de oude doos
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: de oude doos
"John Banks Racing"
John is eveneens een ex BSA fabrieksrijder die weliswaar nadien nog op CZ uitkwam maar toch probeerde om in de jaren '70 de viertaktlegende hoog te houden.
Ik ben niet helemaal zeker maar denk dat het frame een CCM frame is.
Alan Clews, van CCM (Clews Competition Machines), kocht na het faillisement van BSA, begin jaren '70, alle "unit single" blokdelen op om onder zijn eigen naam moto's te gaan bouwen.
John is eveneens een ex BSA fabrieksrijder die weliswaar nadien nog op CZ uitkwam maar toch probeerde om in de jaren '70 de viertaktlegende hoog te houden.
Ik ben niet helemaal zeker maar denk dat het frame een CCM frame is.
Alan Clews, van CCM (Clews Competition Machines), kocht na het faillisement van BSA, begin jaren '70, alle "unit single" blokdelen op om onder zijn eigen naam moto's te gaan bouwen.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Mark DejongheMa
- mx all time winner
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
Re: de oude doos
Reportage van John Britten , de moeite om eens te lezen.
Laatst gewijzigd door Mark Dejonghe op Zo 20 Jan 2013, 18:13, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
Mark DejongheMa
- mx all time winner
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: de oude doos
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
-
Mark DejongheMa
- mx all time winner
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
Re: de oude doos
Werner , ja dat moest ik hebben , bedankt, vind ik schitterend wat die man gedaan heeft.ja geen cross, maar heeft toch met moto's te maken hé. 
0 x
-
Mike VanderstraetenMi
- 125cc junior EK
- Berichten: 56
- Lid geworden op: Do 10 Dec 2009, 14:13
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
Re: de oude doos
Is dit bij toeval de yamaha yz250 van jobe met een cr 500 motor? hier is een paar paginas terug over gepraat en bracht veel intresse in me op. kan iemand hier nog meer van vertellen waarom een eerste klasse gp rijder zo een exentrieke keuze maakt? en meer foto's eventueel. de foto is in valkenswaard 1990.



0 x
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
- Berichten: 642
- Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Rotselaar
Re: de oude doos
Mike, heb er ook naar gezocht, niets gevonden. Ik weet nog van vroeger dat Jobe dat geprobeerd heeft, de Yamaha toen zal waarschijnlijk subliem gestuurd en geveerd hebben, en dan het onverwoestbare Honda-blok eronder, spijtig dat we er niets meer kunnen van te weten komen.
0 x
- Werner Castelyns
- the legend!
- Berichten: 3525
- Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Re: de oude doos
In 't begin hing daar een luchtgekoeld Yamaha YZ490 blok onder dat voorzien werd van een watergekoelde cilinder die via François Minne in Frankrijk gemaakt werd.
Georges had vier splinternieuwe Yamaha YZ490's gekocht waar hij alleen het blok van nodig had, de frame's zijn toen verkocht aan een VLM'er die Peeters noemt.
Dieje reed in die tijd bij mij bij de nieuwelingen 500.
Georges had vier splinternieuwe Yamaha YZ490's gekocht waar hij alleen het blok van nodig had, de frame's zijn toen verkocht aan een VLM'er die Peeters noemt.
Dieje reed in die tijd bij mij bij de nieuwelingen 500.
0 x
Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!
http://www.katesretropage.be
http://www.katesretropage.be
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Hulshout
- Contact:
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Hulshout
- Contact:
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Hulshout
- Contact:
-
Mike VanderstraetenMi
- 125cc junior EK
- Berichten: 56
- Lid geworden op: Do 10 Dec 2009, 14:13
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
Re: de oude doos
@Peter Goolaerts: Die Harley Davidson MX250 heb ik niet op gereden maar ik weet er wel zo 2 knappe exemplaren staan, 1 volledig gerestaureerd en een 2e nog splinternieuw. zeer knappe motors om in het echt te zien. Waar toen zoals de eigenaar mij verteld heeft al zeer toekomst gerichte materialen en technieken in verwerkt waren. Dan moet ik nog is gaan horen wat dat weer juist was. En volgens hem wegens een te laag budget van HD nooit doorgebroken.
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Galmaarden
Re: de oude doos
Harley Davidson had in Italië een komplete fabriek over genomen (Cagiva als ik mij niet vergis) en alles wat daar van de band rolde (lichte 2takt motorfietsen en zelfs brommers) werd in Europa verkocht onder de naam Harley Davidson. Het heeft echter niet lang geduurd.
Ook de kompetitie-afdeling (race en cross) zat daar bij en er hebben zelfs 250cc en 350cc Harley Davidsons mee gedaan in het WK snelheid.
Ook de kompetitie-afdeling (race en cross) zat daar bij en er hebben zelfs 250cc en 350cc Harley Davidsons mee gedaan in het WK snelheid.
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
-
Mike VanderstraetenMi
- 125cc junior EK
- Berichten: 56
- Lid geworden op: Do 10 Dec 2009, 14:13
- Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
- Ik ben aangesloten bij..: VBM
Re: de oude doos
De HD 2takt motorcross, baja en wegrace motoren weet ik toch vrij zeker van amerikaanse makelij te zijn. Je hebt gelijk over die italiaanse overame. dat was niet Cagiva, maar wel Aermacchi en dat werd dan AMF Harley Davidson, een italiaanse brommer onder de naam van harley, dit waren meer lichtere motoren, als brommers, scooters en lichtere baan motoren.
0 x
-
Jurgen Van CampJu
- 125cc junior EK
- Berichten: 60
- Lid geworden op: Do 10 Mei 2012, 19:33
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: VMCF
Re: de oude doos
Peter, ik dacht dat ooit Erwin Gabriel met een gele Yamaha gereden heeft bij de Bmb inters..
0 x
- Peter Goolaerts
- mx all time winner
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Hulshout
- Contact:
Re: de oude doos
@ Jurgen, die zou dat inderdaad wel eens gehad kunnen hebben, was iemand die wel van een specialleke hield.
Hier nog een klassieker

Hier nog een klassieker

0 x
Ex-Vintage MX Lover
- Pierre Vandenplas
- mx2 wk champ
- Berichten: 642
- Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Rotselaar
Re: de oude doos
Met zo'n Montesa heb ik ook nog gereden Peter, die achterste veringen waren betonhard, moest je 150 kg voor wegen, haha. Die Harley, is waarschijnlijk wel met Cagiva motor, heb ooit zo een moto voor op de baan gemaakt, was een HD met cagiva motor, 250 cc 2-takt! Bij die Yamaha, bekijk de voorste vorkonderbenen eens, zijn die precies niet versterkt? Niet ronde buizen maar ovaalachtig? De benzinekranen van de Montesa (2 stuks!), waren van zwart rubber met een kogeltje in, je had daar twee standen aan, open en reserve! Je moest het billetje naar een andere plaats 'knijpen', toch wel speciaal en uniek denk ik!
0 x
-
Mark DejongheMa
- mx all time winner
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
Re: de oude doos
Ik heb Yves Dumont daar nog weten mee rijden , had ook de veren langs achter schuiner gezet , die stonden origineel volledig recht.Dat bolde goed.
0 x
-
Guy DickGu
- the legend!
- Berichten: 3392
- Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: Galmaarden
Re: de oude doos
Mike Vanderstraeten schreef:De HD 2takt motorcross, baja en wegrace motoren weet ik toch vrij zeker van amerikaanse makelij te zijn. Je hebt gelijk over die italiaanse overame. dat was niet Cagiva, maar wel Aermacchi en dat werd dan AMF Harley Davidson, een italiaanse brommer onder de naam van harley, dit waren meer lichtere motoren, als brommers, scooters en lichtere baan motoren.
Aermacchi bouwde al 2takt wegracers van voor de overname door Harley Davidson. Er was wel samenwerking met HD vanaf 1960 maar de overname was pas in 73. Ze haalden 4 wereldtitels in de wegrace met Walter Vila (3 x 250cc en 1 x 350cc). In 1978 was de fabriek in Italië weer failliet en werd over genomen door Cagiva.
De interesse van HD voor motorcross kan misschien komen doordat er in USA vanaf 1972 wedstrijden waren bij AMA.
0 x
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
- Stefan Van Elsen
- 125cc junior EK
- Berichten: 85
- Lid geworden op: Vr 30 Jul 2010, 09:59
- Ik ben een..: een ex-competitierijder
- Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
- Locatie: westerlo
Re: de oude doos
Peter Goolaerts schreef:Nog een groentje
Heb een paar maanden met de 420(450) versie gereden in '82,Ik kon dat ding niet heel houden en geen enkele cross twee reekden kunnen uitrijden.Heb toen bij de eerste proef voor het kampioenschap in Mons mijne Maico van '81 terug van stal gehaald,beide reeksen gewonnen
0 x
Eén jaar na m'n dubbele lontransplantatie klaar om aan te zetten bij de oldtimers!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


