onregelmatige ralentie 2takt

problemen met je crossmoto? wie weet kunnen ze U hier helpen..
Gebruikersavatar
Gord Achten
125cc junior EK
Berichten: 64
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2009, 12:06
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

onregelmatige ralentie 2takt

Berichtdoor Gord Achten Di 28 Feb 2012, 18:48

Hallo,

Ik heb een exc 250 van 2008 gekocht.
De motor blijft wat 'gaan' als ik het gas toedraai. Bijvoorbeeld in neutraal, gas geven, toedraaien en vervolgens gaat hij nog effe door. Draait dan ook onregelmatig. Ik herinner mij dat m'n eerste (oude) 2taktcrossers dat ook wel eens hadden.
De carburator is volledig zuiver gemaakt (alle sproeiers), klappetjes sluiten mooi aan en heeft een nieuwe bougie. Ik weet niet dadelijk waaraan dit kan liggen...Iemand een idee. Hij is wel veel te rijk gereden denk ik (dampt ongelofelijk).

Grtz
0 x


Di
Dimitri Lamote
world THQ sx champ
Berichten: 1661
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 19:14
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: UFOLEP (fr)

Re: onregelmatige ralentie 2takt

Berichtdoor Dimitri Lamote Di 28 Feb 2012, 19:18

misschien is er een scheurtje tussen cilinder en carburator in het rubber waardoor hij valse lucht zuigt!
0 x


Ed
Eddie Boot
ama sx 250 champ
Berichten: 733
Lid geworden op: Wo 22 Jul 2009, 22:29
Ik ben een..: geen van bovenstaande

Re: onregelmatige ralentie 2takt

Berichtdoor Eddie Boot Di 28 Feb 2012, 19:44

krukaskeering aan de onstekingkant vervangen .of even wat vet aan smeren
0 x


supporting mark boot
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: onregelmatige ralentie 2takt

Berichtdoor Werner Castelyns Di 28 Feb 2012, 20:01

Neem een spuitbus met remmenreiniger en spuit eens op het inlaatspruitstuk terwijl de motor draait.
Als de motor dan hoger in toeren gaat heb je daar ergens een luchtlek.
Of zoals Eddie schrijft kan het ook aan de keerring liggen aan de kant van de ontsteking.
Ook de onderkant van de cilinder kan lekken. (de voetpakking)
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Gord Achten
125cc junior EK
Berichten: 64
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2009, 12:06
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: onregelmatige ralentie 2takt

Berichtdoor Gord Achten Di 28 Feb 2012, 20:37

Merci voor de tips! Kga het morgen zeker checken.
0 x


Ma
Manath Gevaert
mx1 wk rookie
Berichten: 330
Lid geworden op: Di 05 Okt 2010, 18:04
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden

Re: onregelmatige ralentie 2takt

Berichtdoor Manath Gevaert Di 28 Feb 2012, 20:43

Heb dit gehad met daxken, was daar valse lucht..
Doen zoals Werner zei, is handige truuk!
0 x


Gebruikersavatar
Mario Van Den Broeck
mx3 wk champ
Berichten: 595
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010, 20:52
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: MCLB

Re: onregelmatige ralentie 2takt

Berichtdoor Mario Van Den Broeck Di 28 Feb 2012, 23:50

ontstekingskant durft ook veel lekken. ik weet niet bij ktm, maar normaal kunt ge die vervangen zonder dat het blok open moet
0 x


MCLB nieuwelingen mx1/3A suzuki rm250 #1
Gebruikersavatar
Gord Achten
125cc junior EK
Berichten: 64
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2009, 12:06
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: onregelmatige ralentie 2takt

Berichtdoor Gord Achten Di 27 Mar 2012, 00:15

Alles gecheckt, keerring en inlaat ok...bleek dat ik m'n ralentiesproeier niet vast had gedraaid in m'n carburator! Schande gemaakt!!! Haha. Nieuw pistonneke besteld, dus volgende week motoke proberen.
0 x


Jo
Joost Buntinx
125cc rookie
Berichten: 140
Lid geworden op: Wo 09 Jun 2010, 17:23
Ik ben een..: motocrosser voor het plezier, ik rijd geen wedstrijden
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: onregelmatige ralentie 2takt

Berichtdoor Joost Buntinx Do 12 Apr 2012, 10:07

Misschien schande, maar wel niet teveel uit de portefeuille :).
0 x


Gebruikersavatar
Kenny Vanderheyden
mx2 wk champ
Berichten: 686
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2009, 18:34
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM
Locatie: betekom
Contact:

Re: onregelmatige ralentie 2takt

Berichtdoor Kenny Vanderheyden Zo 15 Apr 2012, 12:07

kan gebeuren,heb ik ook al voorgehad,liever da em nog los staat dan em over te draaien :p
0 x


Pain is temporary..... Pride lasts forever
Fa
Fabjan Ghezzi
peewee pilot
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 19 Mei 2012, 00:02
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VLM

Re: onregelmatige ralentie 2takt

Berichtdoor Fabjan Ghezzi Za 19 Mei 2012, 00:13

om te testen of de moto valse lucht trekt zou u het volgende moeten doen. Spuit met remmenreiniger op plaatsen waarvan u vermoedt dat er valse lucht wordt gezogen(bv: rubber tussen carters en carburator. als het toerental veranderd trekt de moto daar ergens valse lucht
0 x


Terug naar “mecanic area”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Aanmelden · Registreer