de oude doos

schrijf hier alles wat met motocross te maken heeft, en niet in een ander forum past.
Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Werner Castelyns Zo 20 Jan 2013, 17:47

"John Banks Racing"

John is eveneens een ex BSA fabrieksrijder die weliswaar nadien nog op CZ uitkwam maar toch probeerde om in de jaren '70 de viertaktlegende hoog te houden.

Ik ben niet helemaal zeker maar denk dat het frame een CCM frame is.

Alan Clews, van CCM (Clews Competition Machines), kocht na het faillisement van BSA, begin jaren '70, alle "unit single" blokdelen op om onder zijn eigen naam moto's te gaan bouwen.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: de oude doos

Berichtdoor Mark Dejonghe Zo 20 Jan 2013, 18:08

Reportage van John Britten , de moeite om eens te lezen.
Laatst gewijzigd door Mark Dejonghe op Zo 20 Jan 2013, 18:13, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x


Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: de oude doos

Berichtdoor Mark Dejonghe Zo 20 Jan 2013, 18:11

0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Werner Castelyns Zo 20 Jan 2013, 18:31

Mark: ;) :D

Het is wel geen crossmotor maar toch... respect!

http://www.youtube.com/watch?v=QM_aNwaodd4
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: de oude doos

Berichtdoor Mark Dejonghe Zo 20 Jan 2013, 18:34

Werner , ja dat moest ik hebben , bedankt, vind ik schitterend wat die man gedaan heeft.ja geen cross, maar heeft toch met moto's te maken hé. :)
0 x


Mi
Mike Vanderstraeten
125cc junior EK
Berichten: 56
Lid geworden op: Do 10 Dec 2009, 14:13
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: de oude doos

Berichtdoor Mike Vanderstraeten Wo 23 Jan 2013, 23:00

Is dit bij toeval de yamaha yz250 van jobe met een cr 500 motor? hier is een paar paginas terug over gepraat en bracht veel intresse in me op. kan iemand hier nog meer van vertellen waarom een eerste klasse gp rijder zo een exentrieke keuze maakt? en meer foto's eventueel. de foto is in valkenswaard 1990.

Afbeelding
Afbeelding
0 x


Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: de oude doos

Berichtdoor Pierre Vandenplas Do 31 Jan 2013, 18:59

Mike, heb er ook naar gezocht, niets gevonden. Ik weet nog van vroeger dat Jobe dat geprobeerd heeft, de Yamaha toen zal waarschijnlijk subliem gestuurd en geveerd hebben, en dan het onverwoestbare Honda-blok eronder, spijtig dat we er niets meer kunnen van te weten komen.
0 x


Gebruikersavatar
Werner Castelyns
the legend!
Berichten: 3525
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 08:26
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande

Re: de oude doos

Berichtdoor Werner Castelyns Do 31 Jan 2013, 20:07

In 't begin hing daar een luchtgekoeld Yamaha YZ490 blok onder dat voorzien werd van een watergekoelde cilinder die via François Minne in Frankrijk gemaakt werd.
Georges had vier splinternieuwe Yamaha YZ490's gekocht waar hij alleen het blok van nodig had, de frame's zijn toen verkocht aan een VLM'er die Peeters noemt.
Dieje reed in die tijd bij mij bij de nieuwelingen 500.
0 x


Being a good mechanic means a lot more then just twisting nuts and bolts!

http://www.katesretropage.be
Gebruikersavatar
Peter Goolaerts
mx all time winner
Berichten: 1300
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Hulshout
Contact:

Re: de oude doos

Berichtdoor Peter Goolaerts Ma 04 Feb 2013, 19:00

En....iemand hiermee gereden?

Afbeelding
0 x


Ex-Vintage MX Lover
Gebruikersavatar
Peter Goolaerts
mx all time winner
Berichten: 1300
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Hulshout
Contact:

Re: de oude doos

Berichtdoor Peter Goolaerts Ma 04 Feb 2013, 19:05

Nog een groentje

Afbeelding
0 x


Ex-Vintage MX Lover
Gebruikersavatar
Peter Goolaerts
mx all time winner
Berichten: 1300
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Hulshout
Contact:

Re: de oude doos

Berichtdoor Peter Goolaerts Ma 04 Feb 2013, 19:06

Om deze in het geel te zien moest je de plas over....



Afbeelding
0 x


Ex-Vintage MX Lover
Mi
Mike Vanderstraeten
125cc junior EK
Berichten: 56
Lid geworden op: Do 10 Dec 2009, 14:13
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: de oude doos

Berichtdoor Mike Vanderstraeten Di 05 Feb 2013, 14:22

@Peter Goolaerts: Die Harley Davidson MX250 heb ik niet op gereden maar ik weet er wel zo 2 knappe exemplaren staan, 1 volledig gerestaureerd en een 2e nog splinternieuw. zeer knappe motors om in het echt te zien. Waar toen zoals de eigenaar mij verteld heeft al zeer toekomst gerichte materialen en technieken in verwerkt waren. Dan moet ik nog is gaan horen wat dat weer juist was. En volgens hem wegens een te laag budget van HD nooit doorgebroken.
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: de oude doos

Berichtdoor Guy Dick Di 05 Feb 2013, 14:39

Harley Davidson had in Italië een komplete fabriek over genomen (Cagiva als ik mij niet vergis) en alles wat daar van de band rolde (lichte 2takt motorfietsen en zelfs brommers) werd in Europa verkocht onder de naam Harley Davidson. Het heeft echter niet lang geduurd.

Ook de kompetitie-afdeling (race en cross) zat daar bij en er hebben zelfs 250cc en 350cc Harley Davidsons mee gedaan in het WK snelheid.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Mi
Mike Vanderstraeten
125cc junior EK
Berichten: 56
Lid geworden op: Do 10 Dec 2009, 14:13
Ik ben een..: competitierijder, ik ben aangesloten bij een bond
Ik ben aangesloten bij..: VBM

Re: de oude doos

Berichtdoor Mike Vanderstraeten Di 05 Feb 2013, 17:48

De HD 2takt motorcross, baja en wegrace motoren weet ik toch vrij zeker van amerikaanse makelij te zijn. Je hebt gelijk over die italiaanse overame. dat was niet Cagiva, maar wel Aermacchi en dat werd dan AMF Harley Davidson, een italiaanse brommer onder de naam van harley, dit waren meer lichtere motoren, als brommers, scooters en lichtere baan motoren.
0 x


Ju
Jurgen Van Camp
125cc junior EK
Berichten: 60
Lid geworden op: Do 10 Mei 2012, 19:33
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: VMCF

Re: de oude doos

Berichtdoor Jurgen Van Camp Di 05 Feb 2013, 18:07

Peter, ik dacht dat ooit Erwin Gabriel met een gele Yamaha gereden heeft bij de Bmb inters..
0 x


Gebruikersavatar
Peter Goolaerts
mx all time winner
Berichten: 1300
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009, 22:10
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Hulshout
Contact:

Re: de oude doos

Berichtdoor Peter Goolaerts Di 05 Feb 2013, 18:53

@ Jurgen, die zou dat inderdaad wel eens gehad kunnen hebben, was iemand die wel van een specialleke hield.

Hier nog een klassieker


Afbeelding
0 x


Ex-Vintage MX Lover
Gebruikersavatar
Pierre Vandenplas
mx2 wk champ
Berichten: 642
Lid geworden op: Do 10 Sep 2009, 12:42
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Rotselaar

Re: de oude doos

Berichtdoor Pierre Vandenplas Di 05 Feb 2013, 19:58

Met zo'n Montesa heb ik ook nog gereden Peter, die achterste veringen waren betonhard, moest je 150 kg voor wegen, haha. Die Harley, is waarschijnlijk wel met Cagiva motor, heb ooit zo een moto voor op de baan gemaakt, was een HD met cagiva motor, 250 cc 2-takt! Bij die Yamaha, bekijk de voorste vorkonderbenen eens, zijn die precies niet versterkt? Niet ronde buizen maar ovaalachtig? De benzinekranen van de Montesa (2 stuks!), waren van zwart rubber met een kogeltje in, je had daar twee standen aan, open en reserve! Je moest het billetje naar een andere plaats 'knijpen', toch wel speciaal en uniek denk ik!
0 x


Ma
Mark Dejonghe
mx all time winner
Berichten: 1357
Lid geworden op: Zo 19 Jul 2009, 23:03
Ik ben een..: een ex-competitierijder

Re: de oude doos

Berichtdoor Mark Dejonghe Di 05 Feb 2013, 20:31

Ik heb Yves Dumont daar nog weten mee rijden , had ook de veren langs achter schuiner gezet , die stonden origineel volledig recht.Dat bolde goed.
0 x


Gu
Guy Dick
the legend!
Berichten: 3392
Lid geworden op: Wo 15 Jul 2009, 13:17
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: Galmaarden

Re: de oude doos

Berichtdoor Guy Dick Wo 06 Feb 2013, 11:05

Mike Vanderstraeten schreef:De HD 2takt motorcross, baja en wegrace motoren weet ik toch vrij zeker van amerikaanse makelij te zijn. Je hebt gelijk over die italiaanse overame. dat was niet Cagiva, maar wel Aermacchi en dat werd dan AMF Harley Davidson, een italiaanse brommer onder de naam van harley, dit waren meer lichtere motoren, als brommers, scooters en lichtere baan motoren.


Aermacchi bouwde al 2takt wegracers van voor de overname door Harley Davidson. Er was wel samenwerking met HD vanaf 1960 maar de overname was pas in 73. Ze haalden 4 wereldtitels in de wegrace met Walter Vila (3 x 250cc en 1 x 350cc). In 1978 was de fabriek in Italië weer failliet en werd over genomen door Cagiva.
De interesse van HD voor motorcross kan misschien komen doordat er in USA vanaf 1972 wedstrijden waren bij AMA.
0 x


The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes
Gebruikersavatar
Stefan Van Elsen
125cc junior EK
Berichten: 85
Lid geworden op: Vr 30 Jul 2010, 09:59
Ik ben een..: een ex-competitierijder
Ik ben aangesloten bij..: Geen van bovenstaande
Locatie: westerlo

Re: de oude doos

Berichtdoor Stefan Van Elsen Wo 06 Feb 2013, 11:56

Peter Goolaerts schreef:Nog een groentje

Afbeelding

Heb een paar maanden met de 420(450) versie gereden in '82,Ik kon dat ding niet heel houden en geen enkele cross twee reekden kunnen uitrijden.Heb toen bij de eerste proef voor het kampioenschap in Mons mijne Maico van '81 terug van stal gehaald,beide reeksen gewonnen :D gevolg,ik moest een plasje komen afleggen om te zien dat ik niks gepakt had!!man man :lol: ps de Fox factory voorvork die er in zat heb ik er wel uitgehaald en in de Maico geplaatst!
0 x


Eén jaar na m'n dubbele lontransplantatie klaar om aan te zetten bij de oldtimers!!

Terug naar “mx algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden · Registreer