met de Thor en UFO chest protectors?

Berichtdoor Julio Noordhuis Vr 25 Jun 2010, 18:02

Ik denk dat ik de reactor 2 ga nemen,zal wel de beste keus uit eindelijk zijn :) .Heb effe gekeken wat een Sentinel met zebra print bijv kost in een MX winkel(online shops zal wel een stuk gekoper wezen).Advies prijs 170 euro WTF!!! :shock: :shock:
0 x


Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden · Registreer